ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 24 ارديبهشت 1390     |     کد : 19504

طرح ويژه برخورد با تخلف ورود ‌ممنوع

رئيس پليس و راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از اجراي طرح ويژه برخورد با تخلف «ورود ممنوع» از شنبه در پايتخت خبر داد.

جام جم آنلاين: رئيس پليس و راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از اجراي طرح ويژه برخورد با تخلف «ورود ممنوع» از شنبه در پايتخت خبر داد.
سردار حسين رحيمي روز جمعه در گفت‌وگو با ايسنا، بااشاره به اين‌كه متاسفانه برخي تخلفات رانندگي در تهران براي تعدادي از رانندگان به صورت عادت درآمده است و بعضا حرمت تابلوهاي راهنمايي و رانندگي از سوي اين افراد شكسته مي‌شود گفت: بر اين اساس پليس راهور تهران برنامه‌هاي ويژه‌اي براي برخورد با اين تخلفات تدوين كرده است كه از روز شنبه به مرور و مرحله به مرحله به اجرا گذاشته مي‌شود.

وي با اشاره به بررسي‌هاي صورت گرفته در اين خصوص افزود: اخيرا تخلف ورود ممنوع در پايتخت از سوي رانندگان و موتورسواران افرايش يافته است.

رئيس پليس راهور تهران تصريح كرد: متاسفانه شاهديم كه برخي رانندگان به هيچ عنوان به تابلوهاي عبور ممنوع توجهي نمي‌كنند. اين در حالي است كه اگر كوچه يا خياباني عبور ممنوع است حتما مسائل ترافيكي و ايمني در نصب اين تابلو لحاظ شده است.

توقيف، 13هزار تومان جريمه و 4امتياز منفي براي «ورود ممنوع»

وي با اشاره به اين‌كه رانندگان بايد حتما به تابلوها و علائم رانندگي توجه ويژه داشته باشند گفت: براساس طرح ويژه پليس راهنمايي رانندگي تهران بزرگ از روز شنبه عوامل راهنمايي و رانندگي به طور جدي با تخلف ورود ممنوع برخورد كرده و رانندگان خودرويي كه از معابر عبور ممنوع تردد مي‌كنند ضمن اعمال جريمه 13 هزار توماني، 4 امتياز منفي نيز بر اساس قانون جديد براي آنها ثبت مي‌شود.

رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اين‌كه بخشي از تخلفات ورود ممنوع مربوط به موتورسيكلت‌سواران است افزود: رانندگان اين دسته از وسائط نقليه نيز از شنبه ضمن اعمال قانون و اختصاص نمره منفي به آنها، نسبت به انتقال موتورسيكلتشان به پاركينگ اقدام مي‌شود.

حرمت تابلوهاي راهنمايي و رانندگي را باز مي‌گردانيم

سردار رحيمي در عين حال تصريح كرد: يكي از برنامه‌هاي پليس راهور تهران در سال جاري بازگرداندن حرمت علايم رانندگي در پايتخت است كه در اين راستا بزودي طرح‌هاي ويژه‌اي به مرحله اجرا گذشاته مي‌شود تا رانندگان تهراني از رانندگي در ترافيك منظم لذت ببرند.

وي از همراهي خوب شهروندان در اجراي قانون جديد جرائم رانندگي در پايتخت تقدير كرد و گفت: با اجراي قانون جديد ميزان تخلفات رانندگي كاهش يافته و تعداد افرادي كه رعايت قوانين و مقررات رانندگي را نمي‌كردند كمتر شده‌اند.

رئيس پليس راهور تهران تاكيد كرد: جديت در اجراي محدوده زوج و فرد توسط پليس موجب شده كه تعداد قابل توجهي از شهروندان با خودروهاي شخصي خود از منزل حركت نكنند و از خودروهاي عمومي استفاده كنند. از سوي ديگر اجراي طرح‌هاي انضباط ترافيكي بويژه طرح برخورد با توقف‌هاي ساكن بر روي ترافيك تاثيرگذار بوده و آمارها براساس سنجش مركز كنترل ترافيك تهران نشان مي‌دهد كه ميزان ترافيك پايتخت در سال جاري 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش داشته است.

كاهش قابل توجه ترافيك اطراف نمايشگاه كتاب امسال

سردار رحيمي از كاهش قابل توجه ترافيك اطراف نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران خبر داد و گفت: ترافيك اطراف اين نمايشگاه نسبت به سالهاي گذشته روان شده و كاهش بسيار محسوسي داشته است.

وي با اشاره به اين‌كه براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته توقف در شعاع 150 متري اطراف محل برگزاري نمايشگاه در مصلي امام خميني (ره) ممنوع شده است افزود: در عين حال دو پاركينگ با ظرفيت سه هزار پارك نيز براي توقف خودروها، علاوه بر پاركينگ‌هاي سال گذشته به مجموعه نمايشگاه افزوده شده است.

رئيس پليس راهور تهران با اشاره به حضور پررنگ عوامل راهنمايي و رانندگي در محل برگزاري نمايشگاه تهران تصريح كرد: ماموران پليس با هرگونه توقف حاشيه‌اي به ويژه در خيابان‌هاي شهيد بهشتي و بزرگراه رسالت به طور جدي برخورد مي‌كنند. در عين حال تسهيلات ويژه‌اي براي مراجعه كنندگان و برگزاركنندگان نمايشگاه در نظر گرفته شده است تا آنها بتوانند به راحتي در اين محدوده‌ها تردد كنند.

وي تصريح كرد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد علي‌رغم افزايش قابل توجه حجم بازديدكنندگان از نمايشگاه كتاب نسبت به سالهاي گذشته، جذب بار ترافيكي در معابر اطراف اين نمايشگاه نسبت به دوره‌هاي قبل بهتر شده و شاهد ترافيك بسيار روانتري نسبت به قبل هستيم.

سردار رحيمي در عين حال از همكاري خوب شهروندان تهراني براي استفاده از حمل و نقل عمومي جهت بازديد از نمايشگاه كتاب تهران تقدير كرد.


نوشته شده در   شنبه 24 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode