ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1390     |     کد : 19601

بهترين مردم و بهترين رهبري را داريم؛ هيچ احدي از دولت حق دخالت در انتخابات ندارد

رئيس‌جمهور گفت: اين ملت و نظام بزرگ است و همه چيز از نوع بهترينش در ايران است چرا كه بهترين ملت، بهترين تاريخ، بهترين فرهنگ، بهترين اعتقادات و بهترين رهبري را داريم و همه خوبان در اين كشور جمعند. بنابراين بايد كشور را ساخته و به جلو ببريم.

 رئيس‌جمهور گفت: اين ملت و نظام بزرگ است و همه چيز از نوع بهترينش در ايران است چرا كه بهترين ملت، بهترين تاريخ، بهترين فرهنگ، بهترين اعتقادات و بهترين رهبري را داريم و همه خوبان در اين كشور جمعند. بنابراين بايد كشور را ساخته و به جلو ببريم.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوي ويژه خبري در پاسخ به سوال مجري برنامه مبني بر اينكه نظرتان درباره حاشيه‌سازي‌هايي كه اخيراً عليه دولت صورت گرفته و مواضع دولت در برخورد با اين رفتارها چيست؟ اظهار داشت: دولت خادم همه است و در دوره مسئوليتش مي‌خواهد از وقت براي كار استفاده كند و همين كار را خواهيم كرد. بالاخره اين حرف‌ها وجود دارد اما مهم نيست چرا كه ما بايد كار كنيم و كشور نيازمند كار است. دولت‌ها مي‌آيند و مي‌روند اما ايران، ملت ايران و آرمان ملت ايران، انقلاب ملت ايران مي‌ماند

وي گفت: اين سيستم بايد در دنيا به عنوان يك الگو معرفي شود؛ ما يك حرف جديد براي دنيا داريم ما مي‌گوييم اي مردم مي‌شود بهتر زندگي كرد. مي‌شود يك سيستم حكومتي سالمتر، بهتر و موفق‌تر داشت. اين ادعاي ماست كه به دنيا مي‌گوييم كه ما اين سيستم را داريم اجرا مي‌كنيم. در علم و صنعت پيشرفت كرده‌ايم و جامعه‌اي با نشاط و زنده و آزاد به دنيا معرفي مي‌كنيم بنابراين اين جامعه بايد پيشرفت كند و از نظر علمي، اقتصادي، عمراني، صنعتي بايد سرآمد باشد و خوشبختانه در حال رسيدن به اين مرحله هستيم.

رئيس‌جمهور ادامه داد:‌ اين ملت و نظام بزرگ است و همه چيز از نوع بهترينش در ايران است چرا كه بهترين ملت، بهترين تاريخ، بهترين فرهنگ، بهترين اعتقادات و بهترين رهبري را داريم و همه خوبان در اين كشور جمعند. بنابراين بايد كشور را ساخته و به جلو ببريم.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه همه مقدمات آماده يك جهش بزرگ است، تأكيد كرد: اين آرزوي ملت ايران و حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب است كه همه توان‌ها در راه سازندگي متحد شوند.

وي گفت: خوشبختانه من نه سايت مي‌بينم و نه روزنامه مي‌خوانم؛ البته قصد توهين به آنها را ندارم ولي وقت نمي‌كنم به آنها نگاه كنم چرا كه با نگاه كردن به آنها حداقل اينكه ذهن آدم مشغول مي‌شود اما آنقدر جلوي ما كار صف كشيده كه اگر 24 ساعت هم كار كنيم كم مي‌آوريم.

رئيس جمهور گفت:‌ من همه را به كار و ساختن دعوت مي‌كنم. در كشور ما در مباني هيچ مشكلي وجود ندارد؛ همه مباني، ملت، اعتقادات و ساختارها مستحكم است بنابراين اگر كسي قصد دارد تواني صرف كند بهتر است اين توان را صرف ساختن كشور كند.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤال مجري برنامه مبني براينكه برخي دولت را متهم بر تلاش دولت بر تأثيرگذاري بر روند انتخابات مجلس مي‌كنند اظهار داشت: وزارت كشور مجري انتخابات است و هيچ احدي از دولت حق دخالت در اين انتخابات را ندارد. انتخابات متعلق به مردم است. هنوز تا انتخابات خيلي مانده است و اين حرف‌ها اصلاً جاي مطرح شدن ندارد و فكر نمي‌كنم كسي هم اينگونه فكر كند.

وي با بيان اينكه مي‌خواهم چند جمله در خصوص نظام و كشورمان بگويم، توضيح داد:‌ بعضي وقت‌ها دلمان براي نظام مي‌سوزد، براي ولايت مي‌سوزد، سيستم كشور ما سيستم ولايت فقيه است و اين يك حرف نو در دنيا است نه اينكه خود حرف نو است، چرا كه آن ريشه در اعتقادات ما دارد اما اينكه بخواهد در صحنه عمل وارد شود و يك تجربه موفق شود يك كار جديد است.

رئيس جمهور با بيان اينكه هر كشوري نياز به حكومت دارد، گفت: هر ملتي آرزو دارد كه حاكمش عالم‌ترين، شجاع‌ترين، متقي‌ترين، پاك‌ترين و مردمي‌ترين باشد. نقطه اوج حاكماني است كه به سلسله مراتب ولايت تا خدا مي‌رسد چرا كه ما اعتقاد داريم اين حاكميت از خدا تا ولايت فقيه امتداد مي‌يابد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: نظام ولايت مترقي‌ترين و مردمي‌ترين نظام عالم است و بر اين دو پايه امام و امت استوار است. اين دو مجموعه نظام ولايت را تشكيل مي‌دهند. ولي به عنوان رهبر و هدايتگر و ملت به عنوان عمل‌كننده، پي‌گيري‌كننده و مطالبه‌كننده است.

وي افزود: اگر كاري بخواهد در كشور صورت بگيرد ولايت آن را ترسيم و ملت آن را عمل مي‌كند. ولي بدون ملت دست بسته است. ملت بدون ‌ولي سرگشته و متفرق است. رابطه بين اين دو عشق و محبت است.

رئيس جمهور ادامه داد: عاشق‌ترين انسان‌ها به مردم ولي است؛ علي (ع) حتي بر جنازه دشمن خود نيز مي‌گريد و از سقوط او غمگين مي‌شود لذا وقتي ما ولايت را تعريف مي‌كنيم مي‌گوييم ولايت سرچشمه انسان‌ها و عاشق مردم است و به همين دليل موفق است. بنابراين هر مقداري اين رابطه عاشقانه قوي‌تر باشد همبستگي، موفقيت‌ها، پيشرفت‌ها و كمال تعالي بيشتر خواهد شد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه مأموريت اجراي عدالت است، گفت: جمهوري اسلامي ايران به فضل الهي يك رهبر عادل دارد لذا اگر حاكم عادل بدون مردم باشد همچون علي (ع) دست بسته خواهد بود. و از آنجا كه مردم طالب عدالت هستند اگر حاكم عادلي نداشته باشند عدالت اجرا نمي‌شود. نظام ولايت فقيه يعني اينكه همه اينها را در خود جمع كرده است. البته اين نسبي است و مدعي نيستيم كه عدالت مطلق معصوم هستيم حتي خود رهبري عزيز نيز چنين ادعايي ندارد.

وي ادامه داد: ولي مي‌آيد تا عدالت را برپا و ولي مي‌آيد تا راه باز كند. بعضي‌ها مي‌گويند فقط مردم. اما بايد گفت مردم بدون ولي سرگشته و متفرق هستند و برخي ديگر مي‌گويند فقط ولي و مردم را كنار مي‌گذارند و اين در حالي است كه ولي آمده كه مردم را به صحنه بكشاند.

رئيس جمهور گفت: ما در حال تجربه هستيم و ساختارهاي كشور را مي‌سازيم و در حال توليد هستيم و مي‌خواهيم اين سيستم را به عنوان الگو به دنيا عرضه كنيم و به فضل الهي عرضه خواهيم كرد. اين سيستم ولايت فقيه نتيجه 1400 سال كار است و وجه تمايز ما با ديگران است و بايد قدر آن را بدانيم و ملت قدر مي‌داند.

احمدي‌نژاد تأكيد كرد: ولي آزادانديش‌ترين، پرحوصله‌ترين و سعه‌صدردارترين در كشور است و ما اين را تجربه كرده‌ايم. ما بحث، گفت‌وگو مي‌كنيم يادم هست در يك جلسه از آقا پرسيديم مي‌شود با اين مخالفت كنيم و در جواب رهبري فرمودند با اين كه هيچ با خود من هم مي‌توانيد مخالفت و بحث كنيد. برخي‌ اوقات روي يك موضوع چند ساعت و در چند جلسه بحث مي‌كنيم افراد گوناگون نظر مي‌دهيم تا هم آدم‌ها رشد كنند و هم موضوع پخته شود.

وي ادامه داد: همه دوست دارند ولي‌شان عادل، شجاع، فقيه ديني، جزو مردم و پاك باشد كه بحمدالله امام (ره) اين مهم را به كمك خود ملت در كشور پايه‌گذاري كرد. جمهوري اسلامي ايران مشكل لاينحل ندارد براي اينكه سيستم طوري است كه كجا مشكلي به وجود آيد كسي هست كه آن مشكل را حل كند و اين خيلي زيباست و در هيچ جاي دينا اينگونه نيست و به همين دليل در جمهوري اسلامي نشاط، انگيزه و تلاش است.

رئيس جمهور گفت: دولت 24 ساعته در حال دويدن است و هر كاري كه مي‌كند به هدر نمي‌رود بلكه به خزانه ملت و جمهوري اسلامي مي‌رود. من بر خودم وظيفه مي‌دانستم از رهبري عزيز دفاع كنم و هم از اين اصل مترقي دفاع كنم.

احمدي‌نژاد ادامه داد: رابطه ما با رهبري هم شخصي و هم اعتقادي است. برخي اوقات علاقه شخصي و برخي اوقات اعتقادي و تكليفي است. ولي مانند پدر براي جامعه است. همانطور كه پيامبر فرمودند من و علي پدر ملت هستيم. بنابراين واقعاً مشكلي در جمهوري اسلامي نيست.

وي ادامه داد: حال ممكن است مشكلاتي در افراد وجود داشته باشد و اين متعلق به همه است. همه 75ميليون ايراني در زير چتر ولايت قرار دارند مگر اينكه كسي بخواهد خود را از زير اين چتر بيرون بيندازد؛ نظام ولايت فقيه كار خود را انجام مي‌دهد و موفق است و دشمنان را وادار به تعريف از جمهوري اسلامي كرده است. هرچند ممكن است در گوشه و كنار كشور مشكلاتي به وجود آيد از جمله خود بنده كه پر از اشكال هستم. اما اين سيستم تجربه خوبي در دنيا پس مي‌دهد. همه بايد كمك كنيم كه اين تجربه صددرصد در بالاترين سطح ممكن موفق شود.

رئيس جمهور در ادامه اظهار داشت:‌ دولت در همين مسير ساختن، ‌اعتلا، آباداني حركت مي‌كند ما از اميرالمؤمنين كه چگونه بايد حمايت كنيم لذا هركس مي‌خواهد به ولي كمك كند بايد با ورع، پرهيزگاري،‌ تقوا و خودداري از آلوده شدن و تلاش همه‌ جانبه اين كار را انجام دهد.

احمدي‌نژاد افزود: به هيچ عنوان نبايد وقت تلف شود و دولت سعي مي‌كند از وقت به خوبي استفاده كند شبانه‌روز بايد بدويم و در اين كشور نبايد نقص، مشكل، فقر وجود داشته باشد همه را بايد حل كنيم و اين شدني است و راه آن اين است كه كار كنيم و پرهيزكار، با تقوا، دلسوز و با محبت باشيم.

وي در پايان گفت: رهبر معظم انقلاب راه را تعريف و روشن كردند و فرمودند در اين مسير بدويد و ما نيز بر همين مسير در حال دويدن هستيم.


نوشته شده در   دوشنبه 26 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode