ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 7 اسفند 1387     |     کد : 1992

اسرارالشهادة

موضوع اصلی اين كتاب همان‌گونه كه از نامش پيداست، اسرار شهادت حضرت سيدالشهدا(ع) است. مؤلف بزرگوار با استفاده از معلومات وسيع همراه و تجارب معنوی و عرفانی خويش به بيان عميق برخی از اسرار مصائب و شهادت امام حسين(ع) در حادثه كربلا پرداخته است.

البته نويسنده در كنار بيان برخی از اسرار شهادت، به مطالب متنوع ديگری نيز كه حاكی از تسلط وی در حديث و تفسير و مباحث عرفانی است می‌پردازد. وی اين كتاب را با اجمالی از تفسير سوره مباركه قدر و بيان تأويل آن سوره به امير مؤمنان(ع) و حضرت فاطمه زهراء(س) آغاز می‌كند سپس به شرح مقامات معنوی ائمه(ع) بويژه امام حسن(ع) و امام حسين(ع) اشاره دارد و می‌افزايد كه تمام عنايات و خيرات از ناحيه آن دو بزرگوار به اين عالم افاضه می‌شود.

وی آنگاه به بيان اسرار شهادت حضرت سيدالشهدا(ع) و مصائب آن حضرت(ع) در كربلا می‌پردازد. در ادامه اين بخش رساله‌ای در كيفيت قرائت زيارت عاشورا كه گويا بطور مستقل نوشته شده بود، جای دارد.

مرحوم حاجی اشرفی در قسمت ديگری از اين اثر، مطالب گوناگونی را در 13 فصل كه بی‌ارتباط با اسرار شهادت نيست متذكر می‌شود. آنگاه بحثی را درباره نماز و فضائل آن پی می‌گيرد و در ادامه، بحثی مهم را درباره احاديث مشتبهه مطرح می‌كند و كتاب را با بيان اجمالی از اصول اعتقادات پايان می‌برد.

در رابطه با انگيزه تأليف اثر حاضر بايد گفت، ظاهرا مؤلف در نظر داشت تا مطالبی را كه به عنوان اسرار حادثه عاشورا بيان می‌كرد، جمع‌آوری كرده و به صورت كتابی به چاپ برساند كه در زمان حياتش موفق به نشر آن نشده است، گرچه قسمتی از آن مطالب در كتاب «شعائر الاسلام» آمده و در زمان ايشان به چاپ رسيده است.

كتاب «اسرارالشهادة» نوشته آيت‌الله ملامحمد اشرفی و تحقيق و تعليق عبدالكريم كوهستانی به تازگی 16 بهمن‌ماه سال جاری به همت انتشارات واريان به شمارگان 1000 نسخه در قطع رقعی (شوميز) در 264 صفحه و به بهای 25000 ريال منتشر شده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 7 اسفند 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode