ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 ارديبهشت 1402     |     کد : 200966

توسط نشر گستره؛

ترجمه «تأملی درباره جنگ» منتشر شد

کتاب «تأملی درباره جنگ» اثر جک اس. لوی و ویلیام آر. تامپسون به ترجمه مجید محمدشریفی توسط نشر گستره منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «تأملی درباره جنگ» اثر جک اس. لوی و ویلیام آر. تامپسون به ترجمه مجید محمدشریفی توسط نشر گستره منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «تأملی درباره جنگ» (رویکردهای نظری در تبیین چرایی وقوع جنگ) اثر جک اس. لوی و ویلیام آر. تامپسون به‌تازگی با ترجمه مجید محمدشریفی توسط نشر گستره منتشر شده است.

جنگ برای هزاران سال، دیرپاترین الگوی تعامل درون و بین دولت‌ها (و دیگر واحدهای سیاسی) بوده و در اَشکال متفاوت آن احتمالاً ویران‌گرترین شکلِ رفتارِ بشری را نمایندگی کرده است. جنگ، مردمان را کشته، منابع را ویران کرده و توسعه سیاسی را به تأخیر انداخته است؛ محیط‌زیست را نابود کرده، بیماری‌ها را منتقل و دولت‌ها را گسترش داده است؛ جوامع را نظامی کرده، فرهنگ‌ها را تغییر داده، خانواده‌ها را از هم گسسته و مردمان را روان‌پریش کرده است. آماده‌شدن برای جنگ، چه با هدف تسخیر سرزمین و چه با هدف دفاع، منابع ارزشمند را از فعالیت‌های سازنده منحرف کرده و به جای ارتقا به تضعیفِ امنیت ختم شده است.

کتاب علل وقوع جنگ نوشته جک لوی و ویلیام تامپسون بر آن است تا در شش بخش و یک نتیجه‌گیری -نظریه‌های سطح نظام بین‌الملل، تعاملات دوجانبه دولت‌ها، سطح دولت و جامعه، تصمیم‌گیری: سطح فردی، جنگ داخلی، بازاندیشی درباره سطح و تحلیل، علل و جنگ- این نظریه‌ها را به گونه‌ای مجمل معرفی کند و در این کوشش، نظریه‌هایی از رشته‌های مختلف را جمع‌آوری کرده است، گرچه به سیاق معمولی بررسی پدیده جنگ بیشتر در اختیار نظریه‌پردازان روابط بین‌الملل بوده است و به همین سبب، بخش عمده‌ای از نظریه‌های این کتاب نیز به اندیشه‌های روابط بین‌الملل اختصاص یافته است. کتاب با زبانی سلیس و با پرهیز از هر گونه پیچیدگی کلامی، بیانی شیوا از نظریه‌های جنگ عرضه می‌کند و برای خواننده، روشنفکر، سیاستمدار و پژوهشگر فارسی به دلیل تجربه هشت سال جنگ، کتابی خواندنی با درس‌های بزرگ است.

این‌کتاب با ۴۳۰ صفحه، شمارگان ۷۷۰ نسخه و قیمت ۱۹۵ هزار تومان عرضه شده است.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 18 ارديبهشت 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode