ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 2 فروردين 1402     |     کد : 200611

شی و پوتین در دومین روز درباره همکاری‌های دوجانبه و مسئله اوکراین گفت‌وگو می‌کنند

دومین روز از گفت‌وگوهای ولادیمیر پوتین و شی جینپینگ امروز (سه‌شنبه) برگزار می‌شود؛

دومین روز از گفت‌وگوهای ولادیمیر پوتین و شی جینپینگ امروز (سه‌شنبه) برگزار می‌شود؛ گفت‌وگوهایی که پس از آن انتظار می‌رود دو رئیس‌جمهور کنفرانس مطبوعاتی مشترکی برگزار کنند و سپس جهت ضیافت شام دولتی به کرملین بروند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین امروز از میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه رسما دعوت کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن به چین سفر کند.

شی طی جلسه‌ای با میشوستین در مسکو بیان کرد: آقای نخست‌وزیر میشوستین، من از شما استقبال می‌کنم تا در سریع‌ترین زمان ممکن به چین سفر کنید تا روابط نزدیکی را با لی چیانگ، نخست‌وزیر جدید کشورمان برقرار کنید.

میخائیل میشوستین نیز به نوبه خود عنوان داشت: ما در روسیه صادقانه نسبت به تحکیم بیشتر روابط جامع و استراتژیک با چین علاقه‌مند هستیم.

وی در ادامه افزود: امروز شما گفت‌وگوهای تازه‌ای را با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برگزار خواهید کرد. قرار است تصمیم‌های مهمی در رابطه با توسعه همکاری‌های روسیه-چین تا سال ۲۰۳۰ اتخاذ شود. دولت‌های روسیه و چین نسبت به همکاری‌ها برای اجرای توافقنامه‌ها در بالاترین سطح اطمینان حاصل خواهند کرد.

شی جینپینگ همچنین طی دیدار با میشوستین گفت: دیروز در اولین دور از گفت‌وگوها، از رئیس‌جمهور پوتین دعوت کردم تا در زمان مناسب به چین سفر کند.

پس از برگزاری این جلسه، وزارت امور خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: چین به ایفای نقش سازنده خود در پیشبرد حل‌وفصل سیاسی مسئله اوکراین ادامه خواهد داد. همچنین روسیه به دقت موضع چین را در این خصوص مورد بررسی و مطالعه قرار داده و آماده گفت‌وگو برای صلح است. روسیه از نقش سازنده چین در این زمینه استقبال می‌کند.

اولین دور از گفت‌وگوها میان شی جینپینگ و ولادیمیر پوتین روز دوشنبه برگزار شد و دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این خصوص گفت: واضح است که تبادل نظر بسیار دقیق و مذاکرات جدی میان این دو رئیس‌جمهور برگزار شد.
این مقام رسمی روسیه از ارائه جزئیات درباره ارزیابی این گفت‌وگوها و اینکه آیا پوتین دعوت شی را قبول خواهد کرد یا خیر خودداری کرد.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 2 فروردين 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode