ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 2 دي 1401     |     کد : 199949

به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

کتاب «محیط زیست متعالی» منتشر شد

کتاب «محیط زیست متعالی» اثر منصور شاه ولی است که به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۴۹۵ صفحه منتشر شد.

کتاب «محیط زیست متعالی» اثر منصور شاه ولی است که به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۴۹۵ صفحه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «محیط زیست متعالی» اثر منصور شاه ولی است که به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۴۹۵ صفحه منتشر شد.

ایجاد تمدن اسلامی با همسویی، همگرایی و هم افزایی پژوهش، آموزش و تولید علم محیط زیست متعالی میسر می‌گردد. این منظور ارائه تصویر شفاف علوم محیط زیست و امکان تجسم و تحقق آنها با پژوهش، آموزش‌های نظری و عملی و تولیدات علمی طی سه دهه گذشته همواره مد نظر مؤلف بوده که در این کتاب مکتوب شده است.

همچنین، در این اثر برای تعامل سازنده با جهان، به ویژه جهان اسلام سه راهکار ارائه می‌شود: ترویج فرهنگی حکمت متعالی محیط زیست میان منتظران امام زمان (عج)، ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه در پژوهش و آموزش و تولید حکمت متعالی محیط زیست، و حکمرانی تمدن ساز با نظریه اجماع دینی وظیفه گرای محیط زیست (ادوم) توسط سیاستمداران و برنامه ریزان و مجریان.

هدف کتاب حاضر ارتقای کارآمدی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد تمدن اسلامی با «همگرایی» و «هم افزایی» پژوهش، آموزش و تولید علم محیط زیست متعالی برای تعامل سازنده با جهان به ویژه جهان اسلام است که با نظریه «ادوم» میسر می‌شود.

ساختار اثر

این اثر در چهار گفتار تألیف شده است؛ در گفتار اول که با عنوان «نظام روش شناسی محیط زیست متعالی» نگارش یافته، در ابتدای این گفتار پس از بیان چیستی مبانی / ماهیت طبیعت و شاخص‌های مبانی / ماهیت محیط زیست متعالی، به چرایی مبادی / شالوده‌های طبیعت پرداخته شده و ضمن تبیین شاخص‌های مبادی محیط زیست متعالی، به چگونگی مظاهر / واقعیت عینی طبیعت اشاره شده و در پایان شاخص‌های عینیت بخشیدن به محیط زیست متعالی تشریح شده است.

در دومین گفتار از کتاب حاضر که تحت عنوان «پژوهش محیط زیست متعالی» نوشته شده، راهبردها و رویکردهای پژوهش محیط زیست متعالی بررسی شده و ضمن تبیین پارادایم پژوهش محیط زیست متعالی، به نظام نوآوری کشاورزی / محیط زیست پایدار متعالی پرداخته شده و به راهبردهای ارتباطی و اطلاع رسانی محیط زیست متعالی می‌پردازد.

«آموزش محیط زیست متعالی» عنوان سومین گفتار از این اثر است که به رویکرد آموزشی محیط زیست متعالی، عناصر ترویج مصرف بهینه انرژی در کشاورزی / محیط زیست متعالی، و احیای دانش بومی زیست متعالی می‌پردازد.

نویسنده در چهارمین و آخرین گفتار از این اثر به «تولید علم محیط زیست متعالی» پرداخته که از جمله مباحث مطرح شده در این گفتار می‌توان به روش شناسی تولید علم محیط زیست متعالی، علم اخلاق محیط زیست متعالی، فکر و رفتار محیط زیست متعالی، نگرش محیط زیست متعالی و اجمال جهانی محیط زیست متعالی اشاره کرد.


برچسب ها
نوشته شده در   جمعه 2 دي 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode