ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 26 شهريور 1402     |     کد : 201836

ساعت شروع به کار مدارس شناور می‌شود؟

بنا بر اعلام رئیس ستاد بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش، رویه ساعت آغاز کار کلاس‌های درس در کل کشور ۷:۳۰ صبح است؛

بنا بر اعلام رئیس ستاد بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش، رویه ساعت آغاز کار کلاس‌های درس در کل کشور ۷:۳۰ صبح است؛ اما تصمیم درباره شناورسازی ساعت آغاز به کار مدارس در استان‌ها از سوی استان‌ها و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها گرفته می‌شود.

محمد مهدی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره امکان شناورسازی ساعت آغاز به کار مدارس در مهر ۱۴۰۲، اظهار کرد: تصمیم درباره شناور سازی ساعت آغاز به کار مدارس در استان‌ها از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها گرفته می‌شود.

 رئیس ستاد بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش در عین حال توضیح داد: با این وجود در خصوص کل کشور رویه ساعت آغاز کار کلاس های درس همان ۷:۳۰ دقیقه است. البته فرآیند صبحگاه مدارس معمولا نیم ساعت زودتر آغاز می شود و از این رو معمولا مدارس از ساعت ۷  آغاز به کار می کنند و ساعت ۷:۳۰ کلاس های درس آغاز می شوند.

وی مجددا با تأکید بر اینکه تصمیم درباره شناورسازی آغاز به کار مدارس در استان‌ها از سوی استان ها و ادارات کل آموزش و پرورش استان ها گرفته می شود، خاطر نشان کرد: حال ممکن است برای مثال یک استان تصمیم بگیرد به دلیل اینکه از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح هوا روشن است، ساعت آغاز به کار مدارس آن استان از ۷ صبح باشد. بنابراین تصمیم این موضوع باید در استان ها گرفته و از سوی استان ها و ادارات کل آموزش و پرورش استان ها اعلام شود اما رویه کل کشور همان ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح است.

پیش از این علیرضا فخاری _استاندار تهران_ در گفت و گو با ایسنا، اعلام کرده بود که به مسئولین ادارات اختیار اعمال شناورسازی آغاز به کار ادارت برای افرادی که می توانند وقت خود را از ساعت ۷ تا ۹ صبح تنظیم کنند، داده شده است.

وی همچنین در خصوص ساعت آغاز به کار مدارس تصریح کرده بود «مدارس طبق برنامه گذشته با همین ساعت‌ها تنظیم می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.»

به گزارش ایسنا، شنبه اول مهر ۱۴۰۲ روز اصلی بازگشایی مدارس و روز نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ محسوب می شود.

جشن شکوفه‌ها مربوط به پایه اول ابتدایی و جشن جوانه‌ها مربوط به پایه هفتم چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه برگزار می‌شود و جشن غنچه‌ها برای کودکستانی‌ها (پیش دبستانی‌ها) نیز شنبه ۱۵ مهر ماه برگزار می‌شود.

امسال تعداد کل دانش آموزان در تمامی مقاطع و پایه های تحصیلی ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و تعداد کل دانش آموزان پایه اول ابتدایی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

انتهای پیام


نوشته شده در   يکشنبه 26 شهريور 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode