ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 28 فروردين 1403
سه شنبه 28 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 5 اسفند 1401     |     کد : 200396

امام جمعه تبریز عنوان کرد:

کودتای اقتصادی گسترده دشمنان علیه مردم ایران

امام جمعه تبریز با اشاره به التهابات بازار ارز، طلا و خودرو گفت: شرایط نشان از عملیات معیشت پایه از جنگ ادراکی دشمنان علیه مردم ایران دارد.

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز با اشاره به التهابات بازار ارز، طلا و خودرو گفت: شرایط نشان از عملیات معیشت پایه از جنگ ادراکی دشمنان علیه مردم ایران دارد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز افزود: به حق عملیات کنونی دشمن شبیه کودتای اقتصادی است چرا که تهدید ایران و گشودن پرونده‌های موشکی و پهپادی و حقوق بشری و راه انداختن کمپین‌ها و تجمعها در خارج و فضای رسانه‌ای و شبکه مجازی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: آنچه که ما از دولت انتظار داریم این است که همانگونه که رئیس جمهور وعده داده‌اند دستگاه‌های نظارتی در وزارت صمت و بانک مرکزی بیشتر تلاش کنند مگر می‌شود هر روز قیمت خودرو و دلار و طلا بالا برود؟

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: مردم در فشار هستند و ما تلاش مسئولان را در این خصوص می‌بینیم، ولی نظارت بر بازار کم است از این‌رو از دستگاه‌های نظارتی درخواست می کنیم به مسئله بالارفتن هر روزه قیمتها نظارت ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش رئیس جمهور در مورد احیای دریاچه ارومیه گفت: امروز سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه توسط دکتر رئیسی افتتاح شد و امید است با تلاش دولت خدمتگزار مشکلی از مشکلات دریاچه ارومیه حل شود.

آل هاشم، در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار کرد: در بازی جدید آژانس یکی از خبرگزاری‌ها مدعی شده است که بازرسان مقادیری اورانیوم با خلوص ۸۴ درصد در تاسیسات غنی‌سازی ایران یافته‌اند که تنها ۶ درصد با درجه تسلیحاتی فاصله دارد.

وی ادامه داد: همچنین سه هفته پیش بازرسان سازمان بین‌المللی آژانس در یک بازرسی سرزده از تاسیسات غنی‌سازی هسته‌ای فردو مدعی شده‌اند که یک تغییر اعلام نشده یافته‌اند یعنی میان دو آبشار سانتریفیوژ برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی اتصالات مشاهده شده که برای غنی‌سازی در سطح بالا انجام می‌گیرد.

امام جمعه تبریز توضیح داد: همه این ادعاها در کنار اتهامات سخیف ضد ایرانی در نشست مونیخ مطرح شده است و به خوبی نشان می‌دهد اگر همه این ادعاها را در کنار هم بچینیم قطعات یک جورچین عملیات روانی گسترده در روزهای پایانی سال  ۱۴۰۱ ساخته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تهران هرچند تاکید کرده است هیچگاه به سمت سلاح هسته‌ای نمی‌رود، ولی با اصرار غربیها در ایجاد محدودیت میزان غنی سازی اورانیوم برای توسعه فناوری پیشران هسته‌ای که در زیردریایی‌ها و کشتی‌های اقیانوس پیما مورد استفاده قرار می‌گیرد هم مخالف است و کشورمان به غنی‌سازی بیش از ۶۰ درصد برای توسعه پیشران‌های هسته‌ای به میزانی اهمیت می‌دهد که در توافق هسته ای هم مورد تاکید واقع شده بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه ها به هشتم اسفند روز امور تربیتی اشاره کرد و گفت: امام راحل در این خصوص یک جمله گفته اند که علم تنها فایده ندارد و علمی که تربیت و تزکیه در آن نباشد بی ثمر است از این‌رو از مسئولان آموزش و پرورش استان و وزارتخانه آموزش و پرورش درخواست می کنیم که به مسئله تربیت دانش اموزان توجه ویژه داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم سوم شعبان، سالروز ولادت امام حسین (علیه السلام) و روز پاسدار را تبریک گفت و افزود: این عید یادآور رشادت‌های حضرت اباعبدالله الحسین و یاران با وفای ایشان است که در صحنه کربلا برای پاسداری از دین متجلی شد و این روز را به نام روز پاسدار نامگذاری کرده‌اند چرا که روز بزرگداشت جان نثاری و ایثار دین و الهی است، به حق روز خوبی به عنوان روز پاسدار نام گرفته است.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: الحمدالله سپاه خود را در دفاع مقدس به خوبی نشان داد و اگر الان دشمنان از سپاه و نیروی مسلح می‌ترسند به علت آمادگی این نیروها است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره سپاه گفت: ایشان گفته اند که اگر امروز سپاه نبود کشورمان کجا بود؟ کجا بودیم؟ به راستی نقش سپاه در برچیدن طومار تجزیه طلبان و جنگ تحمیلی و دفاع از حریم هوایی کشور، مقابله با جنگ اقتصادی و جنگ نرم دشمن و حوزه های سازندگی و علمی و دفاعی نباید فراموش شود، حاج قاسم سلیمانی نباید فراموش شود.

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه‌ها به سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل(علیه السلام) بزرگ جانباز راه ولایت اشاره کرد و گفت: حضرت عباس بن علی تربیت یافته دامان شجاعات ولایت بود و این روز را به جانبازان تبریک می‌گوییم و از خداوند می‌خواهیم برای آن‌ها صحت و سلامتی بدهد و برای همسران این عزیزان دعا می‌کنیم.

وی ادامه داد: پنجم شعبان هم روز ولادت امام سجاد (علیه السلام) است که میلاد سید عابدان و زینت دوستان خداست؛ امام سجاد پیام آور قیام عاشورا و الگوی مبارزه با دشمنان اسلام بود.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: در آستانه نیمه شعبان سالروز میلاد مهدی موعود(عج) قرار گرفتیم پس بیایید شهرمان را شهر امام زمانی کرده و خودجوش تزئین و برای نیمه شعبان آماده کنیم.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها ماه شعبان را ماه پرعظمت الهی دانست و ادامه داد:  باید قدر این ماه عزیز  را بدانیم چنانکه پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرموده‌اند هر کسی در ماه شعبان روزه بگیرد خودم شفاعتش را خواهم کرد.


نوشته شده در   جمعه 5 اسفند 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode