ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 24 ارديبهشت 1390     |     کد : 19549

مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي: 11 هزار نفر در آذربايجان شرقي معتكف مي‌شوند

مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: سالانه به طور متوسط بيش از 11هزار نفر در 88 مسجد آذربايجان شرقي معتكف مي‌شوند.

مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: سالانه به طور متوسط بيش از 11هزار نفر در 88 مسجد آذربايجان شرقي معتكف مي‌شوند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، حجت‌الاسلام حميد عظيمي ظهر امروز در نخستين جلسه هم‌انديشي ستاد اعتكاف آذربايجان شرقي از استقبال جوانان و نوجوانان از برنامه‌هاي اعتكاف استان خبرداد.
مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي با بيان اينكه تفسير عملي آيات و روايات از بركات جمهوري اسلامي بوده، تصريح كرد: استقلال در تمام حوزه‌ها از بزرگ‌ترين نعمات جمهوري اسلامي است.
وي ادامه داد: استقلال فرهنگي با برچيده شدن مظاهر فسق و فساد در كشور محقق شده و ارزش‌هاي متعالي مانند اقامه نماز جمعه در جامعه برپا شده است.
عظيمي گفت: سنت حسنه اعتكاف نيز در كشور از سال 1374 آغاز شده و با همكاري گروه‌هاي مردمي در سال‌هاي گذشته رشد قابل توجهي يافته است.
وي اظهار داشت: برنامه‌هاي رسمي اعتكاف در سال 74 ابتدا در يك مسجد و با حضور افراد قليل آغاز شد و اين برنامه در سال‌هاي اخير رشد شتاباني يافته است.
مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي ادامه داد: در آذربايجان شرقي بيش از 11هزار نفر در مراسم اعتكاف شركت مي‌كنند و 88 مسجد مجري برگزاري اعتكاف هستند.
وي گفت: 33 مسجد در تبريز ميزبان معتكفان هستند و بيش از 78 درصد شركت‌كنندگان معتكف را خواهران تشكيل مي‌دهند.
مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي افزود: 49 درصد معتكفان دانشجويان و دانش‌آموزان هستند و گروه‌هاي مختلف مردمي از جمله طلاب نيز حضوري گسترده در مراسم اعتكاف دارند.
عظيمي با بيان اينكه افراد دانشگاهي و داراي تحصيلات عاليه حضوري چشمگير در مراسم اعتكاف دارند، گفت: اكثريت معتكفان داراي تحصيلات بالاي ديپلم و بخش زيادي نيز تحصيلات كارشناسي و بالاتر دارند.


نوشته شده در   شنبه 24 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode