ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 29 شهريور 1402     |     کد : 201863

دبیر علمی همایش «شمیم وحدت»:

همایش «شمیم وحدت» حرکتی برای تحکیم وحدت اسلامی است

دبیر علمی همایش «شمیم وحدت» برگزاری این رویداد ادبی را حرکتی با هدف تحکیم وحدت اسلامی با استفاده از زبان هنر و شعر عنوان کرد.

دبیر علمی همایش «شمیم وحدت» برگزاری این رویداد ادبی را حرکتی با هدف تحکیم وحدت اسلامی با استفاده از زبان هنر و شعر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال محمدی صبح سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در تبریز ضمن اشاره به اهداف و رویکردهای این همایش اظهار داشت: استفاده از شعر برای ایجاد و تحکیم وحدت اسلامی حرکتی عقلانی است که در گذشته نیز مورد توجه شعرای بزرگی مانند اقبال لاهوری بوده و رهبر انقلاب اسلامی نیز بر «لزوم اهتمام به وحدت اسلامی در اشعار» تاکید داشته‌اند.

وی برگزاری همایش «شمیم وحدت» را اقدامی در راستای تحکیم وحدت اسلامی عنوان کرده و افزود: اگر مدیران فرهنگی اهتمام جدی داشته باشند و زمینۀ مشارکت شاعران در شکل‌گیری و تحکیم وحدت اسلامی را فراهم سازند، شعر به عنوان هنر مادر و تاریخی که رابطۀ عمیقی با اندیشه و عاطفه دارد، می‌تواند نقش بزرگی در تحکیم وحدت اسلامی ایفا کند.

دبیر علمی همایش ادبی شمیم وحدت دربارۀ آثار رسیده به دبیرخانۀ همایش گفت: به رغم فرصت کوتاهی که پس از انتشار فراخوان دریافت اشعار شاعران وجود داشته است، تاکنون ۵۰ قطعه شعر از شاعران با موضوع و محتوای وحدت اسلامی به دبیرخانۀ همایش رسیده است.

وی خاطر نشان شد: با توجه به استقبال شاعران و لزوم تداوم فرصت مناسب برای ارسال آثار توسط شاعران به همایش، فرصت ارسال آثار تا ۵ مهر ۱۴۰۲ تمدید شده است.

محمدی با بیان اینکه پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه همایش، به ۱۴ اثر برگزیده هدایایی تعلق خواهد گرفت، گفت: همه شاعران کشور اعم از شیعه و اهل سنت می‌توانند آثار خود را به سرشماره ۰۹۳۷۸۵۱۴۷۰۹ و یا شناسۀ کاربری @shamimevahdat به دبیرخانۀ همایش ارسال کنند.

گفتنی است همایش ادبی شمیم وحدت به مناسبت میلاد رسول مکرم اسلام (صلوات الله علیه و آله) و هفته وحدت به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی و با مشارکت نهادهای فرهنگی استان همچون صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری و معاونت فرهنگی سپاه برگزار خواهد شد.

اختتامیه این همایش ۹ مهر ۱۴۰۲ مصادف با ۱۵ ربیع الاول و هفته وحدت برگزار شده و به اشعار برگزیده شعرای منتخب هدایایی تعلق خواهد گرفت.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 29 شهريور 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode