ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 بهمن 1402     |     کد : 202894

امام جمعه تبریز:

انتخابات به عنوان جدی‌ترین و پرشورترین صحنه‌های مشارکت عمومی باشد

امام جمعه تبریز گفت: باید فضای کشور و استان فضای علاقمندی و شوق باشد و مردم بدانند که قرار است کار بزرگی را انجام دهند، افزود: باید فضا را به گونه‌ای آماده کرد تا صحنه خورد.

امام جمعه تبریز گفت: باید فضای کشور و استان فضای علاقمندی و شوق باشد و مردم بدانند که قرار است کار بزرگی را انجام دهند، افزود: باید فضا را به گونه‌ای آماده کرد تا صحنه خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: خوشبختانه با تمام اتفاقات اخیر می‌بینیم که به فضل الهی و با اراده ملت انتخابات پرشوری خواهیم داشت؛ یکی از نکات مهمی که دستگاه‌های تبلیغی و رسانه‌ای و مجموعه‌های مردمی باید انجام دهند، فضاسازی انتخاباتی است.

وی با بیان اینکه باید فضای کشور و استان فضای علاقمندی و شوق باشد و مردم بدانند که قرار است کار بزرگی را انجام دهند، افزود: باید فضا را به گونه‌ای آماده کرد تا صحنه خورد.

وی ادامه داد: انتخابات سنگر اقتدار کشور است و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی مصونیت برای کشور در برابر تهدیدات است که فرصت‌سازی خوبی در پیش روی کشور قرار می‌دهد.

امام جمعه تبریز متذکر شد: هر کسی به نظام اسلامی اعتقاد دارد، باید شرکت در انتخابات را وظیفه خود بداند.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر گفت: این هفته سالروز بعثت پیامبراکرم (ص) را داریم که تقارن با چشن‌های انقلاب دارد، این انقلاب را می‌توان به انقلاب پیامبر اکرم تشبیه کرد که با بعثت پیامبر مردمی را که از لحاظ تمدن در پست‌ترین‌شرایط بودند نجات داد و دقیقاً در انقلاب نیز همین اتفاق افتاد.

خطیب نماز جمعه تبریز توضیح داد: ایران در دوران ستمشاهی حیاط خلوت آمریکا بود به طوری که منابع و معادن ما را به کمترین قیمت می‌فروختند و به جای آن می‌گفتند به شما سلاح می‌دهیم یعنی فکرش را بکنید به جای تمام پول نقد به چند برابر قیمت سلاح می‌فروختند؛ خیلی عجیب بود شاید در عالم انسانیت حماقتی از این بدتر نباشد اینکه سرمایه خودش را بدهد و شمشیر بگیرد و برادر خودش را به دستور دشمن بکشد و حتی منت هم قبول کند.

وی گفت: ملت ایران در ستمشاهی چنین ذلت‌هایی را تحمل می‌کردند؛ آن زمان سربازان ایرانی باید به عمان می‌رفتند تا کشته بدهند و سلاح‌های استکبار را مصرف کنند؛ اینکه چه ارتباطی داشت تا از ایران بروید با آنها بجنگید را نمی‌توان درک کرد زیرا دستور ارباب پهلوی یعنی آمریکا بود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آمریکا می‌گفت ما نفت را از شما می‌خریم و به جایش فانتوم می‌دهیم، گفت: اما امروز وضعیت ما چگونه است؟ مشکل‌ترین و حساس‌ترین مسائل منطقه بدون مشارکت ایران حل نمی‌شود.

وی اذعان داشت: انقلاب اسلامی نوعی بعثت بود و خداوند گویی مستقیم بعثت را با اندیشه و فداکاری امام راحل پررنگ‌تر کرد، حالا کشوری که در تحریم جهانی است، اما سیمای یک کشور تحریم شده را ندارد، ملتی که در برابر همه چیز ایستاده باز هم روی پای خود ایستاده است و به غرب و استکبار تکیه نداده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی اشاره کرد و گفت: البته ایشان عدم اطلاع‌رسانی درست از این دستاوردها را مطرح کردند زیرا این پیشرفت‌ها به درستی و به موقع بیان نشده و زبان ما الکن است و در این موضوع کم تحرک هستیم و ملت باید بدانند در چه کارهایی ما فهرست بلندی داریم که هنوز روایت نکرده‌ایم.

وی با درخواست از استاندار آذربایجان‌شرقی و شهردار تبریز گفت: مساله فاز دوم خاوران را حل کنید؛ قوه قضائیه، استانداری آذربایجان‌شرقی و شهردار تبریز دست در دست هم دهند این مشکل فاز دوم خاوران را حل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: از کانون بازنشستگان بازدیدی کردم؛ مشکلات زیادی داشتند و مطرح کردند حقیقتاً هم بعضی مشکلات مثل بیماری باعث تأسف و تأثر بود؛ این عزیزان ۳۰ سال جان خود را برای پیشرفت صرف کردند تا بعد از بازنشستگی در رفاه باشند اما اجرای دقیق متناسب‌سازی در حق بازنشستگان و پرداخت همچنان بدون حل شدن مانده کردند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اندکه اگر می‌خواهید در دستگاه شما خوب کار انجام شود راهش این است به بازنشسته‌ای که دیگر برای شما کاری نمی‌کند ارج دهید؛ مساله مستمری‌بگیران و بازنشستگان مهم است و قانون‌کار باید هزینه‌های را برای بازنشستگی تأمین کند.

خطیب نماز جمعه تبریز با قدردانی از مردم مراغه نیز گفت: بنده این هفته به دعوت امام جمعه مراغه، در تشییع پیکر آیت‌الله ارومیان (پدر سه شهید) حاضر شدم و شگفت‌زده شدم چرا که مردم با حداکثر جمعیت در این مراسم حضور داشتند که جای تشکر از این مردم غیرتمند و شریف مراغه دارم.

وی بیان داشت: در دو هفته‌گذشته برنامه‌ها و دیدارهایی با نومکلف‌های دانش‌آموز دختر داشتم که همه‌شون دهه نودی بودند و اولین نماز خود را در همین مصلا خواندند؛ از مدیرکل آموزش و پرورش استان و رؤسای نواحی تشکر ویژه دارم.

امام جمعه تبریز به دیدار از معتکفین دهه هشتادی نیز اشاره کرد و گفت: من نسل فعلی را برخلاف نگرانی‌ها و تردیدهای برخی‌، نسلی باهوش و باسواد و مؤمن و پرنشاط دیدم؛ نسلی که اطلاعات علمی، عمومی و …خوبی دارند و با آیات و احادیث آشنا هستند.

وی موفقیت‌های تیم ملی را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: امید است در مراحل دیگر نیز امتیازات خوبی را برای ایران به دست بیاورند.


نوشته شده در   شنبه 14 بهمن 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode