ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 آبان 1402     |     کد : 202168

فراخوان جشنواره سراسری تصویرسازی قصص قرآنی منتشر شد

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از انتشار فراخوان جشنواره سراسری تصویرسازی قصص قرآنی شهرستان مرند در ۲ بخش مسابقه و فعالیت‌های جنبی خبر داد.

 معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از انتشار فراخوان جشنواره سراسری تصویرسازی قصص قرآنی شهرستان مرند در ۲ بخش مسابقه و فعالیت‌های جنبی خبر داد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، علی محرمی، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل ارشاد آذربایجان‌شرقی، امروز، هشتم آبان‌ماه، از انتشار فراخوان جشنواره سراسری تصویرسازی قصص قرآنی شهرستان مرند در ۲ بخش مسابقه و فعالیت‌‌های جنبی خبر داد و گفت: دومین جشنواره سراسری تصویرسازی قصص قرآنی مرند با همکاری فرمانداری و با همراهی هنرمندان، دانشگاهیان، پژوهشگران، مراکز و مؤسسه‌های هنری و انجمن‌های هنری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با رویکرد صیانت از مقام خانواده و زن و ترویج عفاف و حجاب و همچنین جایگاه والای نماز و نیایش و استقامت در راه حقیقت در تمامی ابعاد جامعه به ویژه قشر جوان برگزار خواهد شد.

محرمی، هدف از برگزاری این جشنواره را شناخت استعدادهای نهفته در جوانان و تلاش برای رشد و تعالی هرچه بیشتر آنها، ایجاد فضای رقابتی سالم و معنوی، دمیدن روح تعهد در آثار هنرمندان و جلب نظر هنرمندان به مسائل مربوط به حوزه دین و قرآن، به روز رسانی آثار هنرمندان با رویکرد خلاقانه، ارتقای جایگاه هنرهای تجسمی در منطقه و استان، مقابله با آسیب های اجتماعی و آشنایی عمیق با تعالیم قرآنی و اسلامی و گسترش  فرهنگ قرآنی در زوایای مختلف زندگی عنوان کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: دومین جشنواره سراسری تصویرسازی قصص قرآنی در ۲ بخش مسابقه و فعالیت‌های جنبی اجرا می‌شود که بخش مسابقه شامل تصویرسازی است و هنرمندان علاقه‌مند می‌توانند در بخش رقابتی جشنواره با انتخاب یک یا سه موضوع دلخواه شامل حضرت ابراهیم(ع)، حضرت سلیمان(ع)، حضرت مریم(ع)، اصحاب فیل و حضرت نوح(ع) ضمن مطالعه عمیق در قصص قرآنی و با تاکید بر مفاهیم ارزشمند آن در جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: معیارهای داوری و انتخاب آثار در نظر گرفتن اصول و ارزش‌های فرهنگ والای اسلامی - ایرانی، رعایت اصول و مبانی زیبایی شناسی هنری، برخورداری از خلّاقیت، نوآوری و تازگی در ایده و اجرا و ارتباط معنادار طرح با موضوع و مضمون اثر است.

محرمی ادامه داد: فعالیت‌های جنبی این جشنواره نیز شامل نمایشگاه مجازی آثار منتخب، نمایشگاه فیزیکی آثار منتخب در گالری مجتمع فرهنگی هنری شهرستان مرند، نشست‌های نقد و بررسی و کارگاه‌های هنری در زمینه تصویر سازی با حضور داوران مطرح کشوری و استانی و نمایش آثار پیشکسوتان و اساتید برجسته کشور خواهد بود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه شرکت در جشنواره برای همه‌ هنرمندان و علاقه‌مندان آزاد و ثبت‌نام، تقاضای شرکت و ارسال تصویر آثار، فقط از طریق ‌سایت جشنواره به نشانی WWW.Marand-art.ir امکان‌پذیر است، گفت: تاریخ تولید اثر باید در سه سال اخیر باشد و تکنیک و شیوه‌ خلق آثار، آزاد است.

وی گفت: هر هنرمند می‌تواند در بخش مسابقه تصویرسازی حداکثر با سه اثر هنری شرکت کند و شرکت‌کنندگان می‌توانند گزیده‌ای از سوابق هنری (حداکثر تا ۳۰۰ کلمه) و تصویر سه اثر از آثار قبلی خود را در سایت بارگذاری کنند.

محرمی اظهار کرد: آثار باید با حجم حداکثر پنج مگابایت با فرمت JEPG روی وبگاه جشنواره به نشانی WWW.Marand-art.ir بارگذاری شوند و در مورد آثار خلق شده با ابزار دیجیتال، ارسال پرینت با کیفیت که به امضای تصویرگر رسیده باشد، به همراه فایل اصلی آن با فرمت TIF و JPEG با دقت ۳۰۰ DPI قابل قبول است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار در سایت تا ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲ و اعلام نتایج نهایی راه‌یافتگان به نمایشگاه سوم دی ماه ۱۴۰۲ خواهد بود، همچنین برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نیز ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ اعلام شده است.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 10 آبان 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode