ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 30 ارديبهشت 1402     |     کد : 201045

هویت اصلی دانشجویان را فعالیت‌های فرهنگی می‌سازد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هویت اصلی دانشجویان را فعالیت‌های فرهنگی می‌سازد، خاطرنشان کرد:

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هویت اصلی دانشجویان را فعالیت‌های فرهنگی می‌سازد، خاطرنشان کرد: دانشگاه باید افرادی را تحویل جامعه دهد که به نوعی تراز چمران‌ها، باکری‌ها و همت‌ها باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالحسین کلانتری در بازدید از دانشگاه تربت‌حیدریه اظهار کرد: کار فرهنگی به ظاهر ساده، اما در باطن بسیار پیچیده و دارای ظرافت است؛ در حالی‌که فرهنگ اگرچه حوزه‌ای مستقل است ولی روح حاکم بر همه عرصه‌ها است و هر کاری انجام شود، لاجرم یک کار فرهنگی است. کنش‌های عرصه اشتغال لاجرم تاثیر فرهنگی دارد.

دکتر کلانتری افزود: برخی امور مستقیما فرهنگی نیستند، ولی تاثیرات شگرف فرهنگی و تربیتی دارند و در نگاه تیم مدیریتی دانشگاه تربت حیدریه این موضوع وجود دارد و به آن توجه می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه تربت‌حیدریه، دانشگاه جوانی است و کادر جوان، بانشاط، خوش ایده، خوش فکر و توانمندی دارد و این ظرفیت فوق‌العاده‌ای است برای دانشگاه و امکان تغییر و رشد و نمو در جهت مطلوب را دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار کرد: وقتی در دانشگاه استاد، شأن فرهنگی دارد، این مهم کلا در مسیر ارتقاء و ترفیع و همه فرآیندهای آموزشی و پژوهشی و فناوری دانشگاه نهادینه می‌شود و دانشگاه باید در این زمینه یک الگو شود.

کلانتری تاکید کرد: در دانشگاه‌ها کار فرهنگی، علمی و دانشجویی را به دانشجویان بسپارید و زمینه‌سازی و فضاسازی برای رشد دانشجویان را فراهم کنید و اجازه سعی و خطا به دانشجویان داده شود و کار دانشگاه را به دانشجویان واگذار کنید.

وی گفت: هویت اصلی دانشجویان را همین فعالیت‌های فرهنگی می‌سازد. دانشگاه باید افرادی را تحویل جامعه دهد که به نوعی تراز چمران‌ها، باکری‌ها و همت‌ها باشند.

باید به هویت‌بخشی دانشگاه‌ها توجه کرد

دکتر انصاری، مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه تربت‌حیدریه در ادامه ضمن گزارش مختصری از بنیاد دانشگاه درخواست‌ها و پیشنهاداتی در این زمینه از قبیل حمایت از بنیاد، استقلال بنیاد و تشویق‌های انگیزشی در بنیاد برای حامیان ارائه شد.

دکتر مصطفی زمانیان، مشاور وزیر و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم دانشگاه تربت حیدریه اظهار کرد: دانشگاه تربت‌حیدریه جزو ۵ دانشگاه برتر و در بین دانشگاه‌های سطح ۳ رتبه اول با فاصله از دیگر دانشگاه‌های این سطح را دارد.

وی یکی از مهم‌ترین مسائلی که دانشگاه باید به آن توجه داشته باشد را مسئله هویت بخشی به دانشگاه برشمرد و افزود: دانشجو در دانشگاه که درس می‌خواند، باید نمادی از دانشگاه بماند. به عنوان مثال دانشگاه تربت حیدریه رنگ سازمانی دارد که نشانی از هویت دانشگاه است و باید در تربیت نسل آینده به این گمشده توجه شود.

دکتر زمانیان گفت: حس تعلق و هویت در دانشجو باید در دانشگاه ایجاد شود.

وی افزود: در موضوع حامیان و خیرین، دانشگاه تربت را به عنوان دانشگاه پیشرو در کشور می‌شناسیم، هم به لحاظ فعالیت‌ها و هم به لحاظ مکانیزم جذب خیرین بار اول که اختصاصا در حوزه آموزش عالی فعالیت می‌کنند.

زمانیان تاکید کرد: نسل جوان ما باید با بنیاد حامیان دانشگاه گره بخورند. بنیاد حامیان دانشگاه تربت از دانشجویان دانشگاه غافل نشوند و در شبکه خیرین دانشجویی هم در کشور اول شوند.

وی افزود: با قولی که از وزیر علوم، دکتر زلفی گل گرفتیم توانستیم تا اردیبهشت ماه امسال همه بدهی‌های وزارت علوم به پروژه‌های ۵۰ درصدی وزارت علوم با خیرین را پرداخت کنیم و خیرینی که برای پروژه‌های خیرساز آماده باشند، تا پایان ۱۴۰۲ سهم وزارت علوم را پرداخت می‌کنیم و اولویت یکی از پروژه‌های ما در تربت حیدریه پروژه خیرساز مهندس مروج است.

دکتر زمانیان گفت: هزینه‌های همه خیرینی که به بنیادهای حامیان دانشگاه‌ها کمک کنند، در حوزه‌های مختلف (آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و ...) جزء هزینه‌های قابل قبول مالیاتی است.

دبیر ستاد خیرین وزارت علوم تصریج کرد: پیشی گرفتن مسئله تربیت بر آموزش را جدی بگیریم. از خیرین خواهش می‌کنم به موضوع فرهنگ و تربیت هم جدی فکر کنند و به فرمایش حضرت آقا دانشگاه ما باید انسانی در تراز شهید چمران تربیت کند.

اولویت اختصاص بودجه در دانشگاه تربت حیدریه 

دکتر خاشعی، رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه نیز گفت: دانشگاه تربت‌حیدریه دانشگاهی خیّرساز است و خیّرین علاوه بر کمک‌های مادی، در ارائه کمک‌های فکری و ایده‌پردازی ما را یاری می‌دهند و در همه لحظات یاور دانشگاه هستند.

دکتر خاشعی در جمع کارکنان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربت حیدریه، افزود: در دانشگاه تربت‌حیدریه اولویت اختصاص بودجه به مسائل فرهنگی ‌است و امیدواریم در سال‌های آینده نتیجه آن را در تحقق اهداف انقلاب اسلامی ببینیم.

در ادامه دکتر احمدیان، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تربیت حیدریه نیز گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه از جمله برگزاری نمایشگاه، مسابقات مهیج، جشنواره‌ها، مجهز کردن خانه فرهنگ ویژه انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی و ... ارائه کرد و افزود: در سال جدید مشارکت دانشجویان در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و مذهبی تا ۵۰ درصد افزایش یافته است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده هر روز برای دانشجویان برنامه‌های فرهنگی و ورزشی درنظر گرفته شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در بخشی از این مراسم وزیر علوم از طریق ارتباط تصویری نکاتی را در بحث خیرین آموزش عالی مطرح و از خیرین دانشگاه تربت حیدریه قدردانی کرد.


نوشته شده در   شنبه 30 ارديبهشت 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode