ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 22 بهمن 1402     |     کد : 202962

قلب تبریز دوباره برای وطن تپید/ حماسه‌ای به عظمت تاریخ آذربایجان

امروز و در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مردم تبریز و آذربایجان شرقی حماسه‌ای به عظمت تاریخ پرافتخار این خطه رقم زدند.

امروز و در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مردم تبریز و آذربایجان شرقی حماسه‌ای به عظمت تاریخ پرافتخار این خطه رقم زدند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در شهرهای مختلف آذربایجان‌شرقی آغاز شد و در تبریز نیز حضور پرشور و پرشکوه و رنگ و بوی ویژه‌ای داشت. مردم استان بار دیگر برای تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به خیابان‌ها آمدند.

از صبح امروز شیر مردان و شیر زنان تبریزی بار دیگر حماسه آفریدند، مردمی که ۴۵ سال پیش نیز با تمام وجود به میدان دفاع از ندای عدالت‌خواهی رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای برپایی پرچم دین و مبارزه با طاغوت زمان به میدان آمدند و در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در کنار مردم دیگر شهرهای کشور رویش هر جوانه انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی

امروز انقلاب با این جشن بزرگ و حماسه‌ای تماشایی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی‌اش را جشن گرفت، امروز هم‌زمان با آغاز جشن چهل‌وپنج سالگی انقلاب شعار «مرگ بر آمریکا» و «آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی» در آسمان تبریز و شهرها و روستاهای مختلف آذربایجان شرقی طنین‌انداز شد.

در این حماسه مردم تبریز هم‌زمان با سراسر کشور و با حضور پرشور خود در راهپیمایی بار دیگر دشمنان اسلام را ناامید کرده و وفاداری خود را به آرمان‌های شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب به نمایش گذاشتند.

مردم تبریز از صبح امروز با طی مسیرهای هشتگانه در میدان نماز جمع شده و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن گرفتند. این جشن انقلاب تماشایی بود چراکه ماه‌هاست دشمن قسم‌خورده ایران اسلامی به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود اما امروز همه‌چیز عکس آن شد که آن‌ها می‌خواستند، با این حضور و حماسه تیر دشمن بازهم خطا رفت.

امروز تبریز حال و هوایی دیگر داشت؛ مردم با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب و شهید حاج قاسم سلیمانی، با شور و اشتیاق فراوان در راهپیمایی حضور یافتند تا در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با آرمان‌های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب و شهدا تجدید میثاق کنند.

پیر و جوان، زن و مرد، کودک و کهنسال از ساعات اولیه صبح روز ۲۲ بهمن به خیابان‌ها آمدند تا نشان دهند همچنان پیرو ولایت و رهبری بوده و اجازه موفقیت به دشمن را نمی‌دهند.

خانواده‌های معظم شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان، همراه با تصاویر شهیدان، به ویژه شهدای امنیت و مدافعین حرم در این راهپیمایی خانوادگی حضور داشتند.

حضور پر شور نسل جدید انقلاب در راهپیمایی

یکی از نکات جالب‌توجه حضور دهه هشتادی‌ها، دهه نودی‌ها و البته کودکان قرن جدید انقلاب بود که با هر ظاهر و عقایدی در راهپیمایی حضور داشتند و یکصدا نوای «تا آخر ایستاده‌ایم» سر می‌دادند.

حضور پرشور مردم تبریز در راهپیمایی ۲۲ بهمن چشم خیابان‌های شهر را به‌اندازه‌ای نورانی کرد که قاب تصویر عکاسان و فیلم‌برداران شده بود، حتی از بام آسمان‌ها نیز قادر به تصویر کشیدن این حماسه ناب نبودند.

پرچم‌های خوش رنگ جمهوری اسلامی ایران در حالی در آسمان چشم‌ها را نوازش می‌کرد که گویی شهر لاله‌های انقلاب امروز رنگین کمان رنگ‌ها را برای حاضرین مهیا کرده تا هیچکس احساسی به غیر از شادی انقلاب نداشته باشد. در سراسر مسیرهای راهپیمایی شعارنوشته‌ها و بنرنوشته‌هایی چون «مرگ بر آمریکا» «۲۲ بهمن‌ماه یوم‌الله است» «مرگ بر اسرائیل» به چشم می‌خورد.

د ر تمامی مسیرهای منتهی به میدان نماز تبریز، چندین غرفه اطلاع رسانی، فرهنگی، نمایشگاهی، نظامی و غرفه‌هایی که جلوه‌هایی از دستاوردهای ۴۵ ساله انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشته بودند، تعبیه شده بود.

ایستگاه پایانی میدان نماز بود، راهپیمایان تبریزی با تجمع در میدان نماز تبریز بار دیگر شکوهی از عظمت حضور خود آفریدند، سخنران مراسم امسال دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که پس از سخنرانی نیز قطعنامه سراسری مراسم ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ قرائت شد.

راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۲ نیز تمام شد ولی بازهم مثل همیشه مردم تبریز سنگ تمام گذاشتند و با حضور کم نظیر خود در تاریخ راهپیمایی‌های این دیار، یک بار دیگر حماسه‌ای از جنس حضور خلق کردند.


نوشته شده در   يکشنبه 22 بهمن 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode