ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 12 مرداد 1402     |     کد : 201567

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «ارشاد المسترشدین» روانه بازار نشر شد

کتاب «ارشاد المسترشدین (فی معرفت الضروری من احکام الدین)» اثر آیت الله محمد ابراهیم کلباسی اشتری تحت اشراف علمی شیخ احمد کلباسی اشتری در ۶۲۴ صفحه به چاپ رسید.

 کتاب «ارشاد المسترشدین (فی معرفت الضروری من احکام الدین)» اثر آیت الله محمد ابراهیم کلباسی اشتری تحت اشراف علمی شیخ احمد کلباسی اشتری در ۶۲۴ صفحه به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «ارشاد المسترشدین (فی معرفت الضروری من احکام الدین)» اثر آیت الله محمد ابراهیم کلباسی اشتری تحت اشراف علمی شیخ احمد کلباسی اشتری در ۶۲۴ صفحه به چاپ رسید.

کتاب حاضر نگاشته علامه حاج محمد ابراهیم کلباسی است. این کتاب فقه فتوایی به زبان فارسی است و از بخش عبادات فقه شیعه، در ۸ منهج شامل مباحث طهارت، نماز، روزه، خمس، زکات، حج، کفارات، عهد و نذر و مختصری در ابواب تجارت می‌باشد.

حاجی کلباسی در این کتاب با زبانی ساده بدون اشاره به استدلال‌های هر حکم فقهی، مسائل شرعی را برای عموم مخاطبان بیان می‌نماید. او در این کتاب علاوه بر واجبات و حلال و حرام، آداب و سنن را نیز به صورت نسبتاً مفصلی ذکر نموده است.

همان گونه که گذشت این کتاب دوره تفصیلی فتاوی حاجی کلباسی است و به دلیل نیاز جامعه مسلمین و گسترش دامنه مقلدین در بلاد مختلف، آن را خلاصه و گزیده کرده و با عنوان «نخبه» منتشر گردید.کتاب نخبه همچون کتاب اشارات الاصول از نخستین کتاب‌های چاپی در ایران است.

جهت تصحیح کتاب ارشاد المسترشدین تقریباً تمامی نسخ آن در کتابخانه‌های ایران تهیه شد و پس از بررسی، تعدادی از آنها جهت تصحیح و مقابله انتخاب شد و متنی منقّح از بین این نسخ تهیه شد. جز در مواردی که اختلاف تأثیرگذاری بوده است، اشاره‌ای به اختلاف نسخ نشد. به قدر امکان مصادر آیات و احادیث و ادعیه استخراج شد.


برچسب ها
نوشته شده در   پنجشنبه 12 مرداد 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode