ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 31 ارديبهشت 1390     |     کد : 19867

كشورهاي اروپايي مانع رسيدن ابرهاي باران‌زا به ايران شده‌اند

رئيس‌جمهور با اشاره به طراحي و برنامه‌ريزي كشورهاي غربي براي ايجاد خشكسالي در برخي از مناطق جهان از جمله ايران گفت: اين موضوع از طريق مراجع حقوقي كشورمان پيگيري خواهد شد و اين كار زشت نبايد ادامه پيدا كند.

رئيس‌جمهور با اشاره به طراحي و برنامه‌ريزي كشورهاي غربي براي ايجاد خشكسالي در برخي از مناطق جهان از جمله ايران گفت: اين موضوع از طريق مراجع حقوقي كشورمان پيگيري خواهد شد و اين كار زشت نبايد ادامه پيدا كند.

به گزارش ايرنا، محمود احمدي‌نژاد كه براي افتتاح سد و سامانه انتقال آب كمال‌صالح به اراك سفر كرده بود، با اشاره به مقاله يك سياستمدار غربي اشاره كرد كه از بحران آب در 30 سال آينده خبر داده و در آن از خشك شدن مناطقي از كره زمين از سمت تركيه و ايران تا شرق آسيا سخن گفته است و افزود: محدوده ترسيم شده در مقاله اين سياستمدار غربي بخش‌هايي را شامل مي‌شود كه آنها از تمدن‌سازي و فرهنگ‌آفريني كشورهاي اين محدوده در هراسند.
احمدي‌نژاد با بررسي وضعيت بارش و تغييرات آب و هوايي در يك سال اخير در منطقه آسيا و اروپا تصريح كرد: براساس اخباري كه صحت آن در مورد وضعيت آب و هوا مورد تاييد قرار گرفته است، كشورهاي اروپايي با استفاده از تجهيزاتي خاص، به گونه‌اي عمل كرده‌اند كه ابرها تخليه شده و ابرهاي بارش‌زا به كشوري‌هاي منطقه از جمله ايران نرسد.وي هدف كشورهاي اروپايي را از انجام اين اقدامات، ايجاد تنش و تخاصم در آب‌هاي مرزي كشورها عنوان كرد و افزود: اعتقاد دارم همان طور كه پيش از اين نيز اعلام شده بود، جنگ آينده جنگ آب است.

تاكيد بر سرعت دادن به مديريت آب در كشور

رئيس‌جمهوري در ادامه سخنانش در مراسم بهره‌برداري از سد كمال صالح استان مركزي گفت: با توجه به اين‌كه كشور ايران در مناطق خشك و كم بارش قرار دارد، ضروري است سرعت مديريت آب در كشور افزايش يابد.

احمدي‌نژاد، تكميل شبكه انتقال آب و اجراي روش‌هاي درست مصرف را دو هدف مهم در حوزه زيرساختي آب كشور برشمرد و گفت: با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده تا 5 سال آينده بايد تمام شبكه‌هاي انتقال و كنترل آب در كشور تكميل شود تا در گام بعدي كه مديريت مصرف آب است، در كشاورزي، صنعت، شرب و ساير بخش‌ها به صورت عملياتي درآيد.

قطار شهري قم هرچه سريع‌تر به بهره‌برداري برسد

رئيس‌جمهور همچنين چهارشنبه‌شب در نشستي با حضور مسوولان اجرايي استان قم اظهار كرد:‌ با توجه به حجم فزاينده ورود زائران به شهر قم، بايد هر چه سريع‌تر قطار شهري قم به بهره‌برداري برسد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، احمدي‌نژاد در اين نشست كه با حضور استاندار، شهردار، جمعي از اعضاي شوراي شهر و تعدادي از دست‌اندركاران پروژه قطار شهري قم برگزار شد، خطاب به مسوولان اجرايي قم افزود: اجازه ندهيد در اين راه موانع، كار را متوقف كند و هر مانعي را با راهكار مناسب خودش برطرف كنيد و كار را با سرعت و كيفيت پيش ببريد. دولت نيز در اين مسير به صورت كامل از شما حمايت و پشتيباني خواهد كرد.

تسليم پيام كتبي به رئيس‌جمهور لبنان

همچنين محمدرضا شيباني، معاون وزير خارجه در امور خاورميانه صبح ديروز، پيام كتبي رئيس‌جمهور كشورمان را تسليم ميشل سليمان رئيس‌جمهور لبنان كرد.

رئيس‌جمهور لبنان در اين ديدار با اشاره به تحولات اخير منطقه گفت: ما طرفدار اصلاحات در منطقه هستيم، اما در عين حال، اين موضوع نبايد منجر به تخريب و از بين رفتن ثبات در كشورها و منطقه شود. براساس اين گزارش، بلافاصله پس از ديدار معاون وزير خارجه كشورمان با ميشل سليمان، جفري فيلتمان معاون وزير خارجه آمريكا وارد كاخ رياست جمهوري لبنان شد تا با ميشل سليمان ديدار كند.


نوشته شده در   شنبه 31 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode