ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 خرداد 1390     |     کد : 20048

باني و كلايد كشته شدند

77 سال پيش در روز 23 مه سال 1934 ميلادي باني و كلايد 2 جنايتكار و سارق مشهور كه مدت 2 سال جنوب ايالات متحده را به خون كشيده و تمام ماموران پليس ايالت هاي جنوبي در تعقيب آنها بود با خيانت يكي از همدستان سابقشان در يك عمليات كمين پليس كشته مي شوند.

جام جم آنلاين: 77 سال پيش در روز 23 مه سال 1934 ميلادي باني و كلايد 2 جنايتكار و سارق مشهور كه مدت 2 سال جنوب ايالات متحده را به خون كشيده و تمام ماموران پليس ايالت هاي جنوبي در تعقيب آنها بود با خيانت يكي از همدستان سابقشان در يك عمليات كمين پليس كشته مي شوند.

باني پاركر و كلايد بارو هر دو اندكي بيش از 20 سال داشتند.آنها هر دو در خانواده هاي فقيري متولد شده بودند.

بحران بزرگ مالي سال 1929 ميلادي اوضاع را بدتر كرده بود.مغازه داران مغازه هاي خود را تعطيل كرده بودند ، كارگران كار پيدا نمي كردند ، سرمايه داران ورشكسته دست به خودكشي مي زدند.

باني و كلايد ، اين دختر و پسر جوان در شهر دالاس ايالت تگزاس زندگي مي كردند.

باني پاركر به عنوان يك پيشخدمت در يك رستوران كار مي كرد.

كلايد بارو پسر جوان اغلب عمر خود را در خيابان ها گذرانده بود و با دزدي از مغازه ها مخارج خود را تامين مي كرد.تا اين كه در يكي از اين سرقت ها صاحب مغازه را به قتل مي رساند.

كلايد كه يك فرد سابقه دارد بود وتازه از زندان آزاد شده بود ، اكنون بار يك قتل را بر دوش داشت ، ديگر هيچ نقطه اميدي برايش وجود نداشت ، حداقل مجازاتش ، حبس ابد بود.

از اين جا زندگي پرماجرا اما كوتاه باني و كلايد آغاز مي شود.

آنها همواره در حال فرار بودند و در مسير اين فرار 10 مامور پليس و بسياري از افراد را مي كشند.

كلايد دائم اتومبيل سرقت مي كرد و بيش از آن پلاك اتومبيلي را مي دزديد تا ماموران ردش را پيدا نكنند.

اما پليس بي وقفه در تعقيب آنها بود و به سرعت آنها را شناسايي مي كرد.

آينده باني و كلايد مشخص بود يا دستگير و اعدام مي شدند يا اين كه در جريان يك تيراندازي به قتل مي رسيدند و آنها از اين واقعيت آگاه بودند.

باك برادر كلايد پس از خروج از زندان با همسرش بلانش به آنها مي پيوندد اما در جريان يك تعقيب و گريز با پليس باك كشته مي شود و بلانش همسرش پس از دستگيري چون در جنايت دست نداشت به 10 سال زندان محكوم مي شود.

پسر جواني به نام هنري متوين اين گروه كوچك را همراهي مي كرد.مرگ باك او را به فكر مي اندازد ، اين يك بازي كودكانه نبود.

هنري متوين مي ترسد و در ازاي تبرئه شدن از مجازات هايي كه در ايالت تگزاس در انتظارش بود همراه پدرش به همكاري با پليس پرداخته و طرح يك عمليات كمين را مي ريزند.

در روز 23 مه سال 1934 ميلادي ، آنها و ماموران پليس در يك جاده باريك در ايالت لوييزيانا پنهان شده و در انتظار اتومبيل باني و كلايد مي نشينند.

پدر متوين براي دام گذاري كاميونش را در كنار جاده رها مي كند.

هنگامي كه كلايد به محل مي رسد براي اطلاع از ماجرا از سرعتش مي كاهد.

در اين هنگام ماموران پليس اتومبيل باني و كلايد را بدون هشدار قبلي به گلوله مي بندند.

در مجموع 167 گلوله به اتومبيل اصابت مي كنند و باني و كلايد هر دو كشته مي شوند.هنگام مرگ باني 24 سال و كلايد 25 سال داشتند.

به اين ترتيب ، در روز 23 مه سال 1934 ميلادي باني و كلايد 2 جوان كه مدت دو سال جنوب ايالات متحده را به خون كشيده بودند در يك عمليات كمين به قتل مي رسند و زندگي پرماجرا اما كوتاه آنها پايان مي پذيرد.

در سال 1967 ميلادي ماجراي زندگي كوتاه آنها با فيلمي به كارگرداني آرتور پن و بازيگري في داناوي در نقش باني و وارن بيتي در نقش كلايد دوباره جان مي گيرد.


نوشته شده در   سه شنبه 3 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode