ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 شهريور 1402     |     کد : 201824

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شهدای هنرمند و خبرنگار، زیبایی‌های دفاع مقدس را خلق کردند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی به مناسبت برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی و اجلاسیه شهدای هنر و رسانه اظهار کرد:

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی به مناسبت برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی و اجلاسیه شهدای هنر و رسانه اظهار کرد: شهدای هنرمند و خبرنگار، علاوه بر جانفشانی در راه دین و وطن، زیبایی‌های دفاع مقدس را خلق کردند، آن‌ها را به تصویر کشیدند و ابدی ساختند.

در پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: بنای هویت جوامع بشری با ارزش‌ها طراز می‌شود و هویت ایران عزیز نیز با فرهنگ ایثار و شهادت هماهنگ شده است.

وی افزود: این فرهنگ ناب در جای جای این سرزمین بزرگ موجب قوام و دوام مردمان آزاده ایران اسلامی بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "پیام شهیدان حقیقتا پیام بشارت است"، تاکید کرده‌است: شهادت همان نردبانی است که خاک را به فراز افلاک می‌رساند. شهدا همان امامزاده‌های عشق‌اند و شاهدان حقیقت‌ که در پای حبیب سر از دستار نشناخته و با پای دل در وادی بی‌خویشی قدم نهاده‌اند، دلاورانی که دل و جانشان به رشحات عشق زنده شده و نامشان بر جریده عالم ثبت شده است.

وی می‌افزاید: در این میان بودند شهدائی که در وادی فرهنگ، هنر و رسانه روحشان را جلا دادند و برای نیل به نهایت جاودانگی، دل به دریای ایثار زدند.

اسماعیلی خاطرنشان کرده است: شعر و ادبیات، هنرهای تجسمی، موسیقی ملی و حماسی، هنرهای نمایشی و تصویری، همه و همه محملی برای تبیین منظومه‌ای بی‌نظیر و فاخر از یک ملت سربلند و به پا ایستاده شدند. این تصویر خلق نمی‌شد مگر به ایثارگری هنرمندانی از جنس نور .

اسماعیلی متذکر شده است: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا تکلیفی بر دوش همه و بویژه بر اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است و ضرورت دارد آن دلاورمردی‌ها را به تاثیرگذارترین زبان بازگو کنند.

وی اظهار کرده است: برگزاری اجلاسیه شهدای هنر و رسانه از سلسله برنامه‌های کنگره بزرگداشت ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی تدبیری است شایسته تا یاد و خاطره شهدای گرانقدر عرصه هنر و رسانه که محصلان مدرسه عشق و دانش‌آموختگان دانشگاه بزرگ تعهد، معنویت، ایمان و ایثار هستند گرامی داشته شود .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از بانیان و دست‌اندرکاران این رویداد مبارک، اظهار کرده است: از خداوند منان تداوم توفیقات شما عزیزان را در خدمت به فرهنگ غنی شهادت و ایثار خواستارم و امیدوارم که رضایت و شفاعت شهدا توشه آخرتمان گردد. ان‌شاءالله.

 در آستانه برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان ‌شرقی" اجلاسیه شهدای هنر و رسانه "در تالار پتروشیمی تبریز عصر چهارشنبه برگزار شد.

دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی آبان ماه امسال برگزار می‌شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 23 شهريور 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode