ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 21 بهمن 1401     |     کد : 200278

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

انقلاب اسلامی مباحث دینی و قرآنی را به بطن جامعه و مردم کشاند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه معارف دینی و قرآنی، گفت: انقلاب اسلامی با پیروزی خود مباحث دینی و قرآنی را از مهجوریت خارج کرده و به بطن جامعه و مردم کشاند.

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه معارف دینی و قرآنی، گفت: انقلاب اسلامی با پیروزی خود مباحث دینی و قرآنی را از مهجوریت خارج کرده و به بطن جامعه و مردم کشاند.

حجت‌الاسلام سید محمود حسینی، در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که خدمت و تقویت حکومت اسلامی از جمله واجبات و تکالیف مسلمانان است، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و برچیده شدن حکومت طاغوت در ایران، حکومت اسلامی پیاده شد، البته هنوز به طول کامل محقق نشده و باید در راستای تشکیل تمدن نوین اسلامی تلاش کنیم، اما خدمت و تقویت به حکومت اسلامی در هر سطحی، جزیی از تکالیف و ضروریات است.

وی با اشاره به دسترسی آسان و راحت به مباحث قرآنی در جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: پیش از پیروزی انقلاب وضعیت مباحث قرآنی چگونه بود؟ چند حافظ و قاری بین المللی داشتیم؟ الان قاریان و حافظان بسیاری در سطح بین‌المللی داریم و مباحث قرآنی و دینی به راحتی در جامعه طرح می‌شود، در حالی که پیش از انقلاب چنین نبود.

وی با اشاره به این‌که راه‌اندازی صدها موسسه قرآنی، تأسیس دانشگاه قرآن و دانشکده‌های قرآنی، گسترش فرهنگ و معارف دینی و قرآنی، گسترش حفظ و قرائت قرآن کریم، تأسیس شبکه معارف، کانال‌ها و سایت‌های مختلف قرآنی و... از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است، یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران شرایط را فراهم کرد تا به راحتی به مسائل دینی و قرآنی دسترسی یابیم، در حالی که پیش از انقلاب دسترسی به این مباحث به سختی انجام می‌شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان این‌که امروز آرامش و سکون موجود در حوزه دسترسی به مباحث دینی و قرآنی نباید باعث غفلتمان شود، یادآور شد: زمانی که انسان صاحب نعمتی باشد شاید کمتر بدان توجه داشته باشد، اما زمانی که در رسیدن بدان با موانع و مشکل روبه‌رو باشد، برای دستیابی به آن بسیار تقلا خواهد کرد که مردم ایران نیز در مقابل رژیم طاغوت ایستاده و انقلاب اسلامی را به ارمغان آوردند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه و اصلاح کاستی‌ها در رابطه با مباحث دینی جامعه، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب، بحران دسترسی به مباحث اعتقادی و دینی به پایان رسیده و امروز در آرامش و سکون به تمامی امورات دینی و قرانی پرداخت می‌شود، اما نباید در این شرایط از کاستی‌ها غفلت کرده و باید در راستای رفع آن‌ها بکوشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های قاریان، حفاظ، مبلغان دینی، هیات های مذهبی و سایر مجموعه‌های دینی در کشور، متذکر شد: امروز هیات های مذهبی و تشکل‌های دینی، بدون هیچ مانعی و در آرامش فعالیت دارند که این موضوع شاید یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه معارف دینی باشد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به وجود ۶۰۰۰ هیات مذهبی در سطح استان، ادامه داد: این بسترسازی‌ها در حوزه دین و قرآن، توسط نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است.

وی در ادامه سخنانش، علت اصلی دشمنان و مستکبران عالم با انقلاب اسلامی را پرچمداری تمدن نوین اسلامی عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود معادلات و نظم جهانی طرح شده از سوی غرب را بر هم زد و تمدن نوین اسلامی را مطرح کرد که این موضوع نیز در تعارض با سیاست‌های جهان‌خواران بود که خود را آقابالاسر ملت‌ها می‌دیدند، بر این اساس طی ۴۴ سال توطئه‌ها و دشمنی‌های بسیاری علیه انقلاب به کار گرفتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران تمامی معادلات دشمنان را بر هم زده و با طرح تمدن نوین اسلامی، حرکتی اثرگذار در جهان آغاز کرده است، ادامه داد: ۴۴ سال از تحریم گرفته تا انواع توطئه‌ها بر ملت ایران بکار گرفتند، اما نتواستند این حرکت را نابود کنند، بلکه ایران اسلامی روز به روز پله‌های رشد و تعالی را طی کرده و خود را در جهان مطرح کرده است.


نوشته شده در   جمعه 21 بهمن 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode