ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 27 ارديبهشت 1390     |     کد : 19656

ابطه 33ساله عبدالله صالح با موساد تا كشتار مردم با سلاح‌هاي آمريكايي

سياستمدار معارض يمني از رابطه ديكتاتور يمن با موساد و كشتار مردم يمن با سلاح‌هايي آمريكايي پرده برداشت.

 سياستمدار معارض يمني از رابطه ديكتاتور يمن با موساد و كشتار مردم يمن با سلاح‌هايي آمريكايي پرده برداشت.

"صفوان الاشعري " در گفت‌و‌گو با خبرنگار بين‌الملل خبرگزاري فارس در ارتباط با دلائل عدم سرنگوني رژيم صنعا گفت: بيش از 33 سال است كه علي عبد‌الله صالح با "موساد " رابطه دارد و اين روابط همچنان ادامه دارد. صهيونيست‌ها در كنگره و مراكز تصميم گيري آمريكا نفوذ زيادي دارند. آنان به دولت واشنگتن فشار وارد مي‌آورند تا آمريكا مجوز شروع جنگ داخلي را به علي عبد‌الله صالح بدهد. چرا كه لابي صهيونيستي از جنگ عليه سوسياليست‌هاي جنوب يمن حمايت مي‌كند.

*تلاش آمريكا براي باقي ماندن صالح در قدرت

اين سياستمدار معارض يمني مقيم لندن افزود: اكنون آمريكا به كشورهاي حاشيه جنوب خليج فارس فشار وارد مي‌كند تا از علي عبد‌الله صالح حمايت كنند. اكنون آمريكا تلاش مي‌كند تا صالح همچنان بر اريكه قدرت باقي بماند در صورتي كه وي از قدرت بركنار شد يكي از فرزندان يا نزديكانش زمام امور كشور را به دست بگيرد. به هر حال فكر مي‌كنم كه فشارهاي اسرائيل بر آمريكا و فشارهاي واشنگتن بر كشورهاي خليج فارس باعث شده است تا رژيم صنعا همچنان بر راس قدرت باقي بماند.

*هيچ قبيله يمني از رژيم صنعا حمايت نمي‌كند

وي درباره حمايت‌هاي برخي قبائل يمني از رژيم صنعا گفت: علي عبد‌الله صالح از قبيله "سنحان " است. اين قبيله كوچكي در استان صنعا است. اكنون نيمي از نيروهاي و مراكز نظامي وابسته به اين قبيله و متحدان آن به صفت انقلابيون پيوسته‌اند. مثل سرلشكر "علي محسن الاحمر " كه فرمانده منطقه شمال غربي كشور است. در اينجا بايد بگويم كه هيچ قبيله‌ يا عشايري در يمن از رژيم صنعا حمايت نمي‌كند تنها حامي علي عبدالله صالح آمريكا است كه تمام تلاش خود را براي باقي نگهداشتن او در قدرت به كار بسته ‌است.

*جنگ داخلي در يمن شلعه‌ور نخواهد شد

اين فعال سياسي يمني در ارتباط با شعله‌ور شدن جنگ داخلي در اين كشور گفت: اصولا هيچ جنگ داخلي در اين كشور شعله‌ور نخواهد شد. اين در حالي است كه ميليون‌ها قبضه سلاح در يمن وجود دارد و قبايل بزرگ يمني در استان‌هاي مختلف اين كشور حضور چشمگيري دارند. با وجود اين، شاهد برگزاري تظاهرات مسالمت آميز در شهرهاي مختلف يمن هستيم. به رغم اينكه قبايل يمني مسلح هستند و ارتش و نيروهاي امنيتي طرفدار رژيم صنعا از سلاح‌ استفاده مي‌كنند، با وجود اين، يمني‌ها دست به سلاح نبرده و نخواهند برد.

*آمريكا سركوب ملت يمن را محكوم نكرده ‌است

وي با بيان اينكه آمريكا به بهانه مبارزه با تروريسم ارتش يمن را به سلاح هاي جديد مجهز كرده است گفت: اكنون نظاميان وابسته به رژيم علي عبدالله صالح با سلاح‌هايي آمريكايي مردم را مي‌كشند و واشنگتن تاكنون اين قتل و كشتار را محكوم نكرده ‌است. به همين دليل شاهديم كه در انقلاب يمن، بيش از 300 نفر شهيد و 15 هزار تن ديگر مجروح شده‌اند.

*جوانان انقلاب يمن با سلاح‌هايي آمريكايي شهيد مي‌شوند

وي در پاسخ به اين سؤال آيا آمريكا و كشورهاي غربي با احزاب و گروه‌هاي معارض يمني اقدام به برقراري ارتباط و ارائه و پيشنهادي به آنها كرده‌است؟ گفت: هيچ ارتباطي بين جوانان انقلابي يمن و آمريكا وجود ندارد بلكه اين جوانان انقلابي در تظاهرات عليه علي عبد‌الله صالح با سلاح‌هاي آمريكايي شهيد و مجروح مي‌شوند. همان طوري كه قبلا گفتيم كاخ سفيد تاكنون كشتار جوانان انقلابي و تظاهرات كنندگان يمني محكوم نكرده‌ است. حال چطور مي‌توان بين جوانان انقلابي و آمريكا مذاكراتي وجود داشته باشد؟

*احزاب معارض عضو ديدار مشترك با آمريكا رابطه دارند

اين فعال سياسي يمني تصريح كرد: احزاب و گروه‌هاي عضو ديدار مشترك با آمريكا رابطه دارند و با مقامات اين كشور به گفت‌و‌گو مي‌نشيند با وجود اين، آمريكا به اين گروه‌ها فشار وارد مي‌كند تا طرح‌هاي مطرح شده در خصوص يمن را بپذيرند.
صفوان الاشعري گفت: بديهي است كه اينگونه طرح‌ها با چراغ سبز آمريكا با هدف تداوم عمر رژيم صنعا ارائه مي‌شود. موضع‌گيري ذليلانه‌ احزاب معارض در قبال اين طرح‌ها از سوي ملت و جوانان انقلابي محكوم است.


نوشته شده در   سه شنبه 27 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode