ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 دي 1401     |     کد : 199964

توسط نشر آگاه؛

«منشاهای فرهنگی شناخت انسان» منتشر شد

نشر آگاه کتاب «منشاهای فرهنگی شناخت انسان» نوشته مایکل توماسلو و ترجمه جهانشاه میرزابیگی را منتشر کرد.

نشر آگاه کتاب «منشاهای فرهنگی شناخت انسان» نوشته مایکل توماسلو و ترجمه جهانشاه میرزابیگی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «منشاهای فرهنگی شناخت انسان» نوشته مایکل توماسلو و ترجمه جهانشاه میرزابیگی در ۲۹۴ صفحه و بهای ۱۲۵ هزار تومان توسط نشر آگاه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

تکامل از طریق انتخاب طبیعی واقعیت فراگیر جهان زنده است. یک عنصر کلیدی در این فرایند وراثت زیستی‌ای است که از رهگذر آن موجود زنده پایه سازمان فیزیولوژیکی بدنی نیاکان خود را، همراه با همه پیامدهای عملکرد ادراکی، رفتاری و شناختی آن به ارث می‌برد. اما برای همه انواع پستانداران، از جمله همه انواع نخستی‌ها، بخش عمده تکوین فردی محقق کننده این سازمانی فیزیولوژیکی در حالی اتفاق می‌افتد که موجود در حال رشد، در حال تعامل با محیط اطراف خود است.

دوره به نسبت طولانی نابالغی یا نارسیدگی که در آن این تعامل اتفاق می‌افتد البته تاریخچه‌ای از اتخاذ یک استراتژی در مقابل یک زندگی پرخطر است، بدین معنا که موجود نورس تا مدتی برای تأمین غذا و محافظت شدن در برابر شکارگران کاملاً وابسته به یکی یا هر دو والدین خود است. این دوره طولانی نارسیدگی یک مزیت جبرانی نیز دارد و آن این که موجود نارس در طول دوره تکوین فردی خود آموزش و شناخت قابل توجهی را ذخیره می‌کند که اغلب موجب انطباق پذیری‌های شناختی و رفتارهای انعطاف پذیرتر در او می‌شود.

مایکل توماسلو روانشناس تطبیقی و زبان‌شناس آمریکایی است که در دانشگاه دوک به تدریس و پژوهش روانشناسی مشغول است. او از دهه ۱۹۹۰ به این سو، جوایز علمی بسیاری را به خود اختصاص داده و به عنوان یکی از معتبرترین متخصصان در روانشناسی رشد و روانشناسی تطبیقی شهرت دارد.

توماسلو از معدود دانشمندانی است که در سراسر جهان به عنوان متخصص در چندین رشته شهرت دارد. تحقیقات پیشگامانه او در مورد منشأ شناخت اجتماعی به بینش‌های انقلابی در روانشناسی رشد و شناخت نخستی سانان منجر شده است. ایده‌های او درباره ارتباطات یاری‌گرانه و همکاری‌گرانه اثبات می‌کند که انسان به عنوا یک «گونه» تا چه حد یک هستنده استثنایی و دارای توانایی‌های شناختی بسیار نیرومندتر از دیگر هستنده‌های زنده است.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 5 دي 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode