ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 دي 1402     |     کد : 202654

امام جمعه تبریز:

طراحان و عاملان جنایت تروریستی‌ کرمان هزینه‌ بسیار سنگینی پرداخت خواهند کرد

امام جمعه تبریز با اشاره به حادثه تروریستی کرمان اظهار کرد:

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز با اشاره به حادثه تروریستی کرمان اظهار کرد: هدف از این عملیات جنایتکار انتقام از ملتی است که ایستادگی آنها انبوه نقشه‌های مستکبران شرور عالم را نقش بر آب کرده است و از تهدیدها و جنایات دشمن فرصت بیداری، سلحشوری و پیشروی ساخته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه امروز 15 دی تبریز گفت: ایستادگی مردم فلسطین و غزه نشأت گرفته از فرهنگ مقاومت حاج قاسم است‌.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: طراحان و عاملان جنایت تروریستی گلزار شهدا هزینه‌ی بسیار سنگینی  پرداخت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند قطعا شکست دشمن با این ترور ترمیم نخواهد شد، گفت: سیلی ملت ایران به دشمن سیلی محکم و عبرت آموزی خواهد بود چرا که برای نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی کشور آرامش و آسایش همیشه مهم بوده و اینبار نیز به اذن خدا در وقت مناسب پاسخ سختی به جنایات اخیر داده خواهد شد.

وی ادامه داد: این حادثه نشان‌ داد محورهای اصلی شکل دهنده دشمنی با ایران و عامل زوال و شکست‌ها را حاج قاسم می‌دانند، شهید نامی است که هنوز در دل دشمن واهمه می‌اندازد و بعد از گذشت چهار سال از شهادت وی، هنوز تاثیراتی در معادلات منطقه مشهود است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم به حادثه نوزدهم دی ماه در قم اشاره کرد و گفت: اگر با نگاه تحلیلی و تیزبین نگاه کنیم می‌بینیم که این حادثه یکی از مقاطع مهم تاریخ سیاسی ملت ما است و این حادثه یک نقطه درخشنده نه فقط در تاریخ قم، بلکه در تاریخ کشورمان است.

وی با تشکر از دست اندرکاران نیروگاه حرارتی تبریز ادامه داد: هفته‌ی پیش در بازدید سر زده از نیروگاه موضوع مازوت سوزی را بررسی کردم. با اینکه این موضوع را در تابستان تذکر داده بودم که از الان به فکر زمستان باشند دیدم که معاونین اقتصادی و عمرانی استانداری به صورت جدی به این بحث ورود کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این نیروگاه در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری، وزرات نفت، نیرو و تعاون است، گفت: چون مصرف گاز خانگی در اولویت است محدودیتی در مصرف گاز نیروگاه به وجود می‌آید، بنابراین سوخت مازوت در فصل سرما جایگزین می‌شود که امسال یک ماه دیرتر از سال قبل مازوت سوزی را شروع کرده‌اند، اما باید بگوییم که این مازوت استاندارد نیست چون نباید این همه آلایندگی داشته باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز به طرح فاز توسعه نیروگاه حرارتی تبریز اشاره کرد و افزود: این طرح همه‌ی کارهای مطالعاتی را انجام داده و در مرحله اخذ مجوز زیست محیطی برای آغاز عملیات است که سازمان حفاظت محیط زیست کشور به دلیل قرارگرفتن در شعاع ۳۰ کیلومتری تبریز از دادن مجوز برای این طرح امتناع می‌کند.

وی خطاب به رئیس حفاظت محیط زیست کشور گفت: آقای سلاجقه آیا مازوت سوزی آثار تخریب بیشتری دارد یا سوخت گاز و گازوئیل؟ که سوخت گاز به مراتب آلایندگی بسیار کمتری از مازوت سوزی دارد. انتظار ما از شما بررسی بیشتر و ارائه راهکار است تا نگرانی مردم تبریز از آلودگی شهر و روستاهای اطراف برطرف شود.

وی با بیان اینکه طرح فاز توسعه نیروگاه حرارتی تبریز نخستین طرح ری‌پاورینگ کشور است، ادامه داد: اجرای این طرح زیرساختی در حوزه‌ی انرژی می‌تواند به افزایش تولید برق آذربایجان شرقی تا ۶۰۰مگاوات منجر شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: با این طرح مشکل مازوت سوزی نیروگاه حرارتی منتفی شده و مصرف آب نیروگاه تا ۹۰درصد کاهش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: طرح اجرای فاز توسعه نیروگاه حرارتی تبریز به عنوان یکی از مطالبات مردم قهرمان تبریز برای تولید انرژی پاک بیش از یک دهه قدمت دارد که متاسفانه به رغم وعده‌ها تاکنون کاری نشده است که امیدواریم دولت خدمتگزار و مسئولین امر در وزرات تعاون، نفت، نیرو و در صندوق بازنشستگی کشور دست به دست هم دهند تا مشکل تبریز حل شود.

وی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک عده نمی‌خواهند انتخابات آنچنان که شایسته این ملت است برگزار شود، اظهار کرد: در مقابل این افراد که مردم را مایوس و بی اعتماد می‌کنند باید حرکت کرد و حرکت آفرید چرا که حضور حداکثری مردم در انتخابات به نفع همه‌ی کشور است.

امام جمعه تبریز در پایان افزود: مردم قهرمان آذربایجان تا کنون در تمام برنامه‌های انقلاب پیشگام بودند امیدوارم با مشارکت حداکثری در انتخابات نیز حضور داشته باشند.


نوشته شده در   جمعه 15 دي 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode