ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 16 آبان 1402     |     کد : 202197

نمایش «ثقه الاسلام» در تبریز به روی صحنه می‌رود

شهردار منطقه ۲ تبریز گفت: نمایش «ثقه الاسلام» روایتی از زندگی و شهادت میرزاعلی آقا تبریزی مجاهد و آزادی‌خواه نهضت مشروطه به روی صحنه می‌رود.

 شهردار منطقه ۲ تبریز گفت: نمایش «ثقه الاسلام» روایتی از زندگی و شهادت میرزاعلی آقا تبریزی مجاهد و آزادی‌خواه نهضت مشروطه به روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، موسی علی‌پور، شهردار منطقه ۲ تبریز شامگاه، ۱۴ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: نمایش «ثقه‌ الاسلام» روایتی از زندگی و شهادت میرزا علی‌ آقا تبریزی مجاهد و آزادی‌خواه نهضت مشروطه به روی صحنه می‌رود.

وی افزود: این نمایش با حضور هنرمندان برجسته و پرسابقه تئاتر تبریز به مدت ۷۰ دقیقه تهیه و تدوین شده است که تلاش دارد زندگی و شهادت این مجاهد نستوه را به تصویر بکشد.

علی‌پور آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی دهی به نسل جوان را یکی از اهداف بسیار مهم در خلق آثار نمایشی از جمله ثقه‌ الاسلام بیان و اظهار کرد: این نمایش از دوم آذرماه سال‌جاری در سالن نمایش تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود و تماشای آن برای آحاد مردم رایگان خواهد بود.

شهردار منطقه ۲ تبریز توجه به شخصیت‌ها و مفاخر کشور، آذربایجان و تبریز را یکی از نیازهای مهم فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: شهرداری بنا بر همین تکلیف تلاش می‌کند تا به نحو شایسته از آثار، برنامه ها و اقدامات فرهنگی حمایت کند که اجرای نمایش ثقه الاسلام نیز بر همین پایه برنامه ریزی شده است.

وی مجموع اعتبارات فرهنگی سال‌جاری شهرداری منطقه ۲ تبریز را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: طبق برنامه‌های اعلام شده قرار است تا پایان امسال تعداد ۵۲ برنامه و رویداد فرهنگی در منطقه ۲ برگزار شود.

علی‌پور با تأکید بر اینکه هنر و حوزه نمایش بهترین عرصه برای آموزش شهروندی و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی آنان است، افزود: رسانه‌های گروهی برای فرهنگ‌سازی و مدیریت افکار عمومی جامعه و افزایش آگاهی‌های مردم نیز نقش برجسته دارند و ما نیازمند همکاری و مساعدت اهالی رسانه هستیم.


نوشته شده در   سه شنبه 16 آبان 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode