ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 27 شهريور 1402     |     کد : 201849

عطر شعر و ادب در زادگاه شهریار ملک سخن منتشر می‌شود

همزمان با ۲۷ شهریور و روز ملی شعر و ادب فارسی، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شعرا و ادبا، عطر شعر و ادب در زادگاه شهریار ملک سخن منتشر می‌شود.

ایسنا/آذربایجان شرقی همزمان با ۲۷ شهریور و روز ملی شعر و ادب فارسی، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شعرا و ادبا، عطر شعر و ادب در زادگاه شهریار ملک سخن منتشر می‌شود.

آیین بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی روز دوشنبه ۲۷ شهریورماه ساعت ۱۶ در محل تالار پتروشیمی تبریز برگزار می ‌شود و طی آن از ۷ تن از اهالی شعر و فرهنگ و هنر با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل خواهند شد.

ایران اسلامی با فرهنگ،‌ادب و هنر بالنده خود در جهان زبانزد است و شعر یکی از هنرهای شناخته شده ایرانیان در جهان محسوب می شود؛ روز ملی شعر و ادب فارسی که در تقویم ملی ایران همزمان با سالروز درگذشت شاعر شهیر و معاصر ایران – استاد سیدمحمدحسین شهریار – نامگذاری شده است، فرصتی است تا ابعاد مختلف و تاثیرگذار شعر و ادب مورد مداقه‌ِ اهالی فرهنگ قرار گیرد.

در جوامع مختلف غنای فرهنگ وابسته بر غنای شعر و ادب است و این امر از یک سو اهمیت شعر و جایگاه ویژه‌ی آن را بیش از پیش روشن می‌سازد و از سوی دیگر رسالت شعرا در حفظ کیان ایران اسلامی را نمایان‌تر می‌کند.

در سال جاری همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی ۱۳۹ برنامه در تبریز و شهرستانهای آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

این برنامه‌های مردم محور با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مختلف نظیر صداو سیما، آموزش و پرورش، اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب، دانشگاه تبریز، شهرداری تبریز، حوزه هنری و کتابخانه‌های عمومی استان اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، همایش ملی روز شعر و ادب فارسی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهمانان خارجی از کشورهای همسایه برگزار شده و برپایی نشست‌های ادبی و پژوهشی، تولید محتوا، گلباران مزار استاد شهریار در سالروز درگذشت وی، برپایی نمایشگاهی از آثار فاخر خوشنویسی از اشعار استاد شهریار از دیگر برنامه‌های روز ملی شعر و ادب فارسی در استان خواهد بود.

 


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 27 شهريور 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode