ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 28 شهريور 1402     |     کد : 201853

امام جمعه تبریز:

شهریار نشان داد آذربایجان سرحلقه فرهنگ و هنر ایران است

امام جمعه تبریز گفت: شهریار با سرودن شاهکارهایی در دو زبان فارسی و ترکی آذری نشان داد آذربایجان همواره جزو جدانشدنی و سرحلقه فرهنگ و هنر ایران است.

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز گفت: شهریار با سرودن شاهکارهایی در دو زبان فارسی و ترکی آذری نشان داد آذربایجان همواره جزو جدانشدنی و سرحلقه فرهنگ و هنر ایران است. 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم دوشنبه، ۲۷ شهریورماه در همایش ملی روز شعر و ادب فارسی در تبریز با تقدیر از برگزاری این همایش، اظهار کرد: نقیصه بزرگی که وجود دارد این است که این روز آنگونه که شایسته است ملی نشده است. اهالی شعر و ادب باید قدردان این روز باشند و در چنین روزی بیشتر دور هم جمع شوند و به شعر و ادب فارسی بپردازند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: انتظار ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که بزرگداشت این روز را به صورت کلان و کشوری برگزار کنند و با احیای جایزه ملی شهریار، کل فضای ادبی کشور را متوجه این روز سازند.

وی ادامه داد: شهریار، شاعر ایران زمین در جایی ایستاده که تشیع و ایرانی بودن را به مثابه دو رکن یک چهره فرهنگی با خود دارد. این شاعر، آنچنان که از باورهای شیعی می‌گوید از هویت ایرانی هم دفاع می‌کند، همانگونه که جریان انقلاب را نمود حقیقی باورهای شیعی در روزگار ما می‌داند، به عناصر ایرانی عشق می‌ورزد.

آل هاشم گفت: شهریار، آن قله بلند ادب فارسی است که غزل را با زیباترین نمود سروده است. قصیده را فخیمانه پاس داشته و از قالب نوی شعر فارسی به دور نمانده است.

وی در خصوص نامگذاری ۲۷ شهریورماه به عنوان روز شعر و ادب فارسی، افزود: این روز، نمود حکمت و ایران دوستی فردوسی، غزل حافظ، شور و عشق سعدی و آیینه دار ۱۰۰۰ سال ادب فارسی است. 

وی ادامه داد: استاد سیدمحمد حسن شهریار بهجت تبریزی، نابغه معاصر شعر و ادب ایرانی اسلامی و آیینه تمام نمای فرهنگ و هویت اصیل ایرانی است. شخصیتی منحصر به فرد است که هر انسان منصفی با هر نگرشی به جامعیت او، تسلط او بر ادبیات کلاسیک پدید آوردن سبک‌ها و شیوه‌های جدید در شعر را می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: شهریار از نظر مردمی بودن، فخامت زبان، محتوا، کیفیت، زیستن با انقلاب و دفاع مقدس نمونه بی‌نظیری بود. شهریار زمانی شروع به غزل سرودن کرد که همه معتقد بودند، دوره غزل سرایی به سر آمده و همه قافیه و مفاهیم در غزل آورده شده و نوآوری در آن امکان پذیر نیست ولی شهریار با تصویرگرایی رمانتیسم و با روش نوین، مکتب و راهی ایجاد کرد و به محبوبیت رسید.

امام جمعه تبریز افزود: شهریار، شاعر بزرگ و محبوب روزگار ما است و شاید کمتر ایرانی باشد که بیت و یا مصرعی از شهریار در ذهنش نباشد. اگر در سرتاسر ایران اسلامی، در خیابان از مردم درباره شهریار بپرسند همه او را می‌شناسند و با شعرهایش ارتباط دارند.

وی ادامه داد: شعر شهریار، شعر متعهد و انقلابی، مملو از دینداری و ولایتمداری، عشق بی‌نظیر او به سرزمین مادری‌اش آذربایجان و غیرت ایرانی و میهن پرستانه است و همه متاثر از درون طوفانی و عشق واقعی استاد به ارزش‌های انسانی است.


برچسب ها
نوشته شده در   سه شنبه 28 شهريور 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode