ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 3 خرداد 1402     |     کد : 201080

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

وقف، می‌تواند موجب رونق اقتصادی تبریز شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که وقف می‌تواند موجب رونق اقتصادی تبریز در حوزه گردشگری شود، اظهار کرد:

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که وقف می‌تواند موجب رونق اقتصادی تبریز در حوزه گردشگری شود، اظهار کرد: برای احیا و توسعه آستان مقدس امامزادگان، تلاش‌های بسیاری انجام گرفته است اما در این راستا نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌ها هستیم که می‌تواند با دوری از نگاه جزیره‌ای به ثمر برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در آیین تجلیل از عوامل مستند ساز برنامه «احسان ماندگار »، وقف را فدک اهل بیت (ع) دانست و گفت: بیش از ۸۰۰ نوع نیت در حوزه وقف داریم‌ که اداره کل اوقاف در راستای پاسداشت نیت خیران و واقفان خیراندیش در عرصه‌های مختلف کشاورزی، ترویج شعائر اهل بیت (ع)، صنعت، دارو و درمان، آموزش و پرورش و نیز برای بهره وری بیشتر استان از موقوفات اقدام می‌کند.

وی هم‌چنین احداث ۴۰۰ مدرسه و هفت بیمارستان وقفی را از اقدامات اوقاف استان برشمرد و گفت: بزرگترین مجموعه سردخانه، باغات و نهالستان‌های مختلفی با اقدام اوقاف در استان احداث شده است.

وی ادامه داد: خدمات و اقداماتی که بتواند مردم را به موضوع وقف ترغیب کند، بسیار مهم هستند، به همین جهت صدا و سیما می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ وقف کمک رسان ما باشد.

اکبر رضایی، مدیر کل صدا وسیمای آذربایجان شرقی هم در ادامه با تاکید بر این‌که بحث وقف از ایام گذشته پورد مباحث مورد توجه همگان بوده است، گفت: وقف باعث شده تا دین مبین اسلام بتواند علی‌رغم این همه دشمنی که توسط مبلغان دشمنان و به خصوص قوم یهود در طول تاریخ انجام گرفته روی پای خود بایستد.

وی، وقف را از جمله موضوعاتی دانست که در بسیاری از اوقات به کمک دین آمده است، افزود: در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نهادی به نام سازمان اوقاف و امور خیریه ایجاد شده که یک نعمت بزرگ برای کشورمان است و وقتی می‌بینیم که چه اقدامات ارزشمندی در امامزاده‌های ما در طول سالیان گذشته انجام گرفته، افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت انعکاس اقدامات در حوزه وقف، اظهار کرد: تلاش داریم که در حد توان در خدمت فعالان دینی و به خصوص بحث وقف باشیم و برای حرکت منسجم و هدفمند در این راستا نیازمند برنامه ریزی و همت جمعی هستیم.

رضایی با تاکید بر این‌که باید تلاش کنیم تا رغبت عموم مردم را به وقف افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: ارتباطی که اداره کل اوقاف استان با رسانه دارد، برای ما ایجاد وظیفه کرده است و ما هم سعی می‌کنیم که در زمینه اطلاع رسانی فعالیت‌های وقفی بیشتر فعالیت کنیم تا در بحث وقف، تبریز را به عنوان نگینی به دنیا نشان دهیم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر قطب فرهنگی کردن امامزادگان، افزود: آمادگی خود را اعلام می‌کنیم تا با کمک اداره کل اوقاف، مولفه‌های قطب فرهنگی شدن امامزادگان را احصا کرده و آن را به یک مدل تبدیل کنیم.

با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی و اکبر رضایی، مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی از عوامل مستند ساز برنامه «احسان ماندگار » تجلیل شد.

گفتنی است، مستند احسان ماندگار با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی و صدا و سیمای مرکز استان در راستای اشاعه فرهنگ وقف در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و صنعتی تهیه شده است.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 3 خرداد 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode