ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 12 اسفند 1402     |     کد : 203096

رباتی که کارهای ساده را با سرعتی مشابه انسان انجام می‌دهد

فیلمی از ربات انسان‌نمای فونیکس (Pheonix) به تازگی منتشر شده که در آن می‌تواند کارهای ساده‌ را با سرعتی مشابه انسان انجام دهد.

فیلمی از ربات انسان‌نمای فونیکس (Pheonix) به تازگی منتشر شده که در آن می‌تواند کارهای ساده‌ را با سرعتی مشابه انسان انجام دهد.

به گزارش ایسنا، پس از انتشار ویدئوهایی از ربات‌های اپتیموس (Optimus) و فیگور (Figure 01) تسلا، یک شرکت رباتیک دیگر، آخرین پیشرفت‌های خود در حوزه رباتیک را با رباتی به نام فونیکس به نمایش گذاشت.

به نقل از آی‌ای، در فیلم منتشر شده می‌توان این ربات را دید که در حال کار کردن با موارد مختلف مشابه یک انسان است.

فونیکس که از کربن ساخته شده، اکنون به طور مستقل وظایف ساده را با سرعتی مشابه انسان انجام می‌دهد. این یک گام مهم در سفر به سمت خودمختاری کامل است.

شرکت Sanctuary AI در پست خود بیان می‌کند که فونیکس در میان ربات‌های انسان‌نما از نظر سرعت، دقت و قدرت منحصربه‌فرد است که همگی این موارد برای کاربردهای صنعتی حیاتی هستند.

این فیلم تنها ۲۲ ثانیه طول می‌کشد، اما به وضوح نشان می‌دهد که این شرکت تا چه اندازه از زمان تاسیس خود در سال ۲۰۱۸ پیشرفت کرده است. می‌توان فونیکس را در حال دسته‌بندی انبوهی از اشیاء مختلف به انبوهی که به نظر می‌رسد ظروف فلزی و درهای پلاستیکی سیاه رنگ باشند، مشاهده کرد.

فونیکس می‌تواند به آرامی هر چیزی را گرفته، حرکت دهد و به زیبایی آن را در سمت چپ یا راست خود قرار دهد. دست‌ها و انگشتان این ربات نیز بسیار ماهر و با ظرافت هستند.

فونیکس می‌تواند مانند یک انسان اشیاء را جابجا کند

پیش از این، شرکت Sanctuary AI به طور گسترده فونیکس را با استفاده از عملیات از راه دور آموزش داده بود که شامل اتصال ربات به یک اپراتور از راه دور می‌شود که می‌تواند با استفاده از هدست و دستکش لمسی، اندام، دست و انگشتان ربات را حرکت دهد.

با کمک این تعامل، فونیکس می‌تواند از مربی انسانی خود یاد بگیرد که چگونه دست‌ها و انگشتان خود را برای تکمیل یک کار حرکت دهد. این ربات می‌تواند اطلاعات دریافت شده را محاسبه کند و در طول شبیه‌سازی، خودش از آنها یاد بگیرد.

در حال حاضر، فونیکس روی یک سکوی چرخدار برای حرکت در اطراف قرار دارد. اما پیچیدگی واقعی دست و انگشتان آن است که در این زمینه بی‌نظیر است.


نوشته شده در   شنبه 12 اسفند 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode