ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 7 بهمن 1402     |     کد : 202840

امام جمعه تبریز:

انتخابات صحنه حضور مردم پای آرمان های نظام و انقلاب است

امام جمعه تبریز گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات از لحاظ بین‌الملل نشان دهنده اقتدار ملی و اعتبار بین‌المللی است چراکه انتخابات صحنه حضور مردم پای نظام و انقلاب است.

امام جمعه تبریز گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات از لحاظ بین‌الملل نشان دهنده اقتدار ملی و اعتبار بین‌المللی است چراکه انتخابات صحنه حضور مردم پای نظام و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: قدردانی از شما مردم وظیفه ماست؛ امروز حدود ۴۰۰ نفر از معتکفین جوان در نماز جمعه حضور دارند و این مایه مباهات ماست.

وی افزود: در بازدید شب گذشته از مسجد جامع معتکفین جوان و سایر اقشار مردمی را دیدم که آدم از دیدنشان لذت می‌برد؛ از بس جمعیت زیاد بود که جا برای نماز جماعت نبود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: از حضور پرشور مردم در مراسم تشییع و بزرگداشت سردار خرّم قدردانی می‌کنم؛ از مردم آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی تشکر می‌کنم که جوهره خود را نشان دادند.

وی ادامه داد: برای استاندار جدید نیز آرزوی توفیق بیشتر برای خدمت به این استان و مردم می‌خواهم؛ انتصاب استاندار جوان در سالروز ولادت جوان‌ترین امام شیعیان را به فال نیک می‌گیریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: موفقیت هر مدیر و مسؤول آرزوی ما و مردم است زیرا این موفقیت‌ها، افزایش سرمایه اجتماعی و رونق کشور را ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: استاندار جدید در اولین روز کاری در میدان حضور داشتند و مدیریت شهری که به علت بارش برف با مشکلاتی روبرو شده بودند را کنترل می‌کردند.

آل‌هاشم گفت: از همه کارگران و بسیجیان و مسؤولان که در بارش سنگین برف زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

وی بیان داشت: استاندار جدید در مسوولیت‌های اقتصادی، قائم مقامی آستان قدس رضوی و خصوصی‌سازی خوش درخشیده است و از خدای متعال آرزوی موفقیت در این مسؤولیت سنگین را داریم.

خطیب جمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه یکی از سووالات مهم که در ذهن جامعه وجود دارد این است که انتخابات چه ثمراتی برای کشور دارد و چگونه می‌تواند نسخه حلال برای کشور باشد، گفت: اولاً اگر حضور حداکثری در انتخابات شکل گیرد این وحدت ملی و انگیزه ملت ایران برای حضور در صحنه را نشان می‌دهد و نوعی سازمان یافتگی اکثریت ملت، باهم بودن و هم جهت بودن و مثل هم اندیشیدن از معانی اصولی مبانی ملی است را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: دوم اینکه پیامد وحدت ملی قدرت ملی است و این قدرت موجب امنیت کشور می‌شود و به تبع آن علم پیشرفت کرده و اقتصاد شکوفا می‌شود و مشکلات گوناگون سیاسی و اقتصادی و فرهنگی حل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب مشارکت چنین معجزه‌ای می‌کند از سوی دیگر حضور و مشارکت مردم در انتخابات از لحاظ بین‌الملل نیز نشان دهنده اقتدار ملی و اعتبار بین‌المللی است از این‌رو اینکه در انتخابات چه گروهی برنده شوند فرع مساله است و اصل حضور مردم در صحنه مهم است زیرا انتخابات صحنه حضور مردم پای نظام و انقلاب است.

وی متذکر شد: امید است در یازدهم اسفندماه مردم قهرمان آذربایجان همانند گذشته در این امتحان الهی هم پیشگام و پیشرو باشند.

امام جمعه تبریز با اشاره بر اینکه امروز ۱۱۱ روز از آغاز جنگ غزه و ضربه مهلکی که عملیات طوفان الاقصی به رپیم صهیونیستی زد گذشته است، افزود: رژیم صهیونیستی و آمریکا در این مصاف صد روزه با وجود جنایت و قساوت بسیار نتوانستند ابتکار عمل را در دست گیرند و از تأثیرات ضربه اولی که رژیم صهیونیستی خورد، بکاهند.

نماینده ولی‌فقیه یادآور شد: در استان در آستانه دهه فجر قرار داریم؛ ۱۲ بهمن سالروز ورود حضرت امام رحمت الله است و امیدواریم با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جشن‌های امسال پرشورتر برگزار شود البته هدف از جشن تنها تزئین کردن نیست بلکه باید در این دهه بتوانیم دستاوردهای انقلاب را به مردم برسانیم.

وی به پرتاب ماهواره ثریا توسط ماهواره‌بر قائم ساخت نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: برای اولین بار ماهواره ۵۰ کیلویی در ارتفاع ۷۵۰ کیلومتری قرار گرفت و قطعاً اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که بدانیم فضا یک صنعت رو به رشد است.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: این نقطه از مدار علاوه بر اینکه اکتشافات فناورانه را ترویج می‌کند بلکه مزایای مختلفی برای بشریت دارد که از طریق کار و تحقیق در فضا توسعه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: الحمدالله ایران در این مسیر قرار گرفته و این پیشرفت‌ها مایه امیدآفرینی است و از خداوند می‌خواهم تا فرزندان این ملت بیش از پیش در حوزه علمی موفق باشند.

 


نوشته شده در   شنبه 7 بهمن 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode