ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 13 اسفند 1402     |     کد : 203115

میزبانی مساجد از اعتکاف رمضانیه نوجوانان

رئیس ستاد کانون‌های مساجد کشور از راه‌اندازی اعتکاف رمضانیه برای نوجوانان خبر داد و گفت: با توجه به همزمانی تعطیلات نوروز و ماه رمضان، اعتکاف رمضانیه برای نوجوانان برگزار می‌شود.

 رئیس ستاد کانون‌های مساجد کشور از راه‌اندازی اعتکاف رمضانیه برای نوجوانان خبر داد و گفت: با توجه به همزمانی تعطیلات نوروز و ماه رمضان، اعتکاف رمضانیه برای نوجوانان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام خدادادهحجت‌الاسلام کمال خداداده، رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، گفت: تقارن تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان مطمئناً فرصت کم‌نظیری را در اختیار فعالیت‌های دانش‌آموزی و حتی برنامه‌های دینی عموم مردم در مساجد فراهم می‌کند که می‌تواند به احیای مساجد منجر شود.

وی اعلام کرد: با توجه به تعطیلی مدارس در دو هفته ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌هایی در این خصوص در نظرگرفته‌ایم تا بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و در حال پیگیری هستیم تا به صورت محدود اعتکاف رمضانیه که سنت نبی مکرم اسلام(ص) است را احیا کنیم.

حجت‌الاسلام خداداده افزود: امیدواریم بتوانیم در محدوده کوچک‌تر اعتکاف رمضانیه را در مساجد داشته باشیم. در همین زمینه نیز با شرکای خودمان که در حوزه مساجد نقش دارند در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم اعتکاف رمضانیه را برگزار کنیم.  

رئیس ستاد کانون‌های مساجد کشور در پاسخ به این سؤال که در دوره‌‌های مختلف تاریخی مساجد فعالیت‌ها و کارکرد‌های متعدد و مختلف داشته‌اند، کدام کارکرد‌ها باید اکنون به مساجد بازگردانده واگذار شوند؟ گفت: مسجد بزرگ‌ترین پایگاه توحیدی است و باید همه ابعاد و کارکردهای مسجد مورد نظر باشد، اما اصلی‌ترین کارکرد مسجد در طول تاریخ که هیچ وقت تعطیل نشده است و اگر تعطیل شود، مسجد ماهیت خود را از دست می‌دهد، تربیت مؤمن مجاهد است.

وی تصریح کرد: اگر ما می‌توانستیم بچه‌هایمان را در مسجد، با مسجد و مسجدی تربیت کنیم، اکنون گرفتار بسیاری از معضلات جامعه چه از لحاظ فکری و اعتقادی و چه از لحاظ مسائل روحی نبودیم؛ بنابراین مساجد باید اولین و بزرگ‌ترین نقش خود یعنی نقش تربیتی را همیشه داشته باشند.


نوشته شده در   يکشنبه 13 اسفند 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode