ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 مهر 1402     |     کد : 202086

برگزاری جشنواره سراسری تئاتر خیابانی «تبریزیم»

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت:

 رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی «تبریزیم» پس از چهار سال وقفه، دوباره با شرکت گروه‌های نمایشی از سراسر کشور احیا شده است و سعی بر این است آثار این دوره در مناطق و محلات محروم شهر اجرا شود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، امیر نصیربیگی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، امروز، ۲۹ مهرماه، در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره سراسری تئاتر خیابانی «تبریزیم» در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تبریز گفت: ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی «تبریزیم» پس از چهار سال وقفه، دوباره با شرکت گروه‌های نمایشی از سراسر کشور احیا شده است و سعی بر این است آثار این دوره در مناطق و محلات محروم شهر اجرا شود.

وی افزود: در فراخوان و برگزاری این دوره از جشنواره موضوعات اجتماعی و شهروندی مدنظر قرار گرفته است و تنها مختص به موضوع هنر نیست.

نصیربیگی، با بیان اینکه در برگزاری این جشنواره تلاش می‌شود تا برای شهر ارزش افزوده بیشتری ایجاد شود، اظهار کرد: معرفی جایگاه فرهنگی اجتماعی و هنری تبریز در سطح کشور و ایفای نقش مثبت در کارکردهای اجتماعی شهری از اهداف برگزاری این جشنواره است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: با برگزاری این جشنواره برای ارتقای فرهنگ استان و تبریز و ارائه آموزش‌های غیرمستقیم با اجرای این نمایش‌ها در بخش‌های اجتماعی به شهروندان تلاش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با شعار «تبریز بهشت ماندگار» برگزار می‌‌شود، ادامه داد: برای بهره‌برداری بهینه از این جشنواره، مدیران فرهنگی مناطق دهگانه شهر با تدارک برنامه‌های مختلف زمینه اجرای نمایش‌های شرکت کننده در این جشنواره در سطح مناطق را فراهم می‌کنند.

نصیربیگی، با تأکید بر اینکه در برگزاری این دوره از جشنواره به سرانه فرهنگی مناطق محروم توجه شده است، یادآور شد: در این راستا نمایش‌های فاخر شرکت‌کننده در این جشنواره در میادین و مکان‌های معین شده در سطح مناطق محروم و کم برخوردار اجرا می‌شود.

رامین راستی، دبیر ششمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی تبریزیم نیز در این مراسم، با بیان اینکه این جشنواره بعد از سال‌ها وقفه دوباره احیا شده است، گفت: با توجه به برگزاری موفق دوره‌های قبلی، قرار بود این جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار شود ولی در روند آن وقفه ایجاد شد.

وی افزود: براساس فراخوان این جشنواره، ۱۷ استان از کشور و بیش از ۳۵ شهر در آن شرکت کرده‌اند و ۱۲۷ اثر نمایشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

راستی، با بیان اینکه در صورت محدود نبودن زمان ارسال، تعداد ارسال شده به بیش از ۲۰۰ اثر می‌رسید، اظهار کرد: در برگزاری این جشنواره بخش کودک و نوجوان در این دوره اضافه شده است.

دبیر ششمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی تبریزیم گفت: در برگزاری این رویداد هنری ۲۸۰ نفر به عنوان بازیگر به صورت مستقیم شرکت می‌کنند و با احتساب عوامل پشت صحنه مانند طراحان لباس و صحنه تعداد آنها به بیش از ۵۰۰ نفر می‌رسد.

وی گفت: این رویداد هنری از پنجم تا هفتم آبان‌ماه سالجاری در میادین شهر، پارک‌ها، مراکز فرهنگی، تجاری و تفریحی و پیاده راه‌های شهر برگزار می‌شود.


نوشته شده در   شنبه 29 مهر 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode