ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 28 بهمن 1401     |     کد : 200339

امام جمعه تبریز:

مردم سرمایه اصلی انقلاب هستند

امام جمعه تبریز گفت: بدون شک شما مردم سرمایه اصلی انقلاب اسلامی هستید؛ دیدید رهبری با چه تعبیری از تبریزی‌ها یاد کرد؟ به همین خاطر است دشمن در تلاش ایجاد انشقاق و از بین بردن اعتماد مردمی و ایجاد شکاف مردمی است.

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز گفت: بدون شک شما مردم سرمایه اصلی انقلاب اسلامی هستید؛ دیدید رهبری با چه تعبیری از تبریزی‌ها یاد کرد؟ به همین خاطر است دشمن در تلاش ایجاد انشقاق و از بین بردن اعتماد مردمی و ایجاد شکاف مردمی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، افزود: دشمن با ایران قوی مخالف است و ما هر وقت قوی بودیم، مخالفت دشمن زیادتر شده است؛ دشمن در اغتشاشات اخیر فکر می‌کرد که جمهوری اسلامی ایران تولید امنیت را از طریق اعمال خشونت و قهر ایجاد خواهد کرد ولی دیدند که انقلاب در مسیر عطوفت و عفو می‌گذرد.

وی با اشاره بر دشمنی‌های دشمن در تحمیل جنگ نرم و سخت گفت: این دشمنی‌ها به خاطر این است که دشمن می‌داند که نه تنها ایران در مسیر قهقرا نیست بلکه با سرمایه بزرگی هم روبه‌روست.

آل‌هاشم خطاب به مسئولان گفت: انگیزه مسئولان برای خدمت به مردم باید بیشتر شود چراکه مردم با حضور در ۲۲ بهمن وظیفه خود عمل کردند و مسئولان باید خود را بیشتر از قبل آماده کنند زیرا تکلیف بزرگی روی دوش مسئولان است.

وی با اشاره به بیانات مقام عظمای ولایت در مورد ۲۲بهمن و نامیدن آن روز به شنبه تاریخی گفت: واقعاً باید به مردم ایران آفرین گفت در هیچ جای دنیا مردمی مثل مردم ایران نمی‌توان عمل کرد که در همه برهه‌ها آمده‌اند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مردم تبریز سخن بسیار راهبردی است و حتی تشکر رهبر از ملت به خاطر این بود که‌ مردم ایران یک «نه» بزرگ و محکم به همه گروه‌های برانداز و کشورهای حامی آنها دادند.

وی با بیان اینکه در واقع دست رد را ملت ایران به سینه دشمنانی زدند که می‌خواستند مردم ایران برای همیشه با آرمان‌های انقلاب قهر کنند، افزود: اما حضور پرشور مردم در راهپیمایی اخیر قدرتمندی با عمق تاثیر بسیار بالا در معادلات داخلی و بین‌المللی بود.

خطیب جمعه تبریز، افزود: رهبر معظم انقلاب در در بخش دیگر بیانات خود تاکید بر دیدن و روایت پیشرفت‌های انقلاب اسلامی داشتند و تاکید کردند که باید در حوزه روایت پیشرفتی کارها اقدامات تبلیغی و روایی گسترده شروع شود. از این رو باید بخشی از فعالیت رسانه‌ها و مجموعه‌های رسانه اعم از رسانه ملی و سایر رسانه‌ها به روایت پیشرفت‌های انقلاب معطوف شود.

وی متذکر شد: همان‌طور که رهبر عزیزمان تاکید به کار رسانه‌ای در بیان روایی پیشرفت‌های انقلاب داشتند بنده نیز از رسانه‌ها می‌خواهم تا مطالبه مردم را به جا بیاورند و همچنین به تبعیت از فرمایشات رهبر این مطالبه به حق رهبر را از رسانه‌های استان می‌خواهم تا پیشرفت‌های انقلاب را مطرح کنند.

امام جمعه تبریز در بیان بخش دیگر تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم استان گفت: ایشان فرمودند که ما نمی‌گوییم که مشکل نداشتیم، اما در مقابل همه این مشکلات، این پیشرفت‌های بزرگ گفته نشده است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب تاکید داشتند که نباید با ضعف‌ها مواجه ارتجاعی داشته باشیم بلکه باید با رویکرد انقلابی ضعف‌ها را به قوت تبدیل کنیم؛ در واقع غرب و رسانه‌هایش و مخالفان ملت بیکار ننشسته‌اند و مستمرا در تنور کاستی‌ها می‌دمند تا یک ناامیدی به وجود بیاورند و نتیجه طبیعی این کارشان نیز بزرگ‌کردن کاستی‌ها است و موجب می‌شود مردم آینده را تیره و تار ببینند.

آل‌هاشم گفت: رهبری تاکید بر این داشتند که باید نقدها هم از موضع انقلابی و با نیت اسلام مطرح شود و با رویکرد ارتجاعی مطرح نشود. مقدار مشکل باید به مقدار خودش مطرح شود و به شیوه‌ای بیان شود که‌ نوعی امید نسبت به حل آن مطرح شود.

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه ها در خصوص قیام ۲۹ بهمن سال ۵۶ تبریز گفت: این روز اهمیت بسیار دارد و حتی می‌توان آن را به چند عنصر پیگیری کرد که عنصر اولی پیوستگی بخش‌های مختلف به یکدیگر بود زیرا قم کجا و تبریز کجا! اما تبریز در چهلم مردم قم قیام کرد و این پیوستگی بخش‌های مهم کشور شد و نشان داد که ایران عزیز برای ما عزیز است و همه برای سربلندی خاک پاک ایران عزیز تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم غیور و شجاع باهوش تبریز یک حادثه را تبدیل به جریان کردند و نگذاشتند این حادثه فراموش شود.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه اگر قیام ۲۹ بهمن تبریز نبود ۱۹ دی معلوم نبود این اثر را بگذارد، افزود: اساساً حرکت مردم تبریز موجب شد فریاد رسای امام رحمت الله بلندتر از همیشه باشد و همه مردم ایران را تحت تاثیر قرار دهد؛ در واقع مردم تبریز به رژیم پهلوی فهماندند که بیداری کل کشور را فرا گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان در اعلام مناسبت‌های هفته به ۲۷ رجب اشاره کرد و گفت: این یک‌ روز بزرگی است و بی‌شک بزرگترین عید در تاریخ بشریت است؛ این روز عید تاریخ انسانیت است.  

وی ادامه داد: مهم‌ترین حادثه در تاریخ بشریت روز بعثت پیامبر اکرم (ص) است و این روز حادثه‌ای در تمام تاریخ است و مبعث روش زندگی برای تمام بشریت است.

آل‌هاشم با بیان اینکه بعثت ماموریت رسول اکرم برای اکمال دین را تمام می‌کند و تزکیه نفوس و تعالی مردم هدف بعثت بود، افزود: برای بعثت اهداف متعددی مطرح شده است که چند نمونه  از آن آموزش جامعه، تعلیم و تربیت، گسترش عپیامبر اکگرم(ص)دالت، تکمیل اخلاق بشر و اسوه و الگوی جامعه است؛ هدف از بعثت تذکر و یادآوری دهنده نعمت‌ الهی است.


نوشته شده در   جمعه 28 بهمن 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode