ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 24 دي 1402     |     کد : 202719

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را باید گرامی بداریم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: به تبعیت از امام راحل و همین طور مقام معظم رهبری باید ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را گرامی بداریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: به تبعیت از امام راحل و همین طور مقام معظم رهبری باید ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را گرامی بداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز شنبه در نشست سیاست گذاری و برنامه‌ریزی دهه فجر انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: اهداف انقلاب و ضرورت استمرار آن همچنین اقدامات اساسی و برجسته‌ای که در مسیر توسعه و پیشرفت کشور انجام شده است باید به اطلاع مردم رسانده شود.

وی همچنین تاکید کرد: به تبعیت از امام راحل و همین طور مقام معظم رهبری باید ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را گرامی بداریم.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: جشن‌ها و گرامی‌داشت های ایام الله دهه فجر یکی از امتیازات جمهوری اسلامی ایران است چون این مراسم مردمی است در حالی که در کشورهای دیگر سالروز انقلاب‌ها غیر مردمی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به علل و منشأ انقلاب اسلامی گفت: پیدایش انقلاب اسلامی متفاوت از انقلاب‌های دیگر جهان مثل انقلاب فرانسه، روسیه و سایر کشورهاست و به خاطر اشغال زمین و اهداف نظامی یا منافع اقتصادی نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب ایران با اهداف مشخص و بالایی شکل گرفت و هدف اصلی آن گسترش دین اسلام بوده است و قابل مقایسه با انقلاب‌های دیگر کشورها نیست.

امام جمعه تبریز همچنین ادامه داد: در این ایام باید اقدامات و کارهای انجام شده نظام را به اطلاع مردم برسانیم تا مردم بدانند نظام جمهوری اسلامی ایران چه کارهایی را با هدف ایجاد رفاه و آسایش در جامعه انجام داده است.

وی همچنین یادآور شد: شاید برخی مشکلات معیشتی و اقتصادی برخی کارهای انجام شده را تحت تأثیر قرار داده باشد اما اقدامات انجام شده در جهت خدمت به مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه با هیچ مقطع تاریخی به خصوص با دوره طاغوت نیست.

امام جمعه تبریز همچنین به حضورش در یکی از روستاهای هوراند و خدمات در حال اجرا از جمله گازرسانی، ساخت مسکن و راه سازی در جهت ارتقای سطح زندگی مردم روستا اشاره و تاکید کرد: چندی پیش این روستا شناسایی و به کمک ادارات مختلف مورد توجه قرار گرفت تا محرومیت زدایی شود و این اقدام در کمترین زمان ممکن انجام شد.

وی افزود: توسعه خدمات از جمله آب، برق، بهداشت و مخابرات در روستاها موجب کاهش مهاجرت و تداوم کار و تولید در روستاها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب در هر شهری تعداد بیمارستان‌ها و پزشکان کفاف نیاز آن شهرها را نمی‌داد و بیشتر کار طبابت توسط پزشکان بنگلادشی، هندوستانی و پاکستانی انجام می‌شد، گفت: اکنون تعداد پزشکان ایران به حدی رسیده است که به کشورهای دیگر نیز خدمات ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون تبریز به قطب پیوند قلب کشور تبدیل شده و امسال ۴۰ پیوند کبد نیز انجام شده است، گفت: این موفقیت‌ها و خدمات در ایام دهه فجر به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون تبریز به قطب پیوند قلب کشور تبدیل شده و امسال ۴۰ پیوند کبد نیز انجام شده است، گفت: این موفقیت‌ها و خدمات در ایام دهه فجر به مردم اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: رهنمودهای پیامبر گونه امام راحل در کنار وحدت و همدلی ملت، عامل پیروزی انقلاب شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: اکنون نیز بقای انقلاب به همین عوامل بستگی دارد به طوری که انقلاب با همان صلابت ابتدای انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب هدایت می‌شود.

وی اظهار کرد: وحدت مردم است که کشور را از گزند دشمنان مصون نگه داشته است و بر این اساس نباید موجب رنجیده خاطر شدن مردم شویم.

وی ادامه داد: رویش‌های زیادی در سال‌های اخیر داشتیم که بیش از ریزش‌ها بوده به طوری که همین جوانان کشور به عنوان مدافعان حرم از اهل بیت (ع) حمایت کردند و شهید شدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر برخورد منطقی با جوانان گفت: از ظاهر آنان نمی‌توان در مورد باطن یا شخصیت آنها قضاوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در اعتکاف مساجد در ایام شب‌های قدر تمام مساجد را جوانان پر می‌کنند گرچه ممکن است کمی تیپ متفاوتی داشته باشند.

وی همچنین با بیان اینکه باید همواره پشتیبان اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشیم، تاکید کرد: باید پشتیبان مقام معظم رهبری و اهداف ایشان، اهداف والای شهدا و حافظ خون شهدا باشیم.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به اینکه نقش زنان در پیروزی و پیشبرد انقلاب اسلامی انکارناپذیر است، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی زنان از جایگاه والایی برخوردار شدند و در بیشتر حوزه‌ها به خصوص حوزه درمان، دانشگاه‌ها، خانواده و حوزه تعلیم و تربیت نقش ایفا کردند و این نقش‌ها باید برجسته و اطلاع رسانی شود.

وی همچنین با بیان اینکه ابتکارات و اختراعات جوانان بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد و به اطلاع مردم رسانده شود، تاکید کرد: در حوزه آموزش و پرورش به دانش آموزان بهای بیشتری داده شود.

وی همچنین با تاکید به نقش بسیج و توسعه آن در سطوح مختلف گفت: بسیج باید تقویت شود چون به انقلاب خدمات ارائه می‌کند.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی صادر شده است، گفت: مقاومت یمن در مقابل استعمار و استکبار و مقاومت مردم مظلوم غزه و فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی نشان از صدور فرهنگ انقلاب تلاش‌های انجام شده شهید حاج قاسم سلیمانی دارد.

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: مردم غزه به رغم تقدیم بیش از ۲۳ هزار شهید مقاومت اکنون کوچک‌ترین تمایلی برای سازش و تسلیم ندارند و به طور قطع پیروز میدان خواهند شد.

وی ادامه داد: مردم و مقاومت یمن نیز مقابل استکبار و استعمار ایستاده‌اند و این فرهنگ مقاومت برگرفته از فرهنگ انقلاب اسلامی ایران است.


نوشته شده در   يکشنبه 24 دي 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode