ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 27 دي 1402     |     کد : 202752

با حضور اندیشمندانی از جهان اسلام؛

دانشنامه «التفسیر الأثری الجامع» رونمایی می‌شود

دانشنامه «التفسیر الأثری الجامع» نوشته آیت‌الله محمدهادی معرفت و تکمیل‌شده توسط شاگردان آن مرحوم، با حضور و سخنرانی اندیشمندانی از جهان اسلام در قم رونمایی می‌شود.

دانشنامه «التفسیر الأثری الجامع» نوشته آیت‌الله محمدهادی معرفت و تکمیل‌شده توسط شاگردان آن مرحوم، با حضور و سخنرانی اندیشمندانی از جهان اسلام در قم رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور دبیر علمی این مراسم و مدیر مرکز التمهید للبحوث القرآنیه با اعلام این خبر گفت: در موسوعه «التفسیر الأثری الجامع»، روایات و اقوال فریقین در سه قرن نخست، با سبکی بدیع و به نحو مقارن به قلم و کوشش مرحوم آیت‌الله علامه معرفت نگارش شده و پس از ارتحال وی نیز باقی مجلدات آن به سبک و سیاق ایشان و با بهره‌گیری از حدود ۷۰ هزار فیش فراهم شده در زمان حیات او، با همکاری مؤسسه التمهید للبحوث القرآنیه و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نوشته شده است.

وی گفت: ۶ مجلد از این موسوعه پیش از این و در زمان حیات و به قلم علامه معرفت منتشر شده بود و اینک ۱۱ مجلد دیگر نیز بر اساس منابع رسیده از آن عالم فقید مهیا شده که به قلم شاگردان او و به همت حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مرکز التمهید للبحوث القرآنیه و حمایت‌های بیت آیت‌الله معرفت چاپ شده است.

مدیر مرکز التمهید للبحوث القرآنیه همچنین تصریح کرد: در این آئین رونمایی که با حضور و سخنرانی اندیشمندان اهل تسنن و تشیع از جهان اسلام برگزار می‌شود. حجج اسلام رضا استادی، علی‌اکبر رشاد، عبدالکریم بهجت‌پور، مهدی رستم‌نژاد و پروفسور نورالدین ابولحیه (از کشور الجزایر) سخنرانی خواهند داشت. همچنین اندیشمندانی به صورت ویدیوکنفرانس از سراسر جهان و از کشورهای آمریکا، انگلیس، هند، ‌ مالزی و الجزایر در این آئین حضور خواهند داشت.

برگزاری نمایشگاه آثار مرتبط و اهدای رایگان نرم‌افزار موسوعه «التفسیر الأثری الجامع» از دیگر برنامه‌های این آئین رونمایی خواهد بود.

آئین رونمایی از موسوعه «التفسیر الأثری الجامع» صبح چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ با حضور خانواده آیت‌الله معرفت و جمعی از شاگردان او و اساتید و فضلای حوزه علمیه و صاحبنظران دانش تفسیر و علوم قرآنی به میزبانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در شهر مقدس قم، بلوار ۱۵ خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار می‌شود.

آیت‌الله محمدهادی معرفت در سال ۱۳۰۹ در کربلای معلی متولد شد. او در محضر اساتیدی همچون امام خمینی، آیت‌الله خویی، آیت‌الله سیدمحسن حکیم و… شاگردی کرد و سرانجام مجبور به هجرت از عراق به ایران شد؛ تا این‌که در سال ۱۳۸۵ شمسی رحلت کرد.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 27 دي 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode