ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 شهريور 1402     |     کد : 201826

پیامبر اسلام(ص) الگویی کامل برای زندگی بشریت است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز با تاکید بر این‌که تمام ابعاد رفتاری پیامبر گرامی(ص) در اجتماع و خانواده الگویی کامل برای زندگی انسان‌ها است، گفت:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز با تاکید بر این‌که تمام ابعاد رفتاری پیامبر گرامی(ص) در اجتماع و خانواده الگویی کامل برای زندگی انسان‌ها است، گفت: رسول اکرم(ص) تجلی اسماء و صفات خداوند بر روی زمین است، از این‌رو تمام رفتار و اخلاق پیامبر جزو فضایل اخلاقی به شمار می‌رود.


حجت‌الاسلام مظفر رجب‌زاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که تمام ابعاد رفتاری پیامبر گرامی(ص) در اجتماع و خانواده الگویی کامل برای زندگی انسان‌ها است، گفت: رسول اکرم(ص) تجلی اسماء و صفات خداوند بر روی زمین است، از این‌رو تمام رفتار و اخلاق پیامبر جزو فضایل اخلاقی به شمار می‌رود.

وی با بیان این‌که خداوند متعال با معرفی و سفارش نسبت به پیامبر اکرم(ص) در قرآن کریم، می‌فرماید: من پیامبر را برای شما الگوی کامل قرار دادم و بر این اساس تمام زوایای زندگی پیامبر اکرم(ص)، الگو و سرمشقی بدون نقص برای همه بشریت است.

رجب‌زاده، با اشاره به این‌که تمام رفتارها و صفات رسول اکرم برجسته و شاخص بوده اما شاید حسن خلق پیامبر جزو شاخص‌ترین صفات ایشان بوده که خود پیامبر هم امت اسلام را بیشتر نسبت به رعایت آن توصیه کرده‌اند، ادامه داد: پیامبر با کوچک و بزرگ و با همه مردم مهربان بودند و به نیکویی با مردم صحبت و برخورد داشتند.

این مدرس حوزه و دانشگاه، با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) نسبت به بزرگان و ریش سفیدان احترام و نسبت به کوچکترها محبت داشته‌اند، تاکید کرد: در زمان حیات پیامبر گرامی اسلام(ص) هیچکس از ایشان رنجیده خاطر نشد و پیامبر اکرم نیز همواره مردم را به نیکی و حسن خلق در رفتار در خانواده و اجتماع دعوت می‌کردند.
۹ سفارش خداوند به رسول الله(ص)

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم مبنی بر ۹ سفارش خداوند به ایشان، یادآور شد: اخلاص در ظاهر و باطن، عدالت در حال رضایت و ناراحتی و میانه روی در حال فقر و غنا از جمله‌ی این سفارشات است.

وی به سه سفارش دیگر خداوند به پیامبر(ص) که جزو مکارم اخلاق شمرده می‌شود نیز اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید که خداوند مرا برای کامل کردن مکارم اخلاق مبعوث کرده و ۳ سفارش خداوند در این رابطه گذشت از کسی که در حقم ظلم کرده، بخشش برای کسی که مرا از احسان محروم کرده و صله‌ رحم با کسی که قطع رحم کرده است.

رجب‌زاده، با تاکید بر این‌که سه سفارش بعدی خداوند در خصوص لسان نبی اکرم است، تشریح کرد: طبق نقل پیامبر گرامی(ص)، سکوت همراه تعقل و تدبر، صحبت توام با ذکر و یاد خداوند و عبرت گرفتن از وقایع اطراف و گذشتگان سه سفارش بعدی خداوند متعال خطاب به ایشان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز، با اشاره به رحلت نبی مکرم اسلام در ۶۳ سالگی، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اتفاقی که بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) در جامعه اسلامی رخ داد، بحث تبعیت نکردن از سفارش پیامبر در خصوص امامت و ولایت بلافصل حضرت امیرالمومنین(ع) بود، چراکه برخی از افراد شیطنت کرده و بعد از رحلت نبی اسلام(ص) انحراف و شکافی در جامعه اسلامی ایجاد کردند.

وی افزود: متاسفانه این شکاف و انحراف تا امروز به ضرر جامعه اسلامی بوده و دشمنان اسلام در طول تاریخ بیشترین استفاده را از این شکاف و انحراف داشته‌اند و باعث شده تا جریان اسلام ناب محمدی با چالش‌هایی روبه‌رو شود.

رجب زاده، با تاکید بر این‌که در جامعه‌ امروزی وظیفه‌ مسلمانان اتحاد و ایجاد امت واحده است تا با قدرت تمام بتوانند در مقابل دشمنان اسلام بایستند، گفت: در وضعیت کنونی که قریب به دو میلیارد نفر مسلمان اعم از شیعه و سنی در جهان زندگی می‌کنند، اتحاد و همدلی مسلمانان موجب قدرت و عزت اسلام خواهد بود و همه مسلمانان باید زیر پرچم نبی مکرم اسلام(ص) و خداوند متعال در برابر دشمنان اسلام، متحد باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز اضافه کرد: دشمنانی که حتی یک لحظه تعالیم ناب محمدی را تاب نیاورده و همواره در طول تاریخ شاهده مقابله و مبارزه طاغوتیان، فرعونیان و دشمنان اسلام با تعالیم ناب اسلام محمدی بودیم.

وی با تاکید بر این‌که امروز تقابل کفر و اسلام یک تقابل مشهود است و راه برون رفت از این مشکلات و غلبه بر کفار نیز تشکیل امت واحده است، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید تحت فرامین رسول اکرم کنار هم ایستاده و با عمل به فرامین اسلام راه سعادت و تعالی دنیوی و اخروی را طی کنند که ان شاءالله پیامبر اکرم(ص) نیز دعای گوی امت خواهد بود.


نوشته شده در   پنجشنبه 23 شهريور 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode