ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 25 ارديبهشت 1390     |     کد : 19572

لاريجاني : اختلاف حل شد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس جمهور در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: موضوع اختلاف میان دولت و مجلس درخصوص ادغام وزارتخانه ها از نظر ما حل شده است.

جام جم آنلاين:رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس جمهور در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: موضوع اختلاف میان دولت و مجلس درخصوص ادغام وزارتخانه ها از نظر ما حل شده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح جامع بهارستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص محتوای دیدار اخیرش با رئیس جمهور افزود: این گونه مسائل و اختلاف نظر میان دولت و مجلس غیرطبیعی نیست.

وی گفت: در قانون اساسی هم روشن شده که مرجع رسیدگی به این امور، شورای نگهبان است.

رئیس مجلس افزود: ثانیاً حل این مسائل بر اساس اصل 110 قانون اساسی که ناظر بر تنظیم قوا و رفع اختلافات قواست، با رهبری است که این کار هم انجام و از نظر ما موضوع حل شده است.

وی اضافه کرد: در واقع پایه کار هم همان تفسیر شورای نگهبان است که باید به این تفسیر ملتزم باشیم.

رئیس مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا لایحه شرح وظایف وزارتخانه های جدید این هفته به مجلس تقدیم می شود؟ گفت: نمی دانم این لایحه چه زماني به مجلس می آید، اما شرح وظایف باید به مجلس تقدیم شود و وزرایی هم که به عنوان وزارتخانه‌های جدید مشخص می شوند باید از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

لاریجانی در پاسخ به سؤالی در خصوص خداحافظی امروز رئیس جمهور از وزرای صنایع و معادن، رفاه و تأمین اجتماعی و نفت اظهار داشت: از نظر شکلی این جهت، محل نزاع و مراد ما نیست؛ رئیس جمهور می تواند وزیر خود را عزل كند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دیدار اخیر بنده و رئیس جمهور که در آن درخصوص ماده 53 برنامه توسعه پنجم و ادغام وزارتخانه‌ها صحبت شد در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

علی لاریجانی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح جامع بهارستان به خبرنگاران گفت: این دیدار در راستای تنظیم قوا صورت گرفت.


نوشته شده در   يکشنبه 25 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode