ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 خرداد 1402     |     کد : 201113

رئیسی در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه ایران و عمان:

روابط ایران و عمان از مرحله تجاری به سرمایه‌گذاری ارتقا یافته است

رئیس جمهور گفت: روابط دو کشور از مرحله تجاری به مرحله سرمایه‌گذاری رسیده است ...

رئیس جمهور گفت: روابط دو کشور از مرحله تجاری به مرحله سرمایه‌گذاری رسیده است و دیدگاه‌های مشترک و رویکرد تقویت همگرایی منطقه‌ای سران ایران و عمان، می‌تواند روابط فیمابین را گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر یکشنبه در جریان سفر «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان به جمهوری اسلامی ایران، در نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور با بیان اینکه تهران و مسقط دیدگاه‌های مشترکی درباره همکاری‌های منطقه‌ای، تقویت و تثبیت امنیت، صلح و رفاه ملت‌های منطقه دارند، گفت: روابط دو کشور از مرحله تجاری به مرحله سرمایه‌گذاری رسیده است و دیدگاه‌های مشترک و رویکرد تقویت همگرایی منطقه‌ای سران ایران و عمان، در کنار ظرفیت‌ها و زمینه‌های مناسب متقابل می‌تواند روابط فیمابین را در عرصه‌های دو جانبه‌ای و منطقه‌ای گسترش دهد.

رئیس جمهور ظرفیت‌های دو کشور در بخش‌های صنعت، تجارت، ارتباطات، امور دفاعی و امنیتی، خطوط جاده‌ای و ریلی، حمل و نقل دریایی و ترانزیت، مبادلات مالی و پولی و انرژی را از جمله زمینه‌های مناسب برای گسترش همکاری‌ها برشمرد و با اشاره به مذاکرات امروز مقامات ایران و عمان در زمینه افزایش سرمایه‌گذاری، بر نهایی شدن تشکیل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری مشترک تاکید کرد.

رئیسی همچنین با اشاره به مواضع مشترک دو کشور در موضوعات مربوط به یمن و فلسطین از نقش عمان و به ویژه سلطان هیثم بن طارق در تلاش برای احقاق حقوق مردم یمن و نیز مردم فلسطین قدردانی کرد و خواستار تداوم جدی این نقش‌آفرینی شد.

سلطان عمان: هنوز تا سطح مطلوب روابط فاصله داریم

«هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان نیز در این نشست با سپاسگزاری از دعوت و استقبال گرم رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت: پس از سفر سال گذشته جنابعالی به عمان سطح روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور ارتقای چشمگیری داشته و اگر چه حجم تبادلات تجاری ۲ برابر شده است، اما با توجه به ظرفیت‌ها و زمینه‌های متنوع و مساعد دو کشور، هنوز تا سطح مطلوب روابط فاصله داریم و باید با تلاش بیشتر این ظرفیت‌ها را بالفعل کنیم.

توجه به موقعیت ویژه جمهوری اسلامی ایران و توسعه همکاری‌های ترانزیتی بین دو کشور، گسترش خطوط کشتیرانی، افزایش مراودات پولی و بانکی و تبادلات انرژی نیز از محورهای مذاکرات اعضای هیأت‌های عالی‌رتبه ایرانی و عمانی بود.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 8 خرداد 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode