ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 7 آذر 1399     |     کد : 194257

روز شمار تاريخ

جمعه7آذر1399-11ربیع الثانی1442-27نوامبر 2020

آغاز عمليات "مرواريد" از سوي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران (1359ش)...

آغاز عمليات "مرواريد" از سوي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران (1359ش)

آغاز عمليات "مرواريد" از سوي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران (1359ش)
در روز 6 آذر 1359ش نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با همكاري نيروي هوايي ارتش، به پايانه‏هاي البكر و الاُميه كه از بزرگترين مراكز صدور نفت خليج فارس و شاهرگ حيات اقتصادي عراق به حساب مي‏آمدند، حمله برد و دو سوم آنها را منهدم ساخت. دشمن بعثي براي جبران اين شكست، در 7 آذر 59 با اعزام تعدادي نيرو، سعي در بازپس‏گيري پايانه‏ها كرد و نبرد سختي درگرفت. سرانجام پس از ساعت‏ها جنگ نابرابر و بي‏امان، در حالي كه دلاورمردان نيروي دريايي، آخرين گلوله‏هاي خود را به سوي دشمن نشانه مي‏رفتند، ناوچه پيكان پس از غرق كردن چندين فروند ناوچه دشمن مورد اصابت چند موشك قرار گرفت و با پرسنل شجاع خود در شمال خليج فارس در دل آب‏هاي گرم و نيلگون آن جاي گرفت.

روز نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران

روز نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران

به مناسبت رشادت‏ها و دلاور مردي‏هاي نيروي دريايي ارتش در دفاع از جزاير، بنادر، سواحل و شهرهاي جنوبي به ويژه دفاع از آبادان و خرمشهر و آب‏هاي نيلگون خليج فارس در دوران جنگ تحميلي و انهدام نيروي دريايي دشمن بعثي، در همان آغاز جنگ، با تاييد حضرت امام خميني(ره)، هفتم آذر، سالروز حماسه آفريني ناوچه موشك انداز پيكان، به عنوان روز نيروي درياي ارتش نام گرفت تا همه ساله، حماسه با شكوه دريادلان نيروي دريايي و ياد شهداي عزيز و گرانقدر اين نيرو گرامي داشته شود. هفتم آذر، تبلور ايثارو جان فشاني‏هاي پرسنل قهرمان و جان بر كف نيروي دريايي مهين اسلامي ايران در برقراري ثبات وامنيت در آب‏هاي نيلگون خليج فارس و درياي عمان مي‏باشد. اين نيرو با يگان‏هاي شناور دريايي، تفنگداران و تكاوران، اسكادران‏هاي هواناو و هوادريا، واحدهاي پروازي نيرو و با غواصان ورزيده و... هر نوع فعاليتي از سوي دشمن را در محدوده قانوني خود خنثي خواهد كرد.

به مناسبت موفقیت نظامیان نیروی دریایی ایران و به ویژه مقاومت ناوچه پیکان در برابر حمله دریائی و هوائی ارتش عراق در ۷ آذر ۱۳۵۹، با تأیید امام خمینی (ره) ، این روز، روز نیروی دریایی نامگذاری شد.
 

پايان نبرد تانك ‏ها ميان آلمان و شوروي در جريان جنگ جهاني دوم (1941م)

پايان نبرد تانك ‏ها ميان آلمان و شوروي در جريان جنگ جهاني دوم (1941م)
نبرد تانك‏ها كه در جريان جنگ جهاني دوم، ميان آلمان و شوروي رخ داده بود، در 27 نوامبر 1941م با شكست آلمان به پايان رسيد. در اين نبرد، نيروهاي آلماني تلاش كردند مسكو پايتخت شوروي را كه از يك ماه پيش محاصره كرده بودند، تصرف كنند. اين شكست آلمان، حادثه مهمي در جنگ جهاني دوم بود و نقطه آغاز شكست آلمان را در جبهه شوروي رقم زد. جنگ آلمان با شوروي در نزديكي مسكو به علت آن كه دو طرف از تعداد زيادي تانك استفاده كرده بودند، به عنوان نبرد تانك‏ها، معروف گرديد.
 


نوشته شده در   جمعه 7 آذر 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode