ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 7 خرداد 1390     |     کد : 20181

تمايل جدي اوكراين براي گسترش روابط اقتصادي با ايران

نخست وزير سابق و نماينده فعلي پارلمان اوكراين با تاكيد بر گسترش روابط تجاري و اقتصادي كشورش با ايران گفت: در اوكراين تمايلي جدي براي رشد همكاري‌ها با كشورهايي نظير ايران وجود دارد.

نخست وزير سابق و نماينده فعلي پارلمان اوكراين با تاكيد بر گسترش روابط تجاري و اقتصادي كشورش با ايران گفت: در اوكراين تمايلي جدي براي رشد همكاري‌ها با كشورهايي نظير ايران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامي فارس به اوكراين، رئيس اتحاديه صنعتگران و كارفرمايان اوكراين با تاكيد بر افزايش سطح همكاري هاي ايران و اوكراين و دعوت سرمايه گذاران ايراني براي حضور در اين كشور گفت كه گرايش ما به شرق يك گرايش راهبردي است.
"آناتولي كيناخ "، رئيس اتحاديه صنعتگران و كارفرمايان و نخست وزير سابق اوكراين در ديدار با هيئت رسانه اي اعزامي از جمهوري اسلامي ايران گفت: اولين كميته مشترك همكاري ايران و اوكراين در سال 1996 شكل گرفت و پايه همكاري ها در زمينه هواپيمايي، راه آهن و ساير حوزه ها گذاشته شد. در زمينه هاي ماشين سازي، شهرسازي و انرژي هم همكاري هاي قابل توجهي وجود داشت.
وي در ادامه ضمن ارائه توضيحاتي درباره اتحاديه صنعتگران و كارفرمايان اوكراين گفت: تجار ايراني مايل به همكاري مي توانند به ما مراجعه كنند. من هم مايلم كه با تجار ايراني هم ارتباط برقرار كنم. ما آمادگي مذاكرات و ملاقاتهاي مختلف در زمينه هاي مختلف را داريم. بايد گفت وگوهاي مداوم بين دو طرف در جريان باشد.
كيناخ با اشاره به اينكه 60 درصد توليدات اوكراين به خارج صادر مي شود، افزود: ميزان تبادل كالا بين دو كشور (ايران و اوكراين) منطبق با ظرفيت دو كشور نيست و بايد بيش از پيش افزايش يابد. اولويت ما براي همكاري با ايران در زمينه مجتمع هاي انرژي است. ضمنا حدود 70 درصد انرژي مورد نياز اوكراين وارد مي شود. از طرفي اين كشور تجهيزات لازم براي انرژي اتمي، انرژي آبي و امكانات مربوط براي شركت در اكتشاف منابع طبيعي را در اختيار دارد.
نماينده پارلمان اوكراين و از جمله افراد موثر در عرصه سياسي اين كشور به زمينه هاي ديگر همكاري با ايران اشاره كرد و گفت: زمينه دوم همكاري، در حوزه كشاورزي است. امروز در اوكراين ميزان توليد مواد غذايي دو برابر نيازهاي كشور است. سالانه 50 ميليون تن گندم و غله توليد مي كنيم. ما يكي از پنج كشور اصلي در جهان در زمينه توليد گندم و روغن هستيم.
وي با ذكر ماشين سازي و شهرسازي، كشتي سازي و هواپيماسازي به عنوان زمينه هاي ديگر همكاري تاكيد كرد: زمينه هاي فوق حوزه هاي مهم در همكاري با ايران هستند. براي باز كردن گره ها در مناسبات دو طرف، بايد در سطح مقامات دولتي و عاليرتبه تعامل و تبادل صورت گيرد.
كيناخ گفت: با در نظر گرفتن رقابت با اتحاديه اروپا ترجيح مي دهيم به كشورهاي شرقي روي بياوريم. گرايش اقتصادي ما به سوي شرق يك گرايش راهبردي است. در اوكرين تمايلات جدي براي رشد همكاري ها با كشورهايي نظير ايران، هند و اندونزي وجود دارد.


نوشته شده در   شنبه 7 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode