ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 1 خرداد 1402     |     کد : 201066

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد؛

ضرورت برنامه ریزی برای حضور پر رنگ نوجوانان در مساجد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: تلاش شود تا جوانان و نوجوانان در کلاس‌های تفسیر قرآن و ترویج فرهنگ نماز در مساجد حضوری پررنگ داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: تلاش شود تا جوانان و نوجوانان در کلاس‌های تفسیر قرآن و ترویج فرهنگ نماز در مساجد حضوری پررنگ داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر یکشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با ششمین اجلاس نماز استان مرکزی در اراک اظهار داشت: علیرغم اینکه به برکت انقلاب اسلامی اقدامات و زیرساخت‌های بسیار قابل توجهی در حوزه نماز انجام شده ولی حق اقامه نماز و قرآن بعد از گذشت چهل و چهار سال از انقلاب اسلامی، هنوز به خوبی ادا نشده و باید شبانه روز کار کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: همه باید برای نماز دغدغه و برنامه داشته باشند و اگر نماز هر انسان قبول شود، سایر عبادت‌ها نیز قبول می‌شود و باید در راه ترویج این مهم از هیچ کوششی بویژه در قشر جوان دریغ نشود.

وی با تأکید بر اینکه اجلاسیه و برنامه‌های فرهنگی در حوزه نماز باید موج ایجاد کند، گفت: البته جای کار در حوزه فرهنگی و دینی در کشور با توجه به ظرفیت‌ها و بودجه‌های فرهنگی زیاد است و البته نماز و قرآن در کنار هم هستند و به هر دو مهم باید به شکل پررنگ پرداخته شود و نیاز است در این خصوص برنامه ریزی دقیق صورت پذیرد.

قرائتی افزود: به برکت هدایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و مسئولین دغدغه مند این استان در بحث نماز جزو استان‌های برتر کشور است و باید از موقعیت جغرافیایی این استان در مجاورت با قم در برگزاری نشست‌های مذهبی و دینی بیش از پیش بهره‌گیری کرد و قطعاً باید هم افزایی و مشارکت بین دو استان بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه همه مسائل تربیتی و تعلیمی در اهمیت دادن به نماز است، گفت: باید در همه مساجد اراک باید کلاس‌های تفسیر قرآن و ترویج فرهنگ نماز برگزار شود و تلاش شود تا جوانان و نوجوانان در این کلاس‌ها حضوری پررنگ داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: اهتمام دستگاه‌ها و نهادها به مسئله نماز یک ضرورت مهم است و اتاق کار هیچ مدیرکلی نباید شکیل‌تر از نمازخانه باشد و تلاش شود تا بهترین و مناسب‌ترین فضاها برای اقامه نماز اختصاص یابد.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان باید نسبت به دانشگاه فرهنگیان نگاه ویژه داشته باشند، زیرا این دانشگاه نقش مؤثری در تربیت نسل آینده کشور دارد.


نوشته شده در   دوشنبه 1 خرداد 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode