ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 20 اسفند 1399     |     کد : 195223

به مناسبت سالگرد شهادت مهدی باکری؛

کتاب "شهری از اخلاص" رونمایی شد

صبح امروز در مراسم سالگرد شهادت شهید مهدی باکری در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز، به همت بسیج فرهنگیان آذربایجان‌شرقی از کتاب "شهری از اخلاص" نوشته دکتر مسلم اورنگی رونمایی شد.

ایسنا/آذربایجان شرقی صبح امروز در مراسم سالگرد شهادت شهید مهدی باکری در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز، به همت بسیج فرهنگیان آذربایجان‌شرقی از کتاب "شهری از اخلاص" نوشته دکتر مسلم اورنگی رونمایی شد.

سردار عابدین خرّم، فرمانده سپاه عاشورا در مقدمه این کتاب آورده است:

۲۵ اسفندماه سالروز عروج سردار سرلشکر شهید مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا است، سرداری که با افتخار به بسیجی بودنش، داغ شهید انقلاب علی و شهید دفاع مقدس حمید باکری را دید و جان‌برکف در جریان عملیات بدر جنگید و شهید شد.

درباره‌ شهید باکری فرمانده وارسته‌ی‌ لشکر عاشورا سخنان زیادی گفته‌شده و مطالب گوناگونی انتشاریافته است. مقام معظم رهبری با ذکر برخی موفقیت‌های مدیریتی شهید باکری در دوران دفاع مقدس، او را معجزه انقلاب نامیدند و کسانی که او را از نزدیک می‌شناسند بر این باورند که هنوز ناگفته‌های زیادی در ابعاد توصیفی و تحلیلی شخصیت او وجود دارد که هنوز بیان‌ نشده‌اند.

یادگاران هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان لشکر همیشه سرافراز عاشورا به‌خوبی گواه‌اند که آقا مهدی باکری عزیز برای نیروها و هم‌رزمانش فقط یک فرمانده نبود، بلکه انسانی وارسته و از تعلقات دنیا رهیده بود که لحظه‌به‌لحظه زندگی‌اش برای اطرافیانش درس اخلاق و اخلاص و خدایی زیستن بود.

از همین روی، رزمندگان لشکر او را نه فرمانده بلکه مراد خویش می‌دانستند و نام آقا مهدی در میان آنان شور و مجاهدت و معنویت برمی‌انگیخت.

اسناد و خاطرات آن روزها به‌خوبی گویاست که چگونه فرماندهان عملیات و هم‌رزمان آقا مهدی در این‌سوی دجله پشت بی‌سیم از او می‌خواستند و اصرار می‌کردند که برگردد و او با کلام استوار خود تو گویی افق‌های زیبای آن‌سوی هستی را برای هم‌رزمانش ترسیم می‌کرد.

مهدی باکری با گام‌های پرصلابت، نگاه نافذ و کلام دل‌نشین خود سرانجام دعای خود را به کرسی اجابت حق‌تعالی نشاند و خداوند، پاکیزه پذیرایش شد. او رفت ولی از دست نرفت، بلکه به‌سان سرمایه‌ای ارزشمند و جاودانه مایه عزت و سربلندی روزافزون ایران اسلامی و سند غیرت خطه آذربایجان شد.

نام و یاد آقا مهدی همواره شور زندگی باعزت، ایمان به خدا، انگیزه خدمت به مردم و در این راه روز و شب نداشتن و سر از پا نشناختن را در وجود یاران و هم‌رزمانش زنده می‌کند.

این مجموعه به همت سازمان بسیج فرهنگیان این استان تدوین و گردآوری شده است، به‌نوبه خود از تلاش‌ها و زحمات آن مجموعه تقدیر و تشکر می‌نمایم وامید است که این ویژه‌نامه سرآغاز حرکتی برای شناساندن ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی آقا مهدی برای پویندگان و رهروان با اخلاصش بخصوص برای نسل جدید در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

با تشکر
خادم شهدا در سپاه عاشورا
عابدین خرّم


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 20 اسفند 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode