ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 ارديبهشت 1390     |     کد : 19479

كاروان آذربايجان شرقي عازم مرقد امام راحل شد

هفدهمين كاروان پياده آذربايجان شرقي با عنوان كاروان امام علي(ع) از تبريز عازم مرقد امام راحل شد.

 هفدهمين كاروان پياده آذربايجان شرقي با عنوان كاروان امام علي(ع) از تبريز عازم مرقد امام راحل شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، هفدهمين كاروان پياده آذربايجان شرقي با عنوان كاروان امام علي(ع) بعد از ظهر امروز از مقابل مصلاي امام خميني(ره) اين شهر و پس از اقامه نماز جمعه عازم مرقد امام راحل شد.
اين كاروان با بدرقه رسمي امام جمعه موقت تبريز مردم نماز گزار اين شهر حركت 21 روزه خود به سمت مرقد امام راحل را آغاز كرد.
احمدتيزچنگ، مسئول كاروان‌هاي پياده مرقد امام راحل آذربايجان شرقي ‌در حاشيه اين برنامه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبريز به تشريح برنامه‌هاي اين كاروان پرداخت.
مسئول كاروان‌هاي پياده مرقد امام راحل گفت:‌ اين كاروان‌ها در مدت 16 سال گذشته با حضور 110 نفر از داوطلبان كه به نام مبارك علي (ع) انتخاب شده‌اند با پاي پياده در مراسم گراميداشت امام شركت ميكنند.
وي تصريح كرد: اين كاروان عمدتاً از رزمندگان دوران دفاع مقدس، پدران و يادگاران شهدا، جانبازان، آزادگان، بسيجيان، دانشجويان و طلاب تشكيل مي‌شود.
تيزچنگ با بيان اينكه حركت كاروان پياده مرقد امام راحل همراه با برنامه‌هاي فرهنگي و مذهبي است، گفت: اين برنامه در 21 روز و با توقف در 59 شهر و روستا انجام شده و در شهرهاي مختلف برنامه‌هاي فرهنگي اجرا مي‌شود.
مسئول كاروان پياده مرقد امام آذربايجان شرقي حفظ سوره‌هاي قرآني و مسابقات فرهنگي و قرآني را از برنامه‌هاي اين كاروان برشمرد كه در روستاهاي مسير انجام مي‌شود.
وي گفت: اين كاروان پس از حضور در مرقد امام راحل و شركت در برنامه‌هاي سالگرد ارتحال ايشان، به تبريز باز خواهد گشت.
تيزچنگ افزود: با توجه به نامگذاري‌هاي سال‌هاي مختلف از سوي رهبر معظم انقلاب كارهاي فرهنگي و آيات و روايات مختلف متناسب با اين نامگذاري استخراج شده و در طول سفر برنامه‌هاي متناسب اجرا مي‌شود كه امسال نيز موضوع جهاد اقتصادي مورد توجه قرار گرفته است.
وي همچنين با بيان اينكه عشق به آرمان‌ها، ارزش‌ها و ميراث معنوي امام راحل بهترين راهكار براي مقابله با جنگ نرم استكبار جهاني است، خاطرنشان كرد: تا زماني كه عشق و محبت نسبت به امام راحل(ره)، ولايت و شهدا در سينه جوانان اين مرز و بوم موج مي‌زند، استكبار جهاني نمي‌تواند در قالب جنگ نرم و شبيخون فرهنگي، نظام جمهوري اسلامي را با استحاله فرهنگي و سياسي مواجه سازد.
تيزچنگ ادامه داد: امام خميني(ره) محبوب‌ترين شخصيت تاريخ در بين مردم ايران بوده و نه تنها مردم ايران بلكه بسياري از مردم جهان به ويژه مسلمانان به او عشق مي‌ورزند و او را موجب عظمت، دينداري اسلام و مسلمانان در عصر افيون دين مي‌دانند.
وي تاكيد كرد: استمرار راه ‌امام خميني(ره) در زمان حاضر و آينده فقط با اطاعت از مقام معظم رهبري و ولايت امكانپذير است.
وي افزود: تابعيت از رهبري و ولايت موجب مي‌شود تا جامعه اسلامي بتواند در مسير انديشه‌هاي والاي امام خميني(ره) گام بردارد.
اين آزاده هشت سال دفاع مقدس تصريح كرد: مردم قهرمان ايران ‌اسلامي در سال‌هاي گذشته به ‌جهانيان نشان دادند كه در خلأ ناشي از فقدان امام و پير و مراد خويش به آرمان‌هاي آن حضرت و نهضت مقدس ايشان وفادار بوده و هستند.
تيزچنگ تصريح كرد: ولايت فقيه در سايه امام راحل احيا شد و استقلال و آزادي، مرهون ايثار و همت امام راحلمان بود. امام راحل برجستگي‌هاي شخصيتي فراواني داشت، اما مهم‌ترين آن قيام براي اقامه حق و حركت در راه خدا و براي خدا بود.
وي در ادامه بازخواني آرا، افكار فرهنگي و سياسي و ديني امام امت را از ضروريات دانسته و تصريح كرد: اگر آرا و افكار امام راحل توسط فرزندان معنوي آن حضرت بازخواني نشود به مرور زمان دچار تحريف و تأويل‌هاي افراد سودجو و فرصت‌طلب سياسي مي‌شود و در نتيجه جامعه را دچار تشتت و بحران مي‌كند، چنانكه در حوادث انتخابات اخير ديديم.


نوشته شده در   جمعه 23 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode