ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 20 دي 1402     |     کد : 202697

امام جمعه تبریز:

هلال احمر به عنوان یک نهاد امیدوار در اذهان مردم نقش بسته است

امام جمعه تبریز گفت: هلال احمر به عنوان یک نهاد امیدوار در اذهان مردم نقش بسته و حیطه فعالیت‌های این نهاد تنها مختص داخل کشور نیست ...

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز گفت: هلال احمر به عنوان یک نهاد امیدوار در اذهان مردم نقش بسته و حیطه فعالیت‌های این نهاد تنها مختص داخل کشور نیست و در مواقع بحرانی، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به یاری سایر کشورها شتافته و یا سایرکشورها به کمک ما می‌آیند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم دوشنبه، ۱۸ دی ماه در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با وی، با بیان این‌که مردم آذربایجان شرقی، مردمی غیور و شجاعی هستند، گفت: مردم این خطه در صحنه‌های گوناگون و حتی از زمان قبل انقلاب و دوران مشروطه نیز همیشه پیشتاز و پیشقدم بودند و در دفاع مقدس نیز لشکر عاشورا، پیشقراول لشکرهای دیگر بود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که مردم آذربایجان در تمام صحنه‌های بعد از انقلاب نیز حضور فعال داشتند، افزود: مردم این دیار در جریان فتنه‌های مختلف از جمله اغتشاشات سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و ۱۴۰۱ نیز برای خاموش کردن آن، پیش‌قدم بودند. هیات‌های عزاداری در بازار تبریز و خارج از آن نیز نمونه هستند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری، همواره در دیدارهای ۲۹ بهمن خود با مردم تبریز اشاره می‌کنند که آذربایجان، پرچمدار و سر ایران است و این موقعیت می‌طلبد که نهادهای این استان نیز نمونه باشند.

آل هاشم گفت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، یک نهاد مردمی است و مردم به صورت افتخاری با آن همکاری می‌کنند و در صحنه حضور دارند. چند نهاد شناخته شده در سطح دنیا از جمله هلال احمر، اورژانس، پلیس و آتش نشانی، همیشه در نزد مردم محبوب و مقبول هستند و اگر حادثه‌ای اتفاق افتد، بچه‌های هلال احمر و نیروهای امداد هوایی، اولین گروهی هستند که در آن حادثه، حضور فعال دارند.

وی افزود: در منظومه فکری مقام معظم رهبری، هلال احمر باید دو چیز را با جدیت دنبال کند که یکی حالت تحرک و دیگری حضور دائم است و فرق این نهاد با دیگر موسسات امدادی نیز مربوط به فوریت‌ها است و هلال احمر باید هم‌چون نیروهای مسلح، در حالت آماده باش باشد و هنگام حوادث، حضور واقعی، موثر و کارگشا داشته باشد.

وی ادامه داد: هلال احمر یک سازمان مردم نهاد بوده و در دل مردم جای دارد و ما نیز از صمیم دل از تلاش این عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه تبریز، حضور فعال هلال احمر در حوادث بین‌المللی چون زلزله ترکیه را موجب افتخار کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس بازدیدهایی که از مجموعه هلال احمر استان داشتم، این نهاد نیاز به حمایت از نظر تجهیزات دارد. به خصوص در آتش سوزی جنگل‌های ارسباران که هلیکوپتر آماده بود اما بسکت آن جهت آبپاشی وجود نداشت که بعدا تهیه شد.

وی افزود: هم‌چنین از بابت سگ‌های ویژه زنده یاب که در مواقع حساس استفاده می‌شود نیز کمبود داریم.

کسب عالی‌ترین نشان صلیب سرخ توسط جمعیت هلال احمر کشور

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه با اشاره به برنامه‌های این جمعیت از زمان روی کارآمدن مدیریت جدید، اظهار کرد: یکی از محورهای فعالیت‌های این نهاد بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته، محور بین‌المللی بود. بر این اساس هلال احمر کشورمان در سال گذشته، عالی‌ترین نشان صلیب سرخ را بین ۱۹۱ کشور جهان به دست آورد.

وی با اشاره به تصویب راه اندازی شش کمیته پیشنهادی هلال احمر کشورمان در صلیب سرخ که سه مورد آن به ایران واگذار شده است، افزود: چند کرسی مدیریتی نیز در این راستا دریافت کردیم و بنا به گفته مسئولان صلیب سرخ، جمعیت هلال احمر کشورمان در شرایط فعلی جزو پنج کشور برتر دنیا است.

وی تاکید کرد: در حوزه کمک‌های بین المللی، نگاه خاصی به کشورها نداریم و تمامی کشورهای شیعه، سنتی و غیرمسلمان برایمان یکی است و هر چه توان و نیاز باشد، به آن‌ها کمک می‌کنیم.

کولیوند با اشاره به خدمات هلال احمر در جریان حج و اربعین، گفت: امسال از نجف تا کربلا چهار بیمارستان، ۳۲ پایگاه سلامت، تعدادی پایگاه‌های امدادونجات و ۴۵۰۰ داوطلب را مستقر کرده بودیم.

وی افزود: قبلا تعداد ۴۶۰ هزار داوطلب هلال احمر داشتیم که الان به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده که ۱۴۰ هزارنفر آن‌ها نخبه هستند و بنا داریم تا با آموزش‌ها، این تعداد را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی خانه‌های هلال را نیز در کشور شروع کردیم و اکنون حدود ۷۰۰۰ خانه هلال داریم که بنا داریم این تعداد را به ۶۰ هزار خانه برسانیم.

کولیوند با اشاره به اجرای انواع طرح‌های اجتماعی هلال احمر در راستای مهارت آموزی بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد که تعداد حدود ۹۰۰۰ خانواده در این راستا آموزش دیده‌اند، گفت: تیم‌های سفیران هدایت و تیم باور متشکل از نخبگان خبری نیز از دیگر طرح‌های هلال احمر در کشور بوده که طرح باور در راستای تبیین و اطلاع رسانی، از جمله طرح‌های موفق در صلیب سرخ مطرح شده است.

وی با اشاره به راه اندازی کانون طلاب در هلال احمر و آموزش به ۶۰ هزار طلاب، از تجهیز پایگاه‌های هلال احمر در سطح کشور خبرداد.

حمید منجم، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز در ادامه با اشاره به پیگیری‌ها و حمایت‌های امام جمعه تبریز از فعالیت‌های هلال احمر در استان، از حمایت‌ها و بازدیدهای ایشان از روند فعالیت‌های هلال احمر در حوادثی چون زلزله خوی تقدیر کرد.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 20 دي 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode