ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 5 اسفند 1402     |     کد : 203054

بلندترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان در کوه‌های آلپ مستقر می‌شود

ساختمانی که از آن به‌عنوان بلندترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان یاد می‌شود، برای مونتاژ در یک روستای دورافتاده سوئیس آماده می‌شود.

ساختمانی که از آن به‌عنوان بلندترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان یاد می‌شود، برای مونتاژ در یک روستای دورافتاده سوئیس آماده می‌شود. ساختمان مذکور که «برج سفید» نام دارد، توسط محققین ETH زوریخ ساخته شده است و از بیش از صد ستون تشکیل می‌شود که در بالای آن یک فضای اجرا قرار دارد. برج سفید (معروف به Tor Alva) با همکاری مؤسسه فرهنگی Nova Fundaziun Origen ساخته شده است و پیش از حمل‌و‌نقل و مونتاژ در روستای دورافتاده Mulegns در کوه‌های آلپ سوئیس در بخش‌هایی چاپ خواهد شد. این برج دارای طراحی پیچیده با تاثیر از سبک باروک است و ارتفاع آن به 30 متر می‌رسد. ستون‌های چاپ سه‌بعدی‌شده آن پنج طبقه را شامل می‌شوند و نمای نیمه باز آن را تشکیل می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :ساختمانی که از آن به‌عنوان بلندترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان یاد می‌شود، برای مونتاژ در یک روستای دورافتاده سوئیس آماده می‌شود. ساختمان مذکور که «برج سفید» نام دارد، توسط محققین ETH زوریخ ساخته شده است و از بیش از صد ستون تشکیل می‌شود که در بالای آن یک فضای اجرا قرار دارد.
 
برج سفید (معروف به Tor Alva) با همکاری مؤسسه فرهنگی Nova Fundaziun Origen ساخته شده است و پیش از حمل‌و‌نقل و مونتاژ در روستای دورافتاده Mulegns در کوه‌های آلپ سوئیس در بخش‌هایی چاپ خواهد شد. این برج دارای طراحی پیچیده با تاثیر از سبک باروک است و ارتفاع آن به 30 متر می‌رسد. ستون‌های چاپ سه‌بعدی‌شده آن پنج طبقه را شامل می‌شوند و نمای نیمه باز آن را تشکیل می‌دهند.
 
بازدید از بزرگ‌ترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان
 
بازدیدکنندگان می‌توانند از طبقات پایینی آن بازدید کنند که از ستون‌های درشتی تشکیل شده است و فضاهای کوچک‌تر و با ابهت بیشتری را شامل می‌شود. سپس یک پلکان مارپیچی آن‌ها را به سمت بالا هدایت می‌کند. در بالاترین بخش آن نیز برای 45 بازدیدکننده صندلی وجود دارد که می‌توان در برگزاری کنسرت‌های کوچک و اجراهای تئاتر از آن کمک گرفت.
 
انتظار می‌رود فرایند چاپ این سازه حدود 900 ساعت طول بکشد و به روشی مشابه سایر پروژه‌های معماری چاپ سه بعدی انجام شود. برای ساخت آن نیز از پرینترهای سه بعدی رباتیک استفاده می‌‎شود.
 
محققان درباره پروژه خود می‌نویسند:
 
«تولید این نوع فرم‌ها در این مقیاس با استفاده از فناوری‌های معمولی تقریبا غیرممکن است. در این فرآیند ساخت و ساز جدید، برج از 102 ستون جداگانه پرینت سه بعدی مونتاژ خواهد شد. عناصر فقط در جاهایی که از نظر ساختاری مورد نیاز است با بتن پر می‌شوند که این امر استفاده از مواد را به شدت کاهش می‌دهد. این روش ساخت‌و‌ساز از ضایعات جلوگیری می‌کند زیرا هیچ قالبی برای ریختن بتن لازم نیست.»
 
منبع: دیجیاتو


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 5 اسفند 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode