ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 25 اسفند 1401     |     کد : 200575

حجت‌الاسلام قمی:

حال جامعه با برگزاری جلسات قرآنی بهتر می‌شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه با برگزاری جلسات قرآنی احساس می‌شود ...

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه با برگزاری جلسات قرآنی احساس می‌شود که حال جامعه بهتر می‌شود، گفت: از دارالقرآن در کنار جامعه قرآنی، توقع داریم یک سال قرآنی متمایز را در بهار قرآن، به شکل شیرین و جذاب ایجاد کند تا ان‌شاءالله بهره ما از قرآن بیشتر شود و به سمت زیبایی‌های آن حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری تشریح برنامه‌های عملیات رمضان سازمان دارالقرآن الکریم در سال ۱۴۰۲ با حضور حجج اسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، عزت‌زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و محمدرضا شفیعی، دبیر عملیات رمضان سازمان دارالقرآن الکریم امروز چهارشنبه، ۲۴ اسفند، در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد.

حجت‌الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مکتب اسلامی در لایه‌های عمیقی از هویت و فرهنگ مردم ایران ریشه دوانده و گره خورده است، گفت: این ایرانی و اسلامی بودن مانند شیر و شکر درهم تنیده است و ما یک حس عمومی در مورد قرآن داریم. این موضوع در افکار سنجی‌ها قابل مشاهده است و بیش از ۹۰ درصد جامعه قرآن را به عنوان کتاب نور و از سمت خدا می‌دانند، اما بهره ما از قرآن کم است و متأسفانه آنگونه که دلمان می‌خواهد از قرآن بهره‌ای نبرده‌ایم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان بهار قرآن و خوبی‌هاست و به همین جهت در این ماه شرایط فراهم است که کار‌های فاخر قرآنی در عالم انجام شود و نهایتاً بگوییم که سالی که نکوست از بهارش پیداست، گفت: امیدواریم این بهار قرآنی، سال قرآنی متفاوتی را برای ما رقم بزند و بهره جامعه از قرآن بیشتر شود.

احیای سنت جزخوانی قرآن در محلات

وی ادامه داد: یکی از فرصت‌های خوب ماه مبارک رمضان سنت جزخوانی قرآن کریم است. خیلی‌ها نیت می‌کنند که در این ماه چند بار قرآن را قرائت کنند؛ لذا این فرصت به عنوان یکی از سنت و فرصت‌های خوب و زیبای محلی که حلاوت و شیرینی دورهمی‌های آن از کودکی در ما وجود دارد، باید در محلات تبیین شود و افزایش یابد.

بهره‌برداری بیشتر از جلسات قرآنی

قمی افزود: یکی از غصه‌های کسانی که این جزخوانی را انجام می‌دهند تبیین و بهره‌برداری بیشتر از این جلسات است که بتوانند آیات قرآن را هم برایشان تبیین کنند. البته تبیین یعنی مثل روز، حقیقت و واقعیت روشن شود. برای این کار خداوند پیامبرش را مأمور کرده است تا این قرآن و بیان را برای مردم روشن کند تا راحت‌تر بتوانند از آن بهره بیشتری بگیرند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه آگاه‌کردن فرد همان تبیین است، گفت: محل و منبع معرفت قرآن است و اگر کسی این آیات را در جلسات خانگی قرآنی برای مردم روشن کند کمک بسیار بزرگی به بهره‌مندی مردم از قرآن کرده است. کما اینکه ما با توجهات قرآنی حالمان خوب می‌شود و زمانی که بهره معنوی را هم می‌بریم حال دلمان خوب می‌شود؛ همین که با برگزاری جلسات قرآنی احساس می‌شود که حال جامعه بهتر شود، ما هم به عنوان خادم قرآن خودمان را مکلف به این حمایت از این کار می‌دانیم.

وی تصریح کرد: از دارالقرآن در کنار کمک جامعه قرآنی، توقع داریم یک سال قرآنی متمایز را در بهار قرآن، شیرین و جذاب ایجاد کند تا ان‌شاءالله بهره ما از قرآن بیشتر شود و به سمت زیبایی‌های آن حرکت کنیم.


حال جامعه با برگزاری جلسات قرآنی بهتر می‌شود

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر اینکه هرچقدر جامعه ما دچار تزلزل، تفرقه و کمبود می‌شود به دلیل دوری از قرآن است، گفت: امیدواریم این ماه مبارک به برکت همدلی‌ها و کنار هم بودن مردم به شیرینی سفره عید ما تبدیل شود و روزی برسد که قرآن محفل، نقل مجالس و میدان‌دار مراسم ما باشد.

اجرای محله همدل

وی افزود: امسال سازمان تبلیغات اسلامی بنا دارد با نشان دادن تقویت، پیوستگی‌ها و زیبا‌یی‌های مردم و خوبی‌هایی که در کنار هم دیده می‌شود، بهترین مردم در دنیا بودن و زیبایی‌های کشورمان را نشان دهد و تلاش می‌کند همبستگی و پیوستگی مردم را با برنامه محوری «محله همدل» به نمایش بگذارد. در محله همدل مردم در قالب محلاتشان دور هم جمع شده و با همراهی و همدلی و تلاش مضاعف تلاش می‌کنند مشکلاتشان را شناسایی و حل کنند.

معان فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: قدم دوم در محله همدل روایات خوبی‌هایی است که در این محلات وجود دارد و تلاش می‌کنیم افرادی که توانایی نشر خوبی‌ها را دارند، مورد استفاده قرار دهیم و در این مسیر ظرفیت‌های رادیو‌های مردمی را تقویت کنیم. تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های جوانان دهه هشتادی را فعال کنیم و برای روایت‌گری مورد استفاده قرار دهیم. در کنار این برنامه پیوند اجتماعی و سنت حسنه تقدیر را تقویت می‌کنیم و جمع‌هایی را در محله ایجاد کنیم که از کار‌ها، افراد و مجموعه‌های خوب تقدیر کنند.

نشر خوبی‌ها

عزت‌زمانی ادامه داد: بخش سوم فعالیت‌های ما نشر خوبی‌هاست. در کنار روایت پردازی‌ها نشر خوبی‌ها باید به گونه‌ای باشد که همه دنیا این اتفاقات را ببینند و فرایند هویت محلی شکل بگیرد. این رفتار خوب امید را در مردم ایجاد می‌کند. معتقدیم که لایه‌های حکمرانی ما در مواجهه با دنیای امروز که تلاش می‌کند کار خودش را با تفرقه بین مردم پیش ببرد، ما نیز تلاش می‌کنیم مردم دور هم جمع باشند و خوبی‌های خود را روایت کنند و در نهایت به بهترین وجه نشر پیدا کند.


نوشته شده در   پنجشنبه 25 اسفند 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode