ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 10 مهر 1402     |     کد : 201941

نماینده ولی فقیه در استان:

نفاق مهمترین سلاح دشمنان برای ضربه زدن به جامعه اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: منشأ اصلی تفرقه در جامعه اسلامی دشمنان قسم خورده‌ای هستند ...

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: منشأ اصلی تفرقه در جامعه اسلامی دشمنان قسم خورده‌ای هستند که هر جا بتوانند از شمشیر نفاق برای ضربه زدن به انسان‌های آزاده‌ای استفاده می‌کنند که در مقابل ظلم و فساد بپا خاسته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم یکشنبه، ۹ مهر در دیدار با عوامل برگزاری و جمعی از شرکت کنندگان در همایش ادبی «شمیم وحدت» در تبریز اظهار کرد: بزرگترین مفاهیم بشری را می‌توان در شعر مطرح کرد و این هنر قابلیت بیان تمام مشترکات دینی و فرهنگی بین اقوام و ملت‌ها را دارد و می‌تواند دل‌های سلیم را به هم نزدیک کند.

وی با تاکید بر اینکه شعر وحدت می‌آفریند و شعر وحدت، پلی است است که می‌تواند عاشقان نبی مکرم اسلام (ص) و حضرات ائمه معصومین (ع) را از این سو و آن سوی جهان بهم برساند، ادامه داد: بدون شک کسی که قلم، هنر و فکرش در این مسیر متعالی ایفای نقش می‌کند، از عمق دل و ذهن نیز به این مفاهیم اعتقاد عمیق دارد.

 امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: منشأ اصلی تفرقه دشمنان قسم خورده‌ای هستند که هرجا بتوانند از شمشیر نفاق برای ضربه زدن به انسان‌های آزاده‌ای استفاده می‌کنند که در مقابل ظلم و فساد بپا خاسته‌اند و در این بین هنر و ادبیات از عوامل اصلی تغییر دهنده هویت جاهلی به هویت متمدن اسلامی است و شعر در قله این هنرهاست که جوشش و آگاهی را به انسان هدیه می‌کند.

وی تشریح کرد: در این میان شعر وحدت ممتازترین نوع شعر است و حقیقت، خیر و زیبایی سه ویژگی اصلی چنین شعری است؛ به این معنی که شعر وحدت باید برگرفته از معانی حقیقی خیر را در جامعه بگستراند و زیبایی معارف اسلام را به رخ همگان بکشاند و اینها همان مشخصه‌های شعر آئینی است که وحدت را در عرصه ملی و جهان اسلام فارغ از نوع مذهب و قومیت رقم می‌زند.

حجت الاسلام آل هاشم، گفت: پرداختن به موضوع فلسطین و جلوگیری از فراموشی این مهم به عنوان مسأله اول جهان اسلام، روشن‌گری در برابر استکبار و تشکیل نهضت ملی و فراگیر برای ریشه‌کنی تکفیر از پایه‌ها و اساس شعر وحدت هستند که باید شعرای مؤمن و متعهد در خلق آثار هنری خود به آن توجه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار شاعران برگزیده و پیشکسوت شرکت‌کننده در همایش ادبی «شمیم وحدت» که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، علاوه بر شعرخوانی با مضمون و محتوای وحدت بر لزوم تقویت این مولفه مهم در بین اهل تشیع و تسنن و مقابله با توطئه های دشمنان برای ایجاد نفاق و انشقاق در جامعه اسلامی تاکید کردند.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 10 مهر 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode