ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 2 خرداد 1390     |     کد : 19980

افزايش كتابخانه‌ها تبريز به 250 باب

شهردار تبريز گفت: با توجه بيشتر از سوي شهرداري و ساير نهادهاي مسئول در اين زمينه، 100 كتابخانه فعلي تبريز در سال 1400 به 250 كتابخانه مي‌رسد.

 شهردار تبريز گفت: با توجه بيشتر از سوي شهرداري و ساير نهادهاي مسئول در اين زمينه، 100 كتابخانه فعلي تبريز در سال 1400 به 250 كتابخانه مي‌رسد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز، عليرضا نوين در آيين اختتاميه نخستين جشنواره كتاب سال تبريز با تاكيد بر اهميت مطالعه اظهار داشت: خوشحاليم كه امروز شهرداري در كنار فعاليت‌هاي عمراني و خدماتي در شهر، فرهنگ و هنر و مسائل زندگي شهروندي را نيز مد نظر قرار داده است.
وي افزود: كتاب و مطالعه هم در پيشينه ملي و هم در انديشه ديني ما جايگاه مهم و رفيعي دارد و گواه اين مدعا اين است كه بزرگ‌ترين معجزه پيامبر اكرم (ص)، قرآن، يك كتاب است كه منبع خير و بركت و هدايت براي ما بوده است.
نوين با اشاره به فضاي مطالعه در كشور گفت: درحال حاضر در حدود 2600 كتابخانه عمومي در كشور داريم كه با توجه به نياز جامعه و سرانه جهاني، فضاي كمي محسوب مي‌شود.
نوين ابراز اميدواري كرد، با توجه بيشتر از سوي شهرداري و ساير نهادهاي مسئول در اين زمينه، 100 كتابخانه فعلي تبريز در سال 1400 به 250 كتابخانه برسد تا فضاي مطالعه و پژوهش براي مردم شهري كه در زمينه كتاب و مطالعه نام آور بوده است، به شايستگي تامين شود.
وي با اشاره به سخن بزرگان در رابطه با كتاب افزود: سعادت واقعي مردم وقتي محقق مي‌شود كه مطالعه، كار هر روز آنان باشد.
نوين از داوران و همچنين دست اندركاران سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز به دليل برگزاري جشنواره‌اي در اين سطح تقدير كرد و گفت: با راه‌اندازي نشر شهر، از نويسندگان و ناشران جوان و مستعد شهر حمايت خواهيم نمود.
نخستين جشنواره كتاب سال تبريز به ابتكار سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز و باهدف ارج نهادن به پديدآورندگان كتاب در سال 88 طراحي و برگزار شد.
دبيرخانه اين جشنواره از عموم نويسندگان بومي و غيربومي كه آثار خود را طي سال 1388 با موضوعات تصريح شده در دبيرخانه جشنواره، منتشر كرده بودند خواست كه آثار خود را با توجه به تقسيم‌بندي موضوعي اعلام شده به دبيرخانه جشنواره ارسال نمايند.
پس از خاتمه زمان تمديد شده براي ارسال آثار در مجموع 250 عنوان اثر از استان‌هاي مختلف كشور به دبيرخانه جشنواره ارسال شد و در بخش‌هاي تاريخ و فرهنگ، هنر، ادبيات، تحقيق و پژوهش، مديريت شهري، كودك و نوجوان، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس مورد نقد و بررسي و داوري قرار گرفت.
جايزه ويژه اين دوره از جشنواره كه به شاخص‌ترين اثر ارائه شده جشنواره تعلق گرفت، جايزه قلم طلايي جشنواره كتاب سال تبريز است كه به كتاب وزين مكتب حافظ زنده ياد منوچهرمرتضوي اهدا شد.


نوشته شده در   دوشنبه 2 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode