ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 11 دي 1401     |     کد : 200008

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد؛

فعالیت ۱۷ پایگاه اجتماعی در محلات حاشیه‌ای شهر تبریز

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از فعالیت ۱۷ پایگاه اجتماعی در محلات حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی تبریز خبر داد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از فعالیت ۱۷ پایگاه اجتماعی در محلات حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر روز یکشنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این اداره کل شاید بیشترین فعالیت مذهبی و فرهنگی را نسبت به دیگر مجموعه‌ها و نهادها دارد و فعالیت این اداره تنها در مسائل فرهنگی و مذهبی خلاصه نمی‌شود.

وی ادامه داد: عمده ترین اقدامات این مجموعه در بخش‌های فرهنگی و قرآنی بوده و در همین زمینه شبکه امامت با عنوان بنیاد هدایت تشکیل گرفته است، هدف از تشکیل این شبکه هم این است که روحانیون در برخی روستاها و محلات سطح شهرها مستقر شده و برخی فعالیت‌های تبلیغی انجام دهند و مسائل و مشکلات محلات بررسی و برطرف کنند.

وی افزود: روحانیون سراسر استان تحت این عنوان در روستاها به عنوان امام روستا و یا در شهرها به عنوان امام محلات مستقر هستند که در مساجد محوری به انجام فعالیت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی می‌پردازند.


حسینی خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای شهید سلیمانی در رابطه با حوزه تبلیغات دینی همین امام محلات بود و ایشان اعتقاد داشتند که روحانی مسجد باید در مسائل و مشکلات مختلف محلی ورود کند و صرفاً نباید پیشنماز باشد.

وی از فعالیت ۱۷ پایگاه اجتماعی در محلات حاشیه‌ای و سکونتگاه.های غیررسمی تبریز خبر داد و افزود: در این پایگاه‌ها با حضور روحانیون نسبت به حل مشکلات این مناطق اقدام می‌شود و علاوه بر ۱۷ پایگاه در تبریز، برخی نیز در شهرستان‌ها فعال هستند که پیگیر افزایش آنها هستیم.

وی با اشاره به طرح امین بیان کرد: در تفاهم نامه با آموزش و پرورش بالغ بر ۸۰۰ نفر مُبلغ در قالب طرح امین وارد مدارس شده‌اند که در مباحث تربیتی و پرورشی با مادر مدارس همراهی دارند، در همین راستا دوره‌های آموزشی جهت توانمند سازی طلاب جهت ایجاد ارتباط مؤثر با نوجوانان و… برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ۲۰۰۰ روستا روحانی ثابت نداریم، در مناسبات مذهبی اعزام مبلغ به تمام روستاها و شهرهای کوچک انجام می‌شود که دعوت از روحانیون غالباً مردمی است و ما فقط ساماندهی و اعزام آنها را مدیریت می‌کنیم.

وی یادآور شد: در ماه محرم ۵۰۰۰ اعزام در سطح استان انجام شد و بالغ بر ۶۰۰۰ معمم در سطح استان مشغول فعالیت دینی و تبلیغی هستند.

وی با بیان اینکه هر روستایی که ۲۰۰ خانوار دارد باید روحانی مستقر داشته باشد، تاکید کرد: در مجموع ۸۰ روحانی مستقر در روستا و ۴۲ نفر امام روستا و امام محلات داریم که در حدود ۸۹ درصد اعتبارات ما صرف این مسئله می‌شود.

حسینی یادآور شد: بالغ بر شس دبیرستان علوم و معارف اسلامی در استان داریم که در تلاش هستیم هم از نظر علمی و هم معنوی و دینی رشد اتفاق بیفتد.

وی در خصوص تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی در سطح بیان کرد: در استان ۶۰۰۰ هیئت مذهبی و عزاداری ثبت شده است، که در این میان دو هزار و ۴۰۰ هیئت فعال در طول سال و دو هزار دسته صرفاً شاه حسین گویان و دو هزار انجمن اسلامی در سراسر استان فعالیت دارند، این هیئات ظرفیت خوبی دارند و تلاش کرده‌ایم که در قدم نخست این هیئات سازماندهی شوند.

وی ادامه داد: اداره امور قرآنی با ۶۵۰ تشکل قرآنی در استان مشتمل بر ۸۴ مؤسسه قرآنی و ۵۷۰ خانه قرآن تحت اداره تبلیغات اسلامی در حال فعالیت هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی وضعیت آذربایجان شرقی از لحاظ فعالیت فِرَق را نیازمند توجه جدی دانست و تصریح کرد: از نظر فرقه‌ای شرایطی بدتر از استان‌های تلفیقی داریم به گونه‌ای که در عرفان حلقه پس از تهران رتبه دوم را داریم و در زمینه فعالیت فرقه بهائیت جزو شش استان نخست کشور هستیم.


حسینی گفت: بر همین اساس کلینیک معنوی با هدف رفع شبهات افراد و خانواده‌هایی که به این فرق گرایش دارند، در تبریز راه‌اندازی شده است چراکه که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر زخمی درمان نشود، مگس‌ها بر آن می‌نشینند و آن را چرکین می‌کنند و کارگاه‌های آموزشی ویژه هر فرقه نیز با در نظر گرفتن ویژگی‌های خود استان و با پرهیز از ورود غیرضروری و برخورد صرف امنیتی برگزار می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: بانک اطلاعاتی مربوط به شناسایی کامل فرق فعال در استان و تربیت اساتید مرتبط با هر حوزه در دستور کار قرار گرفته و برای نمونه به شبهات ۹ شبان و ۶۰ افراد گرایش یافته به مسیحیت تبشیری در این مرکز پاسخ داده شده است.


نوشته شده در   يکشنبه 11 دي 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode