ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 25 مهر 1402     |     کد : 202057

در بیانیه فعالان و کنشگران حوزه کودکان و نوجوانان مطرح شد؛

شرایط ناگوار کودکان غزه مایه سرافکندگی است

فعالان و کنشگران حوزه کودکان و نوجوانان ایران در بیاینه‌ای که در حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطین صادر کردند با بیان اینکه شرایط ناگوار کودکان غزه، مایه سرافکندگی است مطرح کردند:

 فعالان و کنشگران حوزه کودکان و نوجوانان ایران در بیاینه‌ای که در حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطین صادر کردند با بیان اینکه شرایط ناگوار کودکان غزه، مایه سرافکندگی است مطرح کردند: کودکان غزه اگر جان خود را از دست ندهند، با معلولیت‌های دائمی جسمی و آسیب‌های پایدار روانی و اجتماعی خواهند زیست.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان ملی تعلیم و تربیت، فعالان و کنشگران حوزه کودکان و نوجوانان ایران در حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطین بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کردند.

«تاریخ دیگر بار شاهد زخمی بر پیکر نحیف سرزمین فلسطین است. عملیات نظامی، دوباره پس از دهه‌ها کشتار بیگناهان، محاصره و محدودیت در دسترسی به نیازهای اولیه این مردمان به دست رژیم صهیونیستی، وخامت وضعیت غزه را به وضعیت بازگشت‌ناپذیری رسانده که می‌تواند فاجعه انسانی قرن نام گیرد. در این میان، بر ماست که از کودکان غزه بگوییم که در این سال‌ها، پیوسته از حقوقی همچون حق حیات، حق آموزش، حق مسکن و حق بر سلامتی محروم مانده‌اند. کودکانی که در روند پیش‌رو، اگر جان خود را از دست ندهند، با معلولیت‌های دائمی جسمی و آسیب‌های پایدار روانی و اجتماعی خواهند زیست.‌

برای جهان متمدن و هر وجدان بیداری که دو جنگ جهانگیر را از سر گذرانده و حقوق بین‌الملل را به عنوان راه حل مسائل بشر می‌داند، شرایط ناگوار کودکان غزه، مایه سرافکندگی است. در بازه‌های زمانی مختلف، تمامی آنچه امروز شاهدیم، مکرراً رخ داده و در اسناد متعدد نهادهای ملل متحد، از جمله شورای حقوق بشر، دفتر نماینده ويژه در امور کودکان و مخاصمات مسلحانه، صندوق حمایت از کودکان، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه و کمیته حقوق کودک  ثبت و ضبط شده است.

این اسناد، فارغ از پژوهش‌های بی‌شماری است که سازمان‌های مردم‌نهاد در موضوع کودکان غزه یا کرانه باختری انجام داده‌اند. همه اینها، مشحون از شواهد نقض گسترده و نظام‌مند حقوق بنیادین کودکان به وسیله رژیم صهیونیستی است. رژیم اشغالگری که به پشتوانه حمایت‌های دولت‌های غربی و سکوت عافیت‌طلبان منطقه، مصداق یک استثناء و وصله ناجور در حقوق بین‌الملل است. این رژیم نه به معاهداتی که خود پذیرفته پایبند است و نه طبعاً به آنچه که در نتیجه فراگیری در جهان، به عرف بدل شده است.

ما کنشگران ایرانی حوزه کودکان، با یادآوری قواعد آمره بین‌المللی در حمایت از کودکان و حقوق آنان در اسناد بین‌المللی گوناگون به ویژه پیمان‌نامه حقوق کودک (۱۹۸۹) و پروتکل اختیاری آن در موضوع مشارکت کودکان در مخاصمات مسلحانه (۲۰۰۰) و با تأکید بر مفاد قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت ملل متحد از جمله قطعنامه‌های ۱۲۶۱، ۱۳۱۴، ۱۵۳۹، ۱۹۹۸ و ۲۴۲۷ خواهان توقف حملات غیرانسانی علیه مردم غزه‌ایم. همچنین یادآوری می‌کنیم که مسئولیت تام آنچه بر سرزمین تحت اشغال می‌رود، با اشغال‌گر است. رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی نقض گسترده و نظام‌مند حقوق کودکان فلسطینی در دهه‌های گذشته باشد و مسئولیت دولت‌های حامی این اعمال وحشیانه نیز فراموش نخواهد شد.»


برچسب ها
نوشته شده در   سه شنبه 25 مهر 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode