ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 28 بهمن 1399     |     کد : 195014

وظیفه‌مداری یکی از ویژگی‌های مهم علامه مصباح یزدی بود

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت:آیت الله مصباح یزدی، در کنار خودسازی ویژگی مهم وظیفه مداری و تواضع را نیز دارا بودند.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت:آیت الله مصباح یزدی، در کنار خودسازی ویژگی مهم وظیفه مداری و تواضع را نیز دارا بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین علی مصباح یزدی فرزند ارشد آیت الله مصباح یزدی با ارتباط مجازی در نشست تخصصی ابعاد شخصیتی علامه مصباح یزدی که به مناسبت بزرگداشت چهلم عروج ملکوتی آن عالم ربانی دوشنبه در مسجد جامع تبریز برگزار شد گفت: آیت الله مصباح در قم با کمترین امکانات وارد حوزه علمیه شده و به تحصیل خود ادامه دادند و همواره در این فکر بودند که چگونه می‌توان این دروس را به جامعه انتقال داد، وی بر این معتقد بود که قرآن کریم محور اصلی اندیشه‌های اسلامی است.

علی مصباح یزدی با اشاره به اینکه ایشان مبارزات را یکی از تکالیف خود می‌دانست افزود: مبارزه با رژیم طاغوت او را به یکی از مبارزان رده اولی تبدیل کرد که با گروه‌های اسلامی همکاری نزدیکی داشت، تبیین مبانی امام خمینی (ره) یکی دیگر از ابعاد مبارزاتی ایشان بود.

وی با تأکید به اینکه مرحوم پدرم در مقابل حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری خضوع داشتند بیان کرد: آیت الله مصباح یزدی پس از پیروزی انقلاب اسلامی چه در دوران حیات امام خمینی (ره) و چه در دوران زعامت مقام معظم رهبری، همواره حامی نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بود، و همیشه دغدغه داشت و معتقد بودند که هدف دشمن در هجمه به نظام اسلامی، ولی فقیه و ولایت فقیه است و اقدامات عملی بسیاری انجام داد که می‌توان به تألیف کتب گوناگون و تأسیس مؤسسه بنیاد حق و بنیاد باقر العلوم اشاره کرد، چون معتقد بودند که باید جوانان را مورد توجه قرار داده و آنها را در مقابل انحرافات بیمه کرد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: بعد اجتماعی یکی دیگر از شاخصه‌های بارز علامه مصباح بود که همواره نقش مؤثری در عرصه‌هایی که به وجود ایشان نیاز بود ایفا می‌کردند، وی به شدت وقت شناس بوده و بیشترین وقت خود را صرف جوانان می‌نمودند.

وی با بیان اینکه علامه مصباح یزدی بر این معتقد بودند کاری که بخاطر خدا انجام شود ارزش بسیاری دارد و اخلاص در عمل را به دیگران توصیه می‌کرد و این اخلاص در عمل نیز در زندگی خودشان قابل مشاهد بود.


نوشته شده در   سه شنبه 28 بهمن 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode