ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 27 دي 1402     |     کد : 202751

میزبانی ۱۴۵ مسجد از معتکفان در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی برگزاری مراسم اعتکاف امسال در این استان جوان گرایی است، گفت: ۱۴۵ مسجد در این استان برای استقبال از جوانان در مراسم اعتکاف ماه رجب آماده شده است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی برگزاری مراسم اعتکاف امسال در این استان جوان گرایی است، گفت: ۱۴۵ مسجد در این استان برای استقبال از جوانان در مراسم اعتکاف ماه رجب آماده شده است.

مراسم اعتکافبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات استان، حجت‌الاسلام سید محمود حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، امروز، ۲۶ دی‌ماه، در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف که از پنج بهمن‌ماه (۱۳ رجب) آغاز می‌شود، اظهار کرد: تلاش می‌شود حضور قشر جوان و نوجوان در قالب دانشجویان و دانش‌آموزان متفاوت تر و بیشتر از سال‌های قبل باشد.

وی با بیان اینکه ایام اعتکاف بستر و فرصتی ارزشمند برای خودسازی، تزکیه نفس و بازسازی روحی و معنوی در شرایط و مشکلات اجتماعی و فردی کنونی جامعه محسوب می‌شود، افزود: بر همین اساس تقویت جنبه عبادی و معرفتی این مراسم بیش از هر موضوعی مورد تأکید است.

حسینی از پیش‌بینی حضور بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم مومن آذربایجان‌شرقی در مراسم اعتکاف امسال خبر داد و گفت: بر این اساس تعداد ۱۴۵ باب مسجد در شهرستان‌های مختلف میزبان این تعداد از معتکفین در روزهای پنجم تا هفتم بهمن خواهد بود که سهم شهرستان تبریز از این تعداد ۴۰ مسجد محوری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی را از مهم‌ترین بخش‌های مراسم امسال عنوان و اضافه کرد: تعداد ۳۵ باب مسجد در آذربایجان‌شرقی میزبان دانش‌آموزان و دانشجویان معتکف خواهند بود و تلاش بر این است تا با به‌کارگیری ظرفیت تشکل‌های مرتبط با این حوزه و همکاری آموزش و پرورش، مراسم اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی هم به لحاظ کمی و تعداد شرکت‌کنندگان هم از نظر محتوا و غنای برنامه‌ها تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه به‌دنبال هماهنگی با اساتید و چهره‌های شاخص کشوری برای حضور در برنامه‌های اعتکاف در سطح استان هستیم، گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری سازمان جهاد کشاورزی بخشی از ارزاق و اقلام مورد نیاز مساجد را نیز با قیمت دولتی تأمین و در اختیار معتکفین قرار دهیم که این اقلام شامل گوشت قرمز، مرغ و برنج خواهد بود.

حسینی از آغاز ثبت‌نام اعتکاف در آذربایجان‌شرقی از ۲۰ دی‌ماه خبر داد و گفت: نام‌نویسی معتکفین تا سوم بهمن ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند به طور حضوری به ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها و یا مساجد محوری مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اعتکاف اقدام کنند.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 27 دي 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode